וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עם אחד - אבל הממשלה לא רואה את הדרוזים כאזרחים שווים"

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 8:30

על רקע הבשורה הקשה כי אל"מ אחסאן דקסה, מח"ט 401, נפל ברצועת עזה - תא"ל במיל' אמל אסעד סיפר על חברו, ועל היחס לעדה הדרוזית בישראל. "הוא היה חדור אהבת הארץ ואהבת האדם", העיד. " כל מה שהוא עשה, הוא עשה על הצד הטוב ביותר. הוא פשוט היה אחד במינו"

אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא/דובר צה"ל

"ביחס של העם בישראל לעדה הדרוזית אין בעיה, אנחנו עם אחד. אבל לחברה הדרוזית יש בעיה עם הממשלה - לא רואים אותנו כאזרחים שווים" - כך הצהיר היום תא"ל במיל' אסעד אמל על רקע הבשורה הקשה על נפילתו של אל"מ אחסאן דקסה, מח"ט 401, ברצועת עזה.

"אדם צנוע נחבא את הכלים, אבל חדור אמונה, חדור אהבת הארץ ואהבת האדם. כל מה שהוא עשה, הוא עשה על הצד הטוב ביותר. הוא פשוט היה אחד במינו", סיפר על דקסה.

"הוא היה גיבור, בכל מובן - גם בקרב העדה הדרוזית וגם בקרב חייליו. התקרבתי למשפחה שלו, הבן שלי התחתן עם בת דודו, ומשפחת דקסה מדהימה. הוא היה איש צנוע ורב פעלים. הוא התקשר אליי לפני חודש להתנצל שהוא לא הצליח להגיע לרוץ 'בשביל הבנים'. לפני המינוי שלו ישבנו ודיברנו, והוא אמר לי שהוא הולך להתמנות כמח"ט 401. מאוד התרגשתי והייתי בטוח שהוא יגיע רחוק".

אסעד, שכמו דקסה הוא בן העדה הדרוזית, מספר על משפחתו של המח"ט הנערץ. "משפחתו היא אחת המשפחות הטובות שיש בדאליית אל כרמל. משפחה צנועה שחייה את היום. ראיתי סרטון של אשתו מדברת על איך שילדים מתמודדים עם המוות, והיא שמנסה להדריך אימהות, על אם וכאשר. זאת פשוט טרגדיה נוראית, לשמוע את הילדים זועקים כשהם מקבלים את הבשורה ולראות את כל הכפר אבל. עדה שלמה לובשת שחור היום".

"דובר צה"ל מדי פעם מזכיר כמה בכירים הרגנו בחיזבאללה ובחמאס - מפד גזרה זה ומפקד גזרת זה. אנחנו איבדנו מח"טים מהטובים שיש, אנשים שהם מלח הארץ. אצלנו בעדה איבדנו את הטובים ביותר. לוחמים שהלכו בראש כמפקדים נערצים, אם זה מג"ד 53, אם זה סמח"ט 300. איבדנו את הטובים ביותר כי הטובים ביותר הולכים קדימה. תראו כמה קצינים הלכו לנו במלחמה, כמה מפקדים בכירים: חמישה מח"טים - זה מטורף".

אמל אסעד. גדי אהד, אתר רשמי
אמל אסעד/אתר רשמי, גדי אהד
אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא. דובר צה"ל, דובר צה"ל
אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא/דובר צה"ל, דובר צה"ל

"מה הגיוני במדינה הזאת בשנים האחרונות? מה הגיוני ש-101 חטופים עדין קבורים בעזה, נרקבים בעזה, ואף אחד לא עושים כלום כדי לשחרר אותם? מה הגיוני שמלחמה נגד ארגון טרור נמשכת כבר שנה ואנחנו לא מצליחים לסיים אותם ובכל יום נופל חייל? מה הגיוני שאין כלכלה, העסקים קורסים. הבן שלי במילואים כבר 300 יום במילואים ולא חוזר הביתה. מה הגיוני?".

"ישראל עובדת מהמותן, והצבא עובד כל כך יפה וכל כך טוב, ואנחנו נאבד את זה בסוף. אם לא נמנף את זה מדינית ביום שאחרי. המדינה צריכה לתכנן את היום שאחרי. פגענו בחיזבאללה ובנסראללה ובעבדאללה ובמורנייה ובהנייה ובכולם. מה אחרי זה? אם המדינה לא תדע מה לעשות אחרי זה, שוב נחזור לשם. ישראל צריכה לדאוג יחד עם כל העולם שחיזבאללה יתפרק מנשק כולו, לא האוואלי ולא הליטני - כולו, ויהיה חלק ממדינת לבנון, וישראל צריכה לעשות עסק עם מדינת לבנון. ייקח שנים? שיתחילו אותו. שום דבר לא להיגמר אם לא יתחילו אותו".

"המדינות האלה ביקשו מישראל להצטרף אליהן. לצרפת לסעודיה לארה"ב יש אינטרסים בלבנון, ולכן צריכים לנצל את ההזדמנות שנוצרה לנו. נצליח אם נרצה, ולא אם נחשוב איך ליישב את דרום לבנון או איך ליישב את עזה או איך לכבוד את איראן".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully