וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג באירוע הדריסה בגלילות: בצלאל כרמי, בן 72 מראשון לציון

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 22:55

בצלאל כרמי בן 72, נהרג באירוע הדריסה שאירע בסמוך לבסיס גלילות במרכז הארץ, שבו נפצעו עשרות בני אדם בדרגות פציעה שונות. כרמי, עבד בעבר כמפקח במנהל לחינוך ההתיישבותי. בתפקידו שימש כמפקח פנימייתי באגף לחינוך והדרכה. "היה אדם טוב ולבבי", סיפרה אישה שעבדה עמו

פיגוע בצומת גלילות/יותם רונן, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בצלאל כרמי, בן 72 מראשון לציון, הוא ההרוג באירוע הדריסה שאירע היום (ראשון) בסמוך לבסיס גלילות במרכז הארץ, שבו נפצעו עשרות בני אדם בדרגות פציעה שונות. אביו של בצלאל, ניצול שואה, עדיין בחיים בגיל 96. אורי כרמי, בנו, אמר לוואלה: "אבא שלי היה איש משפחה טוב לב ומסור ואיש חינוך, הוא נפל על קידוש השם. עם ישראל חי".

כרמי, עבד בעבר כמפקח במנהל לחינוך ההתיישבותי. בתפקידו שימש כמפקח פנימייתי באגף לחינוך והדרכה. "היה אדם טוב ולבבי", סיפרה אישה שעבדה עמו.

רון פרייזלר, עבד עם בצלאל ומספר כי הוא היה איש יקר ואוהב אדם. "הוא אהב מאוד את הילדים והיה דואג לכל דבר ועניין. ילדים שהיו צריכים שידאגו להם, שהגיעו לחינוך הפנימייתי. כולו 24/7 נתינה למען החברה והקהילה. לאורך כל הזמן הוא היה בעשייה. מדור שקראנו לו עליית הנוער. אנשים שקמו ודאגו לילדים. הוא היה מגיע מוקדם מאוד בבוקר, כשהילדים התעוררו, בודק מה נתנו להם לאכול בארוחת הבוקר, שהם באווירה טובה. תמיד חייך וניסה להבין איפה אפשר להביא את האור עד שפרש לגמלאות לפני ארבע שנים", סיפר עליו.

"הוא אדם בן 72, יש לו שני הורים, אבא ואימא, שזה דבר יוצא דופן. אבא שלו ניצול שואה, אברהם כרמי, עם סיפור מטורף שהיה מספר לילדים במוסדות החינוך. בצלאל נולד וגדל בכפר הנוער מקווה ישראל", הוסיף. "להבנתי הוא ורעייתו ארגנו את הטיול שבמסגרתו הגיעו לגלילות. כנראה היו בקדמת הרכב".

פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. שמעון ברוך, TPS
"כלל הכיוונים נבדקים". אירוע דריסה, צומת גלילות, 27 באוקטובר/TPS, שמעון ברוך

שכנו של בצלאל כרמי, פרסם פוסט פרידה: "הבוקר בפיגוע הדריסה נרצח שכננו משעלבים, בצלאל כרמי". "כשכתבתי לפני 4 שנים שיר על המניין קורונה ש"אצלנו בחצר". עמדה לנגד עיני דמותו של בצלאל (המכונה בשיר אברום) משקיף מהקומה השנייה על המניין שבדשא למטה. ספק צופה ספק שותף סמוי בתפילה שמתקיימת למטה".

אֶצְלֵנוּ בֶּחָצֵר יֵשׁ בְּשֵׁשׁ מִנְיָן קָבוּעַ,
מִכָּל הָרְחוֹב וְהַשְּׁכוּנָה בָּאִים כְּמוֹ לְאֵרוּעַ:
לְכָל אֶחָד בְּיָד כִּסֵּא מִתְקַפֵּל,
סִדּוּר וְדֶרֶךְ מִשֶּׁלּוֹ לְהִתְפַּלֵּל.

עֹז הַחַזָּן, קוֹלוֹ בְּעֹז מְסַלְסֵל,
אָבְרוּם מִלְּמַעְלָה בַּחַלּוֹן מִסְתַּכֵּל
בָּחוּר עִם צִיצִית בְּחוּץ, כַּפַּיִם מוֹחֵא,
יְלָדִים מַמְשִׁיכִים לְשַׂחֵק.

"שכננו הנעים והעדין, בצלאל. יהי זכרו ברוך". סיכם.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. שמעון ברוך, TPS
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/TPS, שמעון ברוך

ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך: "ראשון לציון כואבת ומבכה את מותו של בצלאל משה כרמי, בן העיר שמובא בשעה זו למנוחות", כתב והוסיף, "בצלאל ז"ל, בן 72 במותו, הותיר אחריו זוג הורים ניצולי שואה - אברהם ורבקה וארבעה ילדים - אורי, ענת, יובל ושלומית".

עוד מספר כי בצלאל, פסיכולוג במקצועו, עבד כאיש חינוך ב"עליית הנוער" - תנועה לחינוך, לעלייה וציונות.
"בצלאל מגיע ממשפחה שורשית ותיקה בעיר, בה גידל ולימד דורות שלמים של אנשים. היום, במהלך סיור קבוצת פנסיונרים באזור גלילות, נהרג מפגיעת משאית בעת שירד מהאוטובוס. עד לרגע זה לא ברור עוד אם מדובר בפיגוע או תאונה, אך מדובר באירוע נורא וקשה. מאחורי בצלאל יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על מותו. יהי זכרו ברוך".

מפכ"ל המשטרה דניאל לוי והשר לביטחון לואמי איתמר בן גביר, זירת דריסה, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. אורי סלע
מפכ"ל המשטרה דניאל לוי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הדריסה בצומת גלילות/אורי סלע

בהמשך לאירוע הדריסה הקשה בגלילות, גורמים במשטרה אמרו לוואלה: "עד השלב הזה המשטרה לא קבעה כי מדובר באירוע פח"ע באופן וודאי. אולם, בעקבות הנסיבות כלל הכיוונים נבדקים".

עוד נמסר, כי החשד העיקרי של המשטרה הוא שמדובר בפיגוע פח"ע, אך כי מבדיקה מול משפחתו של הנהג וסביבתו, לא עולה משהו חריג ולכן "לא שוללים גם כיוונים נוספים, לנהג יש היסטוריית עבירות תנועה".

מקורב לראמי נסראללה, נהג המשאית מהאירוע בגלילות, מסר לוואלה כי זה הבן אדם האחרון שאפשר להגיד עליו שהוא מחבל. "אני לא מאמין שהוא עשה כזה דבר. זה נורא וזה לא טוב בשבילנו בקלנסואה, אנחנו חיים כאן תחת החוק, האמת צריכה לצאת לאור", אמר. עוד הוסיף, "כרגע אין עובדה שהוא מחבל הכל עוד בבדיקה, אבל במידה ויתבהר שהוא באמת ביצע מעשה טרור אני לא רוצה שהוא יהיה מודל לאחרים ושייקחו ממנו השראה. אני רוצה שכולם ידעו שתושבי קלנסואה אוהבים את המדינה וטוב לנו ביחד".

ראש עיריית קלנסואה, עלי קשקוש, אמר לוואלה כי משפחתו של הנהג הדורס היא משפחה טובה, "יש להם הרבה אנשי שב"כ ומשטרה במשפחה אפילו כתבו עליהם פעם 'המשפחה הטובה', לא נראה לי על פי הרקע הראשוני של המשפחה שייתכן שראמי מחבל. צריך שיבדקו לעומק, אולי היה לו אירוע התקף לב? אני כמובן שלא שולל גם אירוע חבלני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully