וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב''כ בציון שנה למתקפה: "לצד הכשל המודיעיני - ראינו מופעי לחימה הרואיים"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 17:56

בישראל ציינו את יום האבל הלאומי לנרצחים ולנופלים בטבח ה-7 באוקטובר. ראש השב"כ רונן בר נשא במטה הארגון דברים לזכר שנה למתקפת הטרור. "איבדנו את טובי בנינו ובנותינו. בעשייתנו, בהיפוך הקערה ובהשבת ההרתעה והביטחון נהיה ראויים להם"

בווידאו: דברי ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, לציון שנה למתקפת הטרור שאירעה ב-7.10/צילום: תקשורת שב״כ

מדינת ישראל ציינה היום (ראשון) את יום האבל הלאומי לנרצחים ולנופלים במלחמת "חרבות ברזל" שנפתח עם הורדת דגלי המדינה לחצי התורן. ראש השב"כ רונן בר, נשא דברים במטה שירות הביטחון הכללי לציון שנה למתקפת הטרור שאירעה ב-7 באוקטובר.

בר דיבר על האחריות של הארגון: "שנה חלפה מאז כשלה מדינת ישראל בחובתה הבסיסית - הגנה על אזרחיה. כארגון שנדרש לספק ביטחון ותחושת ביטחון, נכשלנו במתן התרעה מספקת, וכולנו מרכינים ראש ביום הזה, מתוך כבוד לאלו שנפלו ונקטלו, לאלו שנחטפו, לאלו שנלחמו ולאלו שלא הצלחנו להציל. את היום הזה נקדיש לזיכרון, ללמידה ולהתקפה בכל הזירות אשר שתבהיר: הטבח לא פגע בנחישות שלנו להגן על הארץ, על אזרחיה ועל ערכיה, להיפך - הוא רק הגביר אותה", אמר.

בר הוסיף בנאומו על הצורך בתחקור האירועים: "אנחנו מחויבים לעצמנו, לעובדינו ולציבור שעוטף אותנו להשלים את תהליך התחקיר יחד עם מאמצי הלחימה. אנו בעיצומו של תחקיר נוקב, עמוק, שלא ישאיר אבן אחת במקומה. אנחנו לומדים כבר עכשיו ותוך כדי התחקיר, משתנים ומתקנים. אנחנו לומדים על הסיבות לכשל ועוסקים בנדבכים העמוקים ביותר שיאפשרו לנו לצמצם את הסיכוי לכשלים כאלה בעתיד", טען.

רונן בר,ראש השב"כ, 5 במאי 2024. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"המדינה איבדה את טובי בניה ובנותיה". רונן בר, ראש השב"כ/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

בסוגיית ריבוי הזירות של המערכה והאתגרים העתידיים אמר: "את המשמעות של מלחמה רב זירתית אנו מרגישים מידי יום, במעורבות בלחימה בלבנון, בסיכול צירי ההברחות האיראנים, בסיכולי הכוונות לפיגועי אישים, בגדיעת מאות צירי הטרור באיו"ש, בסיכול תקיפות סייבר מסוכנות, בהגנה על נציגויות בעולם ובעיקר - בשינוי המציאות בעזה עד היסוד".

בר שחזר בפני עובדי הארגון את השתלשלות האירועים באותן שעות וסיפר על הלחימה שלקחו בה חלק לוחמי השב''כ: "פרק משמעותי במלחמה ההיסטורית הזו התחיל לפני שנה, בשעה 06:29. עם הישמע האזעקות הראשונות צוותי הלוחמים שנשלחו לפנות בוקר לשטח בלמו בגופם עשרות מחבלים בדרכם לאשקלון, ומייד עם הבנת גודל האירוע, כל השב"כ התייצב", אמר.

ראש השב''כ הוסיף על מה שהתרחש באותו הבוקר, "מתוככם קפצו אלו אשר יצאו ונכנסו לכפר עזה לחלץ עוד ועוד תושבים, אלו שסייעו לעצור את המתקפה על מפלסים, אלו שנלחמו ברעים. מי בשטח, מי בחפ"ק. חלקכם עסקתם בלחימה, חלקכם במניעת הצטרפות זירות נוספות, וכבר בשעות הראשונות - הקמתם חפ"ק לאיתור שבויים ונעדרים, חפ"ק ניל"י שעד היום ומידי יום בא בחשבון עם כל מבצעי הטבח הנורא - אחד אחד, עד שנגיע לכולם כולל סיכול הבכירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש והשב״כ, רונן בר, בהערכת מצב. דובר צה"ל
"השב"כ מנקודת הכשל הגדולה ביותר שלו הוכיח שהוא בלתי שביר". הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש והשב״כ, רונן בר/דובר צה"ל

בר פרגן לעמידה האיתנה של הארגון מאז אותה המתקפה: "לצד הכשל המודיעיני ראינו מופעי לחימה הרואיים, התעשתות מהירה, חתירה למגע ומלחמה עיקשת - מאז ועד היום. 7 באוקטובר, שעה 06:29 - זאת בדיוק השעה שמודדים בה חסינות ועמידות של ארגון, והשב"כ מנקודת הכשל הגדולה ביותר שלו - הוכיח שהוא בלתי שביר", טען.

"באותו יום ומאז, המדינה איבדה את טובי בניה ובנותיה. מאותו יום ומאז, אנחנו איבדנו את טובי בנינו ובנותינו. בעשייתנו, בהיפוך הקערה ובהשבת ההרתעה והביטחון נהיה ראויים להם", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully