וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בחמאס: נציע עסקה שתכלול את כל החטופים בתמורה לאסירים ונסיגה מהרצועה

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 14:45

הבכירים בארגון הטרור אמרו את הדברים לעיתון הסעודי "א-שרק". בשבוע שעבר, ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש חסן רשאד, במטרה להתניע מחדש את המו"מ לעסקת חטופים

בווידאו: יפעת קלדרון בהפגנת משפחות החטופים, קפלן/רוני כנפו

בכירים בחמאס אמרו היום (ראשון) לעיתון הסעודי "א-שרק" שהם מתכננים להציע בשיחות בדוחא עסקה כוללת בשלב אחד - שחרור כל החטופים תמורת אסירים פלסטינים ונסיגה מלאה של צה"ל מעזה.

בשבוע שעבר פורסם שראש המוסד דדי ברנע ייצא לקטאר בניסיון להתניע מחדש את המשא ומתן על עסקת החטופים, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. ברנע ייפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי חסן רשאד.

ברנע נפגש לפני יציאתו לקטאר עם ראש המודיעין המצרי החדש, חסן רשאד בקטאר, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. זו הייתה הפגישה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של רשאד לתפקיד. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הפגישה עסקה גם בסוגיית המאמצים לחידוש המו"מ על עסקת החטופים, וזאת על רקע ההצעה המצרית ל"עסקה קטנה" של כמה חטופים תמורת כשבועיים של הפסקת אש בעזה. נציגים מהשב"כ השתתפו גם כן בשיחותיו של ראש המוסד בקהיר.

צעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024. אביחי חיים
צעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024/אביחי חיים

ביקורו של ראש המוסד בקהיר התקיים במקביל לביקור של משלחת חמאס בבירת מצרים. בכירים במודיעין המצרי נפגשו עם משלחת חמאס ודנו במאמצים לחידוש המו"מ על עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, כך דיווח ערוץ "אל-קאהרה אל-אחבאריה" שמקורב למודיעין המצרי.

בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, אמר לערוץ "אל-מיאדין" כי "משלחת חמאס ביקרה בקהיר כדי לשמוע את הרעיונות של המתווכים המצרים אבל אין שינוי בעמדת התנועה בנוגע לעסקה. העם הפלסטיני לא יכול לקבל היום עסקאות חלקיות. כל מאמץ לשחרור אסירים שמוחזקים בידינו צריך להתחיל מהפסקת אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully