וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ אמריקני: צה"ל הרחיב את האזור ההומניטרי ברצועה

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 15:19

האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה ומתחמי סיוע. בנוסף, יתאפשר מעבר של פלסטינים מצפון לדרום. הודעתו של דובר צה"ל בערבית מגיעה בהמשך לאולטימטום שהציבה ארה"ב לישראל - בו דרשו לשפר את המצב ההומניטרי בעזה או שיהיו השלכות על אספקת הנשק

המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי ומרחב הפינוי, 22 ביולי 2024/דובר צה"ל

דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי הודיע היום (שבת) כי צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב הכולל בתי חולים שדה שהוקמו החל מפרוץ המלחמה, מתחמי אוהלים, ציוד למחסות ואספקה של מזון, מים, תרופות וציוד רפואי שהוכנסו בתיאום מתפ"ש לקהילה הבינלאומית.

הודעתו של דובר צה"ל בערבית מגיעה לאחר שארצות הברית הציבה אולטימטום לישראל, בו דרשו לשפר את המצב ההומניטרי בעזה או שיהיו השלכות על אספקת הנשק. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין, שיגרו מכתב לשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ולשר הביטחון יואב גלנט, ובו הם דורשים כי ישראל תבצע תוך 30 יום, צעדים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועת עזה כדי להימנע מהשלכות שליליות על אספקת הנשק האמריקני לישראל, כך לפי עותק של המכתב שהגיע לידי וואלה.

המרחב ההומניטרי המותאם ומרחב הפינוי באל-מוואסי, 22 ביולי 2024. דובר צה"ל
מרחיבים את האזור ההומניטרי. אל-מוואסי/דובר צה"ל

בלינקן ואוסטין פירטו במכתב שורה של דרישות ובראשן העברה קבועה של 350 משאיות סיוע מדי יום לרצועת עזה דרך כל ארבעת מעברי הגבול הנוכחיים וכן פתיחה של מעבר גבול חמישי. במכתב הודגש כי על ישראל לבצע הפוגות הומניטאריות ברחבי עזה כדי לאפשר חלוקת סיוע לפחות למשך ארבעת החודשים הקרובים. עוד דרשו האמריקנים, כי ישראל תאפשר לפלסטינים שמצטופפים באזור ההומניטרי במואסי לנוע מזרחה ולהתרחק מאזור החוף לפני החורף.

בלינקן ואוסטין דרשו גם שישראל תפסיק את הפעולה לבידוד צפון רצועת עזה ותודיע רשמית כי אין לה כוונה לפנות את תושבי צפון רצועת עזה לדרום הרצועה. במכתב שבלינקן ואוסטין שלחו לגלנט ודרמר הם דרשו לאפשר לפלסטינים ששוהים במוואסי לנוע מכיוון החוף מזרחה לאזור חאן יונס לקראת החורף.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
העברת הסיוע ההומניטרי לצפון רצועת עזה דרך מעבר 'ארז מערב'. 14 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
דרשו לשפר את המצב ההומניטרי בעזה או שיהיו השלכות על אספקת הנשק. סיוע הומניטרי/דובר צה"ל

לפני יומיים פרקליטות המדינה טענה כי נכון לעת הנוכחית מתאפשרת כניסה של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, ולא קיים מחסור במזון בצפון הרצועה, על רקע היקף הסיוע שנכנס עוד לפני חודש אוקטובר.

הדברים נטענו בתגובה לעתירה שהגיש ארגון "גישה" יחד עם ארגונים נוספים. בעתירה זו התבקש בית המשפט להוציא צו שיורה למדינה לא להפסיק להעביר סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה.

עוד פורט בעתירה כי 217 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לצפון הרצועה החל מאמצע חודש אוקטובר ועד סופו. בשל כך, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לא להוציא צו שיורה למדינה לפתוח את המעברים לצפון הרצועה, שכן אלו פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully