וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד 7 המעורבים בפרשת הריגול לאיראן - יוגש מחר

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 22:32

כתב האישום יוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד החשודים תושבי הצפון: חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה, ושני קטינים. על פי החשד הם צילמו עשרות מתקנים ובסיסי צה"ל שונים

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרקליטות מחוז חיפה תגיש מחר (שישי) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד תושבי הצפון, חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה, ושני קטינים בגין ריגול לאיראן.

על פי החשד, השבעה אספו חומרים על עשרות מתקנים בישראל - בהם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד וחדר האוכל שהותקף בבא"ח גולני באסון בו נהרגו 4 חיילים. על פי החשד, השבעה, שנתונים במעצר כחודש, צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו את המידע לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובקריפטו. גם לאחר שנורה הטיל על בא"ח גולני - הם התבקשו לשוב למתקנים ולצלם תיעודים של ההרס והנזק. הם גם תיעדו מוקדים שבהמשך נפגעו בירי טילים.

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים. ללא, דובר צה"ל
תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בבסיס נבטים/דובר צה"ל, ללא

כוחות הביטחון אספו מאות תיעודים מכ-60 מתקנים ביטחוניים שונים אחריהם החשודים רגלו. מהם עולי כי את הקשר בין החשודים לגורמים ברוסיה ואיראן יצרו שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני - "אלחאן" ו"אורחן". החשודים הונחו לצלם מתקנים שונים ועודכנו כמה כסף הם הולכים להרוויח מכל פעילות. את החומר העבירו בתוכנות מוצפנות או דיסק און קי. הם גם ריגלו אחרי נמלים, מיקומי מערכות כיפות ברזל ותשתיות אנרגיה, בהן תחנת הכוח בחדרה.

במשטרה אספו האזנות סתר של קבוצת החשודים, ומהן עולה כי המניע העיקרי שלהם היה בצע כסף. "הם שאלו אחד את השני 'נו מה המשימה הבאה'". לעיתים, ביצעו שלוש או ארבע משימות שונות ביום, תחילה פשוטות ולאורך הזמן מורכבותן גדלה. "האירוע חריג בכל קנה מידה, הם פעלו בצורה עקבית ושיטתית", נמסר מהמשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully