וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14 ביזה את הרמטכ"ל; דובר צה"ל תקף: "הסתה בעת מלחמה"

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 14:40

הערוץ פרסם אמש סרטון בו נראה רא"ל הלוי מופתע מלוגו של משיח שהודבק על מדי צה"ל. תא"ל הגרי כתב מכתב להנהלת הערוץ: "לא ייתכן כי ערוץ תקשורת בישראל יאפשר במה לתכנים מסיתים נגד צה"ל בעת מלחמה", והוסיף, "התוכן ששודר הוא חציית קו אדום"

הרמטכ"ל בסיור עם גולני בדרום לבנון, אוקטובר 2024/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, שלח היום (רביעי) מכתב להנהלת ערוץ 14 לאחר שפורסם סרטון בערוץ, בו נראה הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מופתע מלוגו של משיח שהודבק על מדי צה"ל.

"אני פונה אליכם בעקבות הסרטון שפורסם אמש בערוץ 14, אשר כלל תוכן מסית ומשמיץ הפוגע בצה"ל", כתב הגרי, "לא ייתכן כי ערוץ תקשורת במדינת ישראל יאפשר במה לתכנים מסיתים נגד צה"ל בעת מלחמה".

הגרי הוסיף כי "צה"ל אינו חושש מיבקורת ואף מעוד שיח ציבורי פתוח ונוקב. במהלך השנה האחרונה, הצבא קיבל וספג ביקורת נרחבת מכלל כלי התקשורת בישראל, וכך ראוי שיהיה".

לדבריו, "התוכן ששודר אתמול בערוץ 14 הוא חציית קו אדום. מדובר בהסתה מכוונת וביזוי של צה"ל ומפקדיו בעת מלחמה. לצערנו, זו אינה הפעם הראשונה שערוץ 14 נוקט כך כלפי צה"ל. אנו מצפים להסרת התכנים והפסקת ההסתה באופן מיידי".

הרמטכ"ל הרצי הלוי.22 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

מערוץ 14 נמסר: "ערוץ 14 לא שידר שום סרטון הסתה כנגד צה"ל או מי ממפקדיו. אנו קוראים לרמטכ"ל להבהיר לתא"ל הגרי שהוא דובר של צבא ההגנה לישראל ולא בעל טור לביקורת טלוויזיה".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לדובר צה"ל: "חזור בך ממכתבך. דומה שהכלי שבחרת להתמודדות עם ביקורת נוקבת הוא כלי ההשתקה. מושכלת יסוד היא כי לשר התקשורת ולשר הבטחון את כל סמכות להתערב בשידוריו של גוף תקשורת פרטי. ביקורת איננה הסתה. הסתה היא עבירה פלילית בחוק העונשין. בשנתיים האחרונות, שתקת ואף גיבית מסיתים לסרבנות שעברו על סעיף 109 לחוק העונשין. ביקורת על הרמטכ"ל אינה ביקורת על חיילי צה"ל ומפקדיו. הוצא את צה"ל מהויכוחים הפוליטיים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "התנהלות ערוץ 14, הזרוע המרכזית של מכונת הרעל, כלפי לוחמי צה"ל והרמטכ"ל בעת מלחמה היא פגיעה בבטחון הלאומי שלנו ועלבון למדינת ישראל. הסרט שהוקרן אתמול הוא עוד חציית קו ערכית שפוגעת בערכי היסוד שלנו. רא"ל הרצי הלוי סיכן את חייו פעמים אינספור להגנת המדינה ומוביל כבר שנה את צה"ל בכל הזירות... מכל זה מתעלם ערוץ השנאה והפילוג, מפני שיש לו מטרה אחת: להחליש את עם ישראל".

שלמה קרעי. שלומי גבאי
"הוצא את צה"ל מהויכוחים הפוליטיים". השר שלמה קרעי/שלומי גבאי

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "הסרטון המביש שמכפיש ומסית כנגד הרמטכ"ל וצה"ל בזמן מלחמה הוא חציית כל הקווים האדומים. על כולנו לזכור, יש לנו מספיק אויבים מבחוץ ואין ולא יהיה לנו צבא אחר. אסור לנו לחצות את הגבולות. הרמטכ"ל צריך לממש ולשמר עקרונות משמעתיים ולא צריך להתערב לו בעשייתו זו. ביקורת קשה ועניינית - כן. הסתה פרועה - לא. ערוץ 14 - לא מאוחר להתנצל ולגנוז את הסרטון המביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully