וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "ההכרה בכישלון ולקיחת האחריות הן צעד ראשון בתיקון"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 7:13

פקודת יום של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, לציון יום הזיכרון לחללי מלחמת "חרבות ברזל": "אנו מרכינים ראש לזכרם של תושבי ובאי הנגב המערבי, לוחמי כיתות הכוננות, אנשי כוחות הביטחון וחיילי צה"ל ומפקדיו. אנו מצדיעים למסירות הנפש של מי שנפלו בקרבות הקשים"

בווידאו: הרמטכ״ל, הרצי הלוי : מעשי הגבורה של הנופלים/דוצ

הרמטכ''ל, רב אלוף הרצי הלוי, פרסם הבוקר (ראשון) אגרת לציון יום הזיכרון לחללי מלחמת חרבות ברזל, והתייחס למלחמה בחזיתות ולנופלים.

"זֹו הייתה שנה של מלחמה בחזיתות רבות, שנה של מערכה שאין צודקת ממנה", כתב. "המתקפה הנפשעת של אויב נטול צלם אנוש גבתה מחיר קשה וכואב, ואומנם, קמנו מעפר והתגברנו. אנחנו נלחמים ללא פחד וללא לאות על הבית, הלאומי והפרטי - למען השבת הביטחון לכל תושבי המדינה. אנו נלחמים גם למען השבת החטופים - מטרת מלחמה חשובה ודחופה".

על השבת החטופים כתב כי "חובתנו כלפיהם וכלפי משפחותיהם מגלמת את חובתנו כלפי ילדינו - לוחמי המחר: למען ידעו כי אנו ערבים לשלומם ולשלום תושבי המדינה כולם".

הרמטכ"ל בסיור עם גולני בדרום לבנון, אוקטובר 2024. דובר צה"ל
"נתייחד עם זכר הנופלים". רא"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

לדבריו, "התקווה בעורף תלויה בנו והיא מקור כוחם וחוסנם של הלוחמים בחזית... אנו נלחמים בהגנה ובהתקפה לאורך הגבולות ובעומק שטחי האויב - לא נרפה, נמשיך להתמיד וננצח".

הרמטכ"ל הלוי התייחס במכתבו גם על מחדל 7 באוקטובר וכתב כי "ההכרה בכישלון ולקיחת האחריות הן צעד ראשון בתיקון". על הנופלים והפצועים אמר כי "הם שהבטיחו את המשך קיומנו. עלינו החובה להשלים את המשימה עבורם. עודני חש, בכובד האחריותּ ובמחויבות העצומה שנושא עימו כל מפקד המוביל את אנשיו לקרב". הרמטכ"ל הוקיר תודה במכתבו גם לאנשי המילואים ותרומתם ואמר כי "אל לנו לקבלו כמובן מאליו".

במכתבו ציין גם את גבורתם של האזרחים, אנשי הביטחון וכיתות הכוננות ב-7 באוקטובר: אנו מצדיעים לגבורתם, לעוז רוחם, לנחישות ולמסירות הנפש של מי שנפלו בקרבות הקשים".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. דובר צה"ל
"חיילי צה''ל, אתם שומריה של מדינת ישראל". רא"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

"חיילי צה"ל ומפקדיו, המצפן שלנו ברור - להמשיך ולהבטיח את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל ואת ביטחון אזרחיה לעולם ועד. אתם שומריה ומגיניה של מדינת ישראל. נוסיף לפעול בתחבולה, בעוצמה ובעוז רוח. במלחמה הזו כולנו שותפים ולדברי ימיו של עם ישראל נוסף כעת פרק חדש, זה המגולל את סיפור גבורתכם. יהי זכר הנופלים ברוך".

כאמור, בישראל מתקיים היום יום אבל לאומי לציון שנה לטבח 7 באוקטובר. התאריך העברי של הטבח שהיה אשתקד הוא כ"ב בתשרי תשפ"ד. בשעה 06:29, השעה שבה נפתחה המתקפה בשבת השחורה, הורדו דגלי המדינה לחצי התורן ברחבת היכל הזיכרון לחללי כוחות הביטחון, ובאנדרטה לחללי פעולות האיבה בהר הרצל. אחרי השקיעה יוחזרו הדגלים לראש התורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully