וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 פצועים בפיגוע דריסה בתחנת אוטובוס סמוך לבסיסי גלילות, בהם שישה קשה

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 15:43

לפי המשטרה, אוטובוס עצר בסמוך לתחנה במטרה להוריד נוסעים במקביל לבסיס גלילות. משאית הגיעה בנסיעה ונכנסה באוטובוס ובנוסעים שנכחו בתחנה. גורמים במשטרה אמרו כי הנהג ככל הנראה אזרח ישראלי שנוטרל על ידי אזרחים שהיו במקום. המפכ"ל נמצא בזירה בגלילות

פיגוע בצומת גלילות/יותם רונן, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

33 פצועים, בהם שישה קשה, שבעה בינוני, 20 קל בפיגוע דריסה בתחנת אוטובוס היום (ראשון) סמוך לבסיסי גלילות. לפי מד"א, הפצועים פונו לבתי החולים, איכילוב, בלינסון, מאיר, וולפסון, לניאדו, שמיר-אסף הרופא ושיבא בתל השומר. גורמים במשטרה אמרו כי הנהג ככל הנראה אזרח ישראלי.

לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עולה כי אוטובוס עצר בסמוך לתחנה במטרה להוריד נוסעים במקביל לבסיס גלילות. באותה עת הגיעה משאית בנסיעה ונכנסה באוטובוס ובנוסעים שנכחו בתחנה. אזרחים שנכחו במקום ביצעו ירי לעבר נהג המשאית ונטרלו אותו. נסיבות האירוע נבדקות. המפכ"ל, רנ"צ דני לוי נמצא בזירה בגלילות.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב חיים סרגרוף, אמר בזירת הפיגוע: "עדיין בודקים אם מכוון או לא. אירוע קשה מאוד. לא יודעים את כל הפרטים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בזירה: "האירוע נחקר כפיגוע וכך צריך להיחקר. אני נותן גיבוי מלא לשוטרים ולאזרחים שנטרלו את אותו אדם. בשביל זה חילקנו נשקים ושינינו מדיניות. משאית שמאיצה, בקרבת חיילים, אזרחים שנפגעים.. אני מגבה גיבוי מוחלט את האזרחים והשוטרים. ביום שלישי מעלים חוק גירוש משפחות של המחבלים. מצפה מנתניהו לתמוך בחוק עם כל הליכוד".

פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. TPS
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/TPS

עוד הוסיף השר בן גביר: "צריך לעבור למתקפה, מבחינתי חוק עונש מוות למחבלים... נתניהו חייב לתמוך בחוקים האלה. אם המחבל יוצא להתאבד, יידע שאימא שלו וההורים שלו יגורשו - הם יחשבו פעמיים. יש כל מיני שמשמיצים את המפכ"ל, אני סומך עליו. צריך לגרש את האימא, האבא, האחים של המחבל".

המפכ"ל לוי אמר בניגוד לניצב סרגרוף כי "האירוע מתוחקר על ידי המשטרה כפיגוע בשלב הזה. בודקים את כל הכיוונים. אני משבח את פעילות האזרחים שהגיעו במהירות ונטרלו את המחבל. זהות המחבל - תושב מדינת ישראל".

במרכז הרפואי איכילוב נפתח מרכז מידע למשפחות שזמין במספר- 1255133. משפחות יכולות ליצור קשר עם המוקד לצורך איתור נפגעים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. מד"א
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/מד"א
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. דני גור, TPS
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/TPS, דני גור

חובש בכיר במד"א אליאור יוסף סיפר: "הגענו למקום וראינו זירה בה משאית התנגשה באנשים בתחנת אוטובוס, מספר אנשים שכבו מתחת למשאית, ומספר אנשים נוספים נפצעו והיו לצידה. התחלנו להעניק להם באופן מידי טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. מדובר באירוע קשה מאוד, אבל פעלנו במהירות על מנת להעניק לפצועים טיפול רפואי מיטבי".

חובש רפואת חירום במד"א רזיאל יוספוביץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות באופנוע של מד"א. ראיתי במקום מספר אנשים לכודים מתחת למשאית והמפגע היה מנוטרל בתוך המשאית. יחד עם כוחות מד"א נוספים, התחלתי להעניק טיפול רפואי לפצועים ועזרתי לצוותים באמבולנסים ובניידות הטיפול הנמרץ בפינויים לבתי החולים להמשך טיפול".


בעקבות האירוע בצומת גלילות פונו לבית החולים וולפסון 3 נפגעים. פצוע אחד במצב קל עד בינוני, ו-2 פצועים נוספים שמצבם מוגדר קל. שלושת הנפגעים נמצאים בשלבי הערכה רפואיים, זאת לאחר שהוכרז אר"ן בביה"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully