וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לומדים רק יום בשבוע": ההנחיות הוחמרו, ותלמידי הצפון נותרו ללא פתרון מספק

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 14:58

תלמידים בגליל ובחיפה לומדים באופן חלקי בעקבות הנחיות פיקוד העורף ובשל היעדר במרחבים מוגנים. א', הורה לתלמיד בביה"ס יסודי בחיפה, מתח ביקורת: "הפעם האחרונה שהילדים היו בביה"ס הייתה ב-20 בספטמבר". משרד החינוך: "מערכת החינוך פועלת בהתאם להוראות ההתגוננות"

ארגון המורים: הגענו להסכמות עם האוצר, העיצומים הסתיימו/דוברות שר החינוך

הורים לתלמידים באזור הגליל וחיפה מתלוננים על מדיניות משרד החינוך שלא מספק פתרון במלחמה. זאת, על רקע שהתלמידים לומדים למעלה מחודש באופן חלקי בלבד בעקבות הנחיות פיקוד העורף, ובשל היעדר במרחבים מוגנים שיכילו את כלל הילדים ויאפשרו הגעה בזמן הנדרש. לכן, הם נאלצים להישאר בבתים בחלק ניכר מימי השבוע, וכעת ההורים דורשים שינוי.

בשבועות שחלפו מאז שהוחמרו ההנחיות ובצל ההסלמה בצפון, בתי הספר נאלצו לעיתים להיסגר לחלוטין, ולעתים לפתוח את הכיתות לסירוגין. זאת, כדי לאפשר קרבה למרחבים המוגנים וכן כדי שיכילו את כלל התלמידים. למעשה, חלק מהתלמידים הגיעו רק יום בשבוע לבית הספר.

א', הורה לתלמיד בבית ספר יסודי בחיפה, מתח ביקורת על התנהלות מקבלי ההחלטות ומשרד החינוך: "נהוג לדחות את הכול לאחרי החגים, והנה אחרי החגים הגיע. הפעם האחרונה שהילדים ביקרו בבית הספר באופן רציף הייתה ב-20 בספטמבר. מאז ביקרו עוד פעם אחת בלבד בבית הספר. נכון שהיו חופשים, אבל עכשיו אמורים לחזור לשגרה".

יירוט מעל חיפה. רויטרס
יירוט מעל חיפה/רויטרס

לדבריו, "חיפה מוגדרת כאזור צהוב, כלומר כזה שאפשר לקיים לימודים בסמיכות למרחב מוגן. בבית הספר שלנו יש מקלט שלא מספיק לכל ילדי בית הספר. אנחנו חולקים אותו עם ילדי הגנים הסמוכים שגם להם אין מרחבים מוגנים", המשיך, "זה אומר שהילד שלי ילמד יום אחד בשבוע בלבד בבית הספר. ומה זה עוד אומר? שיתר הזמן בבית".

א' הוסיף ושיתף כי "עד עכשיו מצאנו פתרונות, נעזרנו בחברים לכיתה, סבא וסבתא וגם עבדנו מהבית, אבל מה הלאה? אי אפשר להשאיר ילד קטן ללמוד לבד בית תחת אזעקות בזמן שההורה בעבודה. הלימודים בזום אינם קלים, קשה להתרכז למרות המאמצים של המורים ושל התלמידים. האם משרד החינוך ערוך להמשך לימודים מהבית?"

ממשרד החינוך נמסר: "מערכת החינוך כפופה ופועלת בהתאם להוראות ההתגוננות של פיקוד העורף. במקרה של העיר חיפה ובהתאם להוראות פיקוד העורף שהוגדרו לה בשלב זה - רוב התלמידים למדו ולומדים פיזית, עם חבריהם לספסל הלימודים, בסמוך למרחבים מוגנים שאליהם ניתן להגיע תוך דקה אחת וזאת בהתאם ליכולת המקלוט של הרשות המקומית ובית הספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדבריהם, "ישנם מוסדות חינוך שבהם מתקיימת למידה משולבת: פיסית ומקוונת - עם מערכת לימודים מגוונת ועשירה המותאמת באופן ייעודי לבית הספר. ראוי לציין כי במהלך חופשת חול המועד סוכות - מערכת החינוך בעיר חיפה הפעילה ומפעילה מסגרות למידה לתלמידי החינוך המיוחד באמצעות סל חופשות ייעודי. בהקשר רחב יותר יצוין כי המשרד מפעיל, בהתאם לצורך, מגוון רחב של פלטפורמות וכלים יעודיים שפותחו ללמידה מקוונת, מהגיל הרך ועד לחטיבה העליונה, הכוללות בין השאר: את 'בית הספר הווירטואלי' המספק תכנים מקיפים ללמידה מקוונת של התלמיד עם הכיתה ובאופן עצמאי, מגוון תכנים דיגיטליים באמצעות מערכת הגפ"ן מכ- 31 ספקי תוכן מובילים, וגישה למאגר תכנים דיגיטאליים עצום שהמשרד פיתח במגוון תחומי דעת, לכל שכבות הגיל, בעברית ובערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully