וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 5 חיילי מילואים נפלו בקרבות בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 25.10.2024 / 12:00

הלוחמים הם רס"ן במיל' דן מאורי, סרן במיל' אלון ספראי, רס"ב במיל' עמרי לוטן, רס"ב במיל' גיא עידן ורס"ר במיל' תום סגל. באירוע נפצעו קשה שני לוחמי מילואים בגדוד 9203, לוחם במילואים במפקדת חטיבת "הזקן" ונגד במילואים בגדוד 89

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל/דובר צה"ל

שמותיהם של חמישה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום לבנון הותרו היום (שישי) לפרסום. רס"ן במיל' דן מאורי, סרן במיל' אלון ספראי, רס"ב במיל' עמרי לוטן, רס"ב במיל' גיא עידן ורס"ר במיל' תום סגל נהרגו מפגיעת רקטה תלולת מסלול.

בתקרית נפצעו קשה שני לוחמי מילואים בגדוד 9203, לוחם במילואים במפקדת חטיבת "הזקן" ונגד במילואים בגדוד 89.באירוע אחר בדרום לבנון, נפצע קשה לוחם במילואים מגדוד 221.

רס"ר במיל' תום סגל. דובר צה"ל
רס"ר במיל' תום סגל/דובר צה"ל

תום נהרג כשהוא בן 28, והותיר אחריו את הוריו סמדר ומיכה ואחיו ליאור ואביב. "מועצה אזורית אשכול כואבת את נפילתו בקרב של לוחם המילואים תום סגל ממושב עין הבשור", אמר גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול. "תום נפל בקרב גבורה ובהגנה על המולדת בדרום לבנון. החל מה-7 באוקטובר תום שירת במילואים, והיה לו חשוב לא לוותר על כך".

"אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחת סגל, ומחזקים אותה בשעה קשה זו", המשיך ירקוני. "המושב וצוותי המועצה עומדים לצד המשפחה מאז היוודע הבשורה המרה ונמשיך ונלווה אותם. יהי זכרו וזכר כל הנופלים ברוך".

הלוויתו של תום תתקיים ביום ראשון 27 באוקטובר ב-16:00 בבית העלמין במושב עין הבשור.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
סרן במיל' אלון ספראי. דובר צה"ל
סרן במיל' אלון ספראי/דובר צה"ל

אלון היה סטודנט לרפואה בשנה ד' בטכניון. הוא לחם תחת חטיבה 8 ונפח בקרב בדרום לבנון. "בוקר של בשורות קשות - אנו משתתפים בצער המשפחה והחברים, מחבקים ושולחים תנחומים", נמסר מאגודת הסטודנטים.

הלוויתו תתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים ב-14:30.

רס"ב במיל' גיא עידן. דובר צה"ל
רס"ב במיל' גיא עידן/דובר צה"ל

גיא עידן, בן דודו של החטוף צחי עידן, נפל גם הוא בקרב הקשה בלבנון. בת דודתו ספדה לו וכתבה כי "לא יזכה לראות את בן דודו שב מעזה". הוא הותיר אחריו שתי בנות, ליבי ואבישג. הלוויתו תיערך היום ב-13:00 בבית העלמין שמרת.

מקיבוץ שמרת נמסר: "הקיבוץ מודיע בצער רב ובתדהמה על מותו של יקירנו, גיא עידן, שנפל הלילה בעת מילוי תפקידו בלבנון. קהילת שמרת משתתפת בצער המשפחה ומחבקת את אשתו שרונה עידן, בנותיהם ליבי ואבישג, ההורים יגאל עידן ורחל סלע, האחים והאחיות וכל המשפחה".

יגאל, אביו של גיא עידן, אמר לוואלה כי גיא היה שקרן לא קטן. "בסבב הראשון הוא סיפר לנו שהוא נמצא בישראל אבל היה בעזה", שיתף. "אחרי זה חזר הביתה, לעבוד, היה רכז ביטחון של קיבוץ שמרת. הוא ביקש אישור מיוחד לצאת להתנדב במילואים, הוא אבא לשתי בנות. בסבב האחרון קראו להם להתנדב שוב והוא הסכים. הוא סיפר שוב שהוא נמצא בישראל והתייעץ איתי איפה היחידה שלו יכולה לישון בתוך שטחי ישראל. הייתי שמח, אמרתי הבן אדם בתוך ישראל. הוא היה נחוש לחלוטין להגיע למילואים. אמר לי אבא אני עושה את זה בשביל לשחרר אנשים שהיו מעל 200 יום במילואים, לתת להם קצת בית, פרנסה. זה מה שאמר לי ביום שבת".

"בגלל שאני מפונה מהגושרים ויש לי חטוף בעזה, אני ישן בתל אביב", המשיך. "ישבנו על הגג ביום שבת, אמרתי לו זה לא עסק שאתה מתרוצץ לי בלבנון בתוך הקרבות בגיל 51. הוא אמר לי חד משמעית זה לא יעזור לך ולא לאשתי, אני חייב לעשות את זה. אני הולך".

הוא וצחי בני אותו גיל בערך", אמר. "גיא גדול בכמה חודשים. אחרי הצבא הוא עבר לגור בשכנות לצחי והם גרו ביחד כמה שנים טובות. יש ביניהם מערכת יחסים ממש כמו של אחים. היה לו מאוד קשה להגיע לכיכר, כי הוא לא היה מסוגל לשאת את זה שצחי יושב בעזה בתוך מנהרות התופת, והוא יושב בשמרת. עכשיו לאט לאט אני מבין שאולי אפילו זה היה הטריגר שלו להתנדבות הזאת. הוא איש שכולו ביטחון. מדריך ירי. הוא הפך את שמרת למקום בטוח. איש גדול, במלוא מובן המילה. לא הגיע לו. אני לא מאמין בגורל, אין לי מושג ממה זה נובע, אבל זה המצב. איבדנו אותו".

רס"ן במיל' דן מאורי. דובר צה"ל
רס"ן במיל' דן מאורי/דובר צה"ל
רס"ב במיל' עמרי לוטן. דובר צה"ל
רס"ב במיל' עמרי לוטן/דובר צה"ל

אתמול הותרו לפרסום חמישה שמות נוספים של לוחמים שנפלו בדרום לבנון, רס"ב במיל' מרדכי חיים אמויאל, בן 42 מלוד, רס"ם במיל' שמואל הררי בן 35 מצפת, רס"ר במיל' שלמה אביעד ניימן בן 31 ממצפה יריחו, רס"ל במיל' שובאל בן-נתן בן 22 מרחלים ורס"ל גיא בן הרוש, בן 23 מפרדס חנה-כרכור.

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully