וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "המשטר הציוני עשה טעות - נגרום לו להבין איזה כוח ויכולת יש לאומה האיראנית"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 20:28

המנהיג העליון של איראן צייץ בחשבון החדש בעברית פעם נוספת בתוך יממה ובו העביר מסר חדש ומאיים כלפי ישראל, בתגובה לתקיפת היעדים הצבאיים על ידי חיל האוויר. "המשטר הציוני טעה בחישוב שלו לגבי איראן - נגרום לו להבין איזה כוח יש לנו"

תקיפות באיראן/לפי סעיף 27א

המנהיג העליון של איראן חמינאי פרסם היום (ראשון) בתוך יממה ציוץ נוסף בעברית בחשבון החדש: "המשטר הציוני עשה טעות - וטעה בחישוב שלו לגבי איראן". עוד הוסיף: "נגרום למשטר הציוני להבין איזה כוח, יכולת ורצון יש לאומה האיראנית".

עוד אמר הבוקר חמינאי, שהשלטונות באיראן יחליטו כיצד להגיב על ההתקפה של ישראל ביום שישי האחרון, בהתייחסות ראשונה שלו למבצע של חיל האוויר. לדבריו, על בכירי המשטר לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר עבור איראן "להפגין את עוצמתה כלפי ישראל". חמינאי הוסיף שאין "להפריז או לגמד" בחומרתה של ההתקפה שפגעה באתרים צבאיים בטהראן ובמחוזות אחרים.

מוקדם יותר אמר יו"ר הפרלמנט של איראן מוחמד קאליבאף שתגובתה של טהראן "בלתי-נמנעת".

המנהיג העליון של איראן ח'אמנאי בציוץ נוסף בעברית בחשבון החדש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"המשטר הציוני עשה טעות". המנהיג העליון של איראן ח'אמנאי בציוץ נוסף בעברית בחשבון החדש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקיפה באיראן פגעה במבנה שהיה חלק מתכנית הנשק הגרעינית שלה וכן במתקנים המשמשים לערבול דלק מוצק לטילים - כך אמרו חוקרים שבחנו תמונות לוויין מהאתרים שהותקפו בידי ישראל ביום שבת.

החוקרים - דייוויד אולברייט, לשעבר פקח נשק מטעם האו"ם, ודקר אוולת', עמית חוקר במכון המחקר CNA שבוושינגטון, אמרו לרויטרס שהתקיפה פגעה במבנים בפרצ'ין, מתחם צבאי נרחב ליד טהראן. לפי אוולת', ישראל פגעה גם בחוג'ר, מתחם גדול ליצור טילים ששוכן גם הוא בסמוך לבירה האיראנית.

ביולי דווח ברויטרס שהמתקן בחוג'ר עובר הרחבות מאסיביות, אך כעת, לפי אוולת', ייתכן שהיכולות של איראן לייצר טילים נפגעה משמעותית.

במקביל, גורמים איראניים אמרו לניו יורק טיימס שהתקיפה של ישראל פגעה משמעותית במערך ההגנה האווירית של הרפובליקה האסלאמית, מה שגורם לדאגה רבה במשטר. לפי הדיווח, סוללות הגנה אווירית שהגנו על תשתיות חיוניות נפגעו בתקיפה, אך לא המתקנים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully