וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחילים בשיקום": עצרת זיכרון ביד מרדכי בסימן שנה ל-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 22:43

שנה לאחר המתקפה על הדרום, התקיימה עצרת זיכרון הקוראת לשחרור והחזרת כלל החטופים. בין האומנים המשתתפים - הראל סקעת, שירי מימון ונונו - שהופיעו מול תושבי העוטף, בהן משפחות שכולות ושורדי הטבח: "השיקום קריטי, אבל הוא לא יהיה שלם עד שיחזרו החטופים"

בוידאו: ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד מרדכי:/עידו רימון.

"מתחילים בשיקום": עצרת לציון 7 באוקטובר נערכה הערב (חמישי), מוצאי שמחת תורה, מול שדות קיבוץ יד מרדכי שבדרום. היא התקיימה בסימן שנה לטבח ובקריאה לשחרור החטופים.

בין המשתתפים: אילנית, אמיר דדון, אתניקס, הראל סקעת, נונו ושירי מימון שהופיעו מול תושבי העוטף, בהן משפחות שכולות ושורדי הטבח. בין הנואמים על הבמה הייתה גם ניצן זמורה, אחותו של ארנון זמורה, שלחם בגבורה והגן על הקיבוץ עם חברי כיתת הכוננות.

העצרת שודרה לקהילות רבות בעולם, והינה האירוע הגדול ביותר שמתקיים בעוטף. הכנסותיו יועברו לפיתוח ושיקום מוסד חינוכי שקמה ביד מרדכי.

המעמד המרגש בבסיס צה"ל ביד מרדכי. הקהילה היהודית מרסיי,
"התקומה ושיקום העוטף הם קריטיים, אבל לא יהיו שלמים עד שיחזרו החטופים"/הקהילה היהודית מרסיי

עידן קריאף, מיוזמי העצרת, בן זיקים - מנהל מוסד שקמה נאם: "השנה האחרונה הייתה מורכבת ביותר. אנחנו מתחילים בשיקום, אבל חשוב לנו להגיד גם בהזדמנות חשובה זו - אין שיקום בלי החזרת כלל החטופים. כשהנוער לוקח אחריות ובונה את הנרטיב של עצמו מחדש, הוא בעצם בונה את המדינה מחדש, ככה נראה ומרגיש דור העתיד שלנו, וזה נראה ומרגיש טוב מאוד".

ניצן זמורה, אחותו של ארנון זמורה - סיפרה בגאווה על אחיה: "ארנון, הלכת מאיתנו בגופך, אך רוחך והחיוך שלך מלווים אותנו בכל דקה ודקה. אנחנו בוחרים בחיים ובכל יום, הולכים זקופים ומשתדלים להמשיך בדרכך ולאורך. אני מבטיחה שתישאר המגדלור, המצפן והרוח במפרשים שלי. אני גאה בך ואוהבת אותך".

המסר החשוב של יוזמי העצרת, שמסכמת את אירועי ה-7 באוקטובר: "התקומה ושיקום העוטף הם קריטיים, אבל לא יהיו שלמים עד שיחזרו כלל החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully