וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית כרמיאל על השכול במלחמה: "איבדנו 17 מבניה ומבנותיה של העיר, ויש מעל מאה פצועים"

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 14:42

תושבי כרמיאל התעוררו לעוד בוקר שגרתי עם אזעקות. ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי התייחס בראיון לרדיו 103FM על המצב והאובדן בעיר בתקופת המלחמה. "בשנה האחרונה כולנו משלמים מחיר - גם כלכלי"

כרמיאל , פגיעה ישירה ברכב/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תושבי כרמיאל התעוררו לעוד בוקר שגרתי עם אזעקות בעקבות הירי הרקטי מלבנון. ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי התייחס הבוקר (שני) בראיון שנתן לרדיו 103FM על המצב והאובדן בעיר בתקופת המלחמה ועל פערי המיגון שהתושבים שלו פוגשים בזמן ההתרעות. "בשנה האחרונה כולנו משלמים מחיר - גם כלכלי".

על המצב בעיר אמר קונינסקי: "אנחנו חייבים לתת את הזמן לצה"ל כדי להמשיך את המלאכה בצפון. אם נגזר עלינו כמה שבועות לעבור את השגרה במוכנות ודריכות והתגוננות מעת לעת, אז אנחנו נעשה את זה. חייבים להשלים את המלאכה בצפון ולהחזיר את הביטחון לכל תושבי הצפון, ולהחזיר את המפונים לביתם", אמר.

ראש העיר הוסיף: "בשנה האחרונה כולנו משלמים, אבל המחיר הכי כבד וכואב הוא של המשפחות שאיבדו את היקר להם מכול. גם כרמיאל איבדה שבעה ממיטב בניה ובנותיה, ולבנו עם החטופים, ואנחנו מתפללים שהחיילים יחזרו בשלום לביתם".

ראש עיריית כרמיאל: "בשנה האחרונה כולנו משלמים מחיר"

לגבי המצב הכלכלי בעיר טען: "המחיר קשה גם כלכלית. אנחנו רואים עסקים קורסים ואני מטפלים בזה, אנחנו רואים שהתא המשפחתי נמצא במצוקה. אנחנו יוצרים חוסן וכמה שיותר תקווה אצל התושבים".

קונינסקי הסביר את המצוקה הכלכלית של התושבים: "במשך כמה חודשים היתה פה עזרה של המדינה. פניתי ממש לפני החג לשר הכלכלה כדי לאפשר תמיכה נוספת, ואני מחכה לתשובה. רואים את זה, מרגישים את זה. אין תרבות בעיר, אין פסטיבל, היכל התרבות שלנו סגור, הקאנטרי סגור. אל תשכחו שכבר כמעט חודש הילדים בבית ולא במסגרת חינוכית. זה אומר שגם ההורים שלהם בבית ופחות ופחות מגיעים לעבודה, כל המערכת הכלכלית בצפון ובעיר כרמיאל נמצאים בפאוזה. אני מקווה שזה ייגמר מהר".

על פערי המיגון בכרמיאל לעומת אזורים אחרים אמר ראש העיר: "אני חייב לשים את הדברים בצורה נכונה. אנחנו נמצאים בפרק זמן של 30 שניות התגוננות, כשבאזור תל אביב יש דקה וחצי. גם אם יש מקלט בקומה -1 בבניין משותף, אני לא מכיר מישהו שיכול להגיע למקלט בזמן של שלושים שניות. הפער הזה הוא פער משמעותי. מעבר זה אפשר להגיד של-60%, יש להם ממ"דים בבית, אבל ל-40% האחרים זה אתגר. אנחנו מסבירים להם איך להתמגן הכי מוגן שיש", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully