וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ביידן מודאג מאוד מהדלפת המסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 19:24

על רקע הדיווחים על דליפת מסמכי המודיעין האמריקאי בנושא ההכנות הישראליות לתקיפה באיראן, בכירים אמריקנים מביעים דאגה. מדוברות הבית הלבן נמסר כי הנשיא מודאג מאוד, "אין לנו כל אינדיקציה שמסמכים נוספים בנושא דלפו, אנחנו מנסים להבין כיצד ההדלפה התרחשה"

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי, אמר כי הנשיא ביידן מודאג מאוד מהדלפת המסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. הנשיא מחכה לשמוע על תוצאות החקירה. מקירבי נמסר כי "אין לנו כל אינדיקציה שמסמכים נוספים בנושא דלפו, אנחנו מנסים להבין כיצד ההדלפה התרחשה ואיך למנוע מזה להתרחש שוב".

זאת לאחר הדיווח בוואלה ביום שבת האחרון כי בכירים אמריקנים הביעו דאגה מדליפת מסמכים של המודיעין האמריקני שעסקו בהכנות הישראליות לתקיפה באיראן ופורסמו על ידי חשבון טלגרם שמזוהה עם איראן. בכיר ישראלי אמר כי במערכת הביטחון מודעים להדלפה ורואים אותה בחומרה רבה.

ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק 24 בספטמבר 2024/רויטרס

ההדלפה התרחשה ביום שישי כאשר ערוץ טלגרם טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים, ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל ע"י אותו ערוץ נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.

המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקני, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקנית לפני שלושה ימים, ושמפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully