וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האינטרס האמריקני הוא לתגובה ישראלית מינורית. הם עושים הכל כדי למנוע הסלמה"

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 9:22

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר דני איילון, התייחס לסוגיות בוערות על מקומו של המלחמה במזה"ת בסדר היום האמריקני, ערב הבחירות לנשיאות ארה"ב. "ישראל בעל כורחה הפכה להיות נושא בחירות", אמר בריאיון ל-103FM. "ארה"ב רוצה ישראל חזקה, זה מתחיל באמון והערכה בין המנהיגים"

קויק: ביידן - נתניהו לא עושה מספיק בשביל עסקה/רויטרס

"האינטרס האמריקני הוא שתהיה תגובה ישראלית כמה שיותר מינורית, הם מנסים להעביר הכול כדי שלא תהיה הסלמה" - כך טען היום (שני) שגריר ישראל בארה"ב לשעבר דני אילון. "לכן הם העבירו לנו את המערכת החדשה של ה-THAAD. הם גם מעבירים מסרים דרך קטר ועומאן לאיראן", הסביר אילון בריאיון ל-103FM.

בתוך כך, הוא התייחס לפרשת הדלפת מסמכי הפנטגון על ידי גורם איראני. "אני חושב שההדלפה הזאת באה להראות גם לנו וגם לאיראנים שהם לא מרוצים מההסלמה הזאת. הפנטגון התחיל בחקירה. ברגע שעושים חקירה להדלפה לא בטוח שזה גורם בכיר. יכול להיות שזה גורם ביניים, בתיאום או בלי תיאום עם הבית הלבן", ציין. "אני לא חושב שיש שם דברים שהמודיעין האיראני לא ידע. הם מכירים היטב את המטרות שלהם, ואין פה דבר שפגע בביטחון שדה, אלא בעיקר זה היה מסר. זה היה יכול להיות גורם בבית הלבן שקיבל את זה מהפנטגון".

אילון פירש את מקומה של ישראל בסדר היום האמריקני, ערב הבחירות לנשיאות ארה"ב. "הפעם ישראל בעל כורחה הפכה להיות נושא בחירות", קבע. "כשטראמפ מתקשר לראש הממשלה, ואז הוא אומר שראש הממשלה התקשר אליו. אם ראש הממשלה התקשר זה חמור מאוד. זה נראה מאוד לא טוב שהיחסים הקרובים הם בין ראש הממשלה למועמד לנשיאות, ולא בין ראש ממשלה לנשיא מכהן".

"כבעל ברית נאמן, וארצות הברית עושה המון למען ישראל, זה מתחיל בעניין של אמון והערכה בין ראש הממשלה לנשיא. היו תקופות שהיו התייעצויות והיו תכנונים ביחד. אני זוכר שהנשיא בוש התקשר לשרון לפני התקיפה באפגניסטן. לגבי מערכת היחסים האובייקטיבית בין ישראל לארצות הברית, ברור שארה"ב רוצה ישראל חזקה. וזה גם מסמן לבעלות הברית האחרות בעולם שארצות הברית, אפשר לסמוך עליה".

דני אילון, סגן שר החוץ לשעבר, אולפן וואלה. ראובן קסטרו
דני אילון/ראובן קסטרו

"אם אנחנו מאמינים לברני סנדרס, הסנטור היהודי הדמוקרט מוורמונט שאמר שאם קמאלה תיבחר היא תקבל את ההמלצה שלו לאמברגו, הוא מייצג זרם שהולך ועולה במפלגה הדמוקרטית. נראה אם המוסלמים במישיגן יצביעו בהמוניהם לקמאלה וזה מה שיטה את הבחירות, אז בהחלט יכול להיות שנראה שינוי גדול".

"יש אנטישמיות קיצונית גם בימין הקיצוני שתומך בטראמפ, וגם בשמאל הקיצוני שתומך בקמאלה. אבל השמאל הקיצוני מסוכן יותר, למה? כי הוא בברית אסטרטגית עם המוסלמים בארצות הברית. לכן אם נשווה בין טריפה לנבלה, השמאל הקיצוני היום מסוכן יותר מהימין הקיצוני".

אם טראמפ ייבחר, אילון מסביר, "אנחנו נראה הרבה פחות ביקורת אמריקנית על מה שנקרא נזק אגבי, או פגיעה באזרחים, אבל יהיו גם קווים אדומים לטראמפ. מה שביבי לא מצפה לו הוא שטראמפ עדין חושב על תוכנית המאה שלו, ולנתניהו יהיה קשה מאוד להגיד 'לא' לטראמפ".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully