וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכטב"מ לקיסריה, ראש השב"כ המליץ לשקול את טקס האזכרה ל-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 22:12

לוואלה נודע כי בדיון על שיגור הכטב"ם למעון רה"מ, ראש השב"כ העלה חשש שהטקס הממלכתי בנוכחות הצמרת המדינית והצבאית יהווה מטרה גלויה. "צריך להתנהל באחריות ולבחון את המתווה של קיום טקס מהסוג הזה במהלך מלחמה", רונן בר אמר לשרים

כטב"ם שחדר מלבנון פגע בבית בקיסריה. 19 באוקטבור 2024/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

לוואלה נודע כי ראש השב"כ רונן בר ביטא חשש אתמול (ראשון) לגבי טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר המתוכנן לשבוע הבא, על רקע הכטב"ם ששוגר לעבר בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. ראש השב"כ המליץ לשקול מחדש את קיום טקס האזכרה הממלכתי לחללי ונופלי מלחמת חרבות ברזל שייערך בהר הרצל ביום ראשון הקרוב בנוכחות הדרג המדיני כולו.

לפי מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה, הנושא עלה במהלך דיון על שיגור הכטב"ם. ראש השב"כ אמר ש"צריך להתנהל באחריות ולבחון את המתווה של קיום טקס מהסוג הזה במהלך מלחמה". במשרד ראש הממשלה סירבו להתייחס לפנייה ולהגיד אם ייבחנו שינויים למתווה הטקס לאור ההמלצה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לחללי מערכות ישראל, הר הרצל, 13 במאי 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לחללי מערכות ישראל, הר הרצל, 13 במאי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפי החלטת הממשלה, ביום ראשון יתקיים יום אבל לאומי לציון מתקפת 7 באוקטובר לפי התאריך העברי, בו מתוכננים שני טקסים: הראשון יציין את זכרם של חללי צה"ל, והשני - לזכרם של הנופלים האזרחיים. בטקסים אמורים להשתתף, בין השאר, ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, מ"מ נשיא בית המשפט העליון, שר הביטחון, הרמט"כל ומשפחות שכולות ואזרחים. לפי המקורות, החשש שהוצג הוא שהטקסים יהוו מטרה גלויה, ומתוך דאגה לשלומם של האישים המאובטחים והאזרחים שמגיעים לטקס.

בטקסים אמורים להשתתף כל חברי סגל א' לפי הפרוטוקול, מלבד ראש האופוזיציה יאיר לפיד ששרת התרבות מירי רגב, שאמונה על מערך הטקסים, החליטה שלא להזמין. כפי שפורסם בחדשות 12, בטקס האזרחי, עליו אחראית רגב, לא ינאם גם אף נציג של משפחות שיקיריהן נפלו ב-7 באוקטובר, אלא רק יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, בשל חשש מנאומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה וההנהגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully