וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עובדת בכירה במשרדו של שר ההגנה אוסטין חשודה בהדלפת המסמכים המסווגים

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 16:13

העובדת חשודה בהדלפת המסמכים הסודיים על ההכנות של ישראל לתקיפה באיראן. לפי גורם בפנטגון היא עובדת כמנהלת משרד של יועצו של השר למבצעים מיוחדים ויש לה גישה למידע מסווג ביותר. דובר הפנטגון: "אין לנו כל אינדיקציה שמסמכים נוספים בנושא דלפו"

בווידאו: ראש הממשלה נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין/לע"מ

גורם בפנטגון אמר היום (שלישי) לרשת סקיי ניוז בערבית שעובדת בכירה במשרדו של השר לויד אוסטין חשודה בהדלפת המסמכים על ההכנות של ישראל לתקיפה באיראן. לדבריו, היא עובדת כמנהלת משרד של יועצו של השר למבצעים מיוחדים ויש לה גישה למידע מסווג ביותר.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי, אמר כי הנשיא ביידן מודאג מאוד מהדלפת המסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. הנשיא מחכה לשמוע על תוצאות החקירה. מקירבי נמסר כי "אין לנו כל אינדיקציה שמסמכים נוספים בנושא דלפו, אנחנו מנסים להבין כיצד ההדלפה התרחשה ואיך למנוע מזה להתרחש שוב".

זאת לאחר הדיווח בוואלה ביום שבת האחרון כי בכירים אמריקנים הביעו דאגה מדליפת מסמכים של המודיעין האמריקני שעסקו בהכנות הישראליות לתקיפה באיראן ופורסמו על ידי חשבון טלגרם שמזוהה עם איראן. בכיר ישראלי אמר כי במערכת הביטחון מודעים להדלפה ורואים אותה בחומרה רבה.

שר החוץ ישראל כ"ץ ושר ההגנה לויד אוסטין. אביב עזרא, אתר רשמי
עובדת במשרדו חשודה בהדלפת המסמכים. שר החוץ ישראל כ''ץ ושר הההגנה האמריקני לויד אוסטין/אתר רשמי, אביב עזרא

ההדלפה התרחשה ביום שישי כאשר ערוץ טלגרם טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים, ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל ע"י אותו ערוץ נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.

המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקני, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקנית לפני שלושה ימים, ושמפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully