וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עזה שלנו, לתמיד": בשיא הלחימה - חברי כנסת מהקואליציה קוראים להתיישבות ברצועה

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 18:16

מאות הגיעו לסוכת הליכוד שהוקמה בעיר הסוכות סמוך לגבול עם הרצועה תחת הכותרת: "נערכים להתיישבות בעזה". בין המשתתפים, חברי כנסת מהקואליציה וגם משפחות חטופים ואנשי ביטחון מהמועצות האזוריות. בן גביר: "אם אנחנו רוצים - אנחנו יכולים לחדש את התיישבות בעזה"

הפגנות מחוץ לאירוע עיר הסוכות, הכנות מעשיות להתיישבות בעזה/יניר יגנה

מאות בני אדם הגיעו היום (שני) לסוכת הליכוד שהוקמה בעיר הסוכות סמוך לגבול עם הרצועה תחת הכותרת: נערכים להתיישבות ברצועת עזה: "ההתיישבות הכרחית לביטחון". בין הנוכחים, חברי כנסת מהקואליציה וגם משפחות חטופים ואנשי ביטחון מהמועצות האזוריות. רבים משתתפים באירוע ההיערכות להתיישבות יהודית ברצועת עזה שמובילים תנועת נחלה וצעירי הציונות הדתית. ח"כ צבי סוכות בסוכת מפלגתו: "זאת השפה שהאויב מבין, רק התיישבות יהודית תביא לניצחון"

בעוטף עזה מתקיים היום אירוע היערכות מעשית להתיישבות יהודית ברצועת עזה. את האירוע יזמה תנועת נחלה בשיתוף עם צעירי הציונות הדתית, ומשתתפים בו ארגונים רבים ביניהם נועריבונות וארגונים נוספים, כמו גם אלפי ישראלים שנוכחים במקום.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דיבר בכנס, בין היתר אמר: "אנחנו יכולים להקים את כפר דרום, אנחנו יכולים להקים מחדש את נצרים, את עצמונה, אנחנו יכולים לחזור הביתה" אמר והוסיף כי יש לעודד הגירה, "האמת היא, שזה הפיתרון הכי מוסרי, הכי נכון, לא בכפיה אבל להגיד להם: 'אנחנו נותנים לכם את האפשרות, לכו מכאן לארצות אחרות'. ארץ ישראל שלנו".

עוד פנה השר לראש הממשלה בקריאה לפעולה, "בחודשיים וחצי האחרונים, שאנחנו בפורומים המצומצמים איתך, אפשר, וזה מוכיח שאפשר לעשות, אפשר לפעול, אפשר לטפל, אפשר לכסח, אפשר לנצח".

בווידאו: בן גביר באירוע נערכים להתיישבות בעזה, עיר הסוכות/ללא

באירוע, שהתחיל כבר אתמול, התקיימו סדנאות מעשיות והיערכות להתיישבות עם גרעיני ההתיישבות. המשתתפים התחלקו למספר סוכות בהן התקיימו שיחות על חשיבות ההתיישבות היהודית וההישארות ברצועת עזה לניצחון במלחמה.

לאחר מכן התכנסו הפעילים לסוכת התקומה, בה התקיים יריד סוכות עזה, ופאנל מרכזי בהשתתפות משפחות שכולות, משפחות לוחמים ומשפחות חטופים. במקום התקיימה הצהרה של יו"ר תנועת נחלה דניאלה ויס ושל המשפחות שנכחו במקום.

בשיחה עם צעירי הציונות הדתית בסוכה שהקימו אמר ח"כ צבי סוכות: "את המלחמה חייבים לסיים בתפיסת שטח ברצועת עזה, כי ההתיישבות הכרחית לביטחון". לדבריו, "זאת השפה שהאויב מבין, רק התיישבות יהודית תביא לניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיר סוכות שהוקמה יחד עם גרעיני התיישבות כהערכות להתיישבות בעזה, 21 באוקטובר 2024. אבי רוקח
עיר סוכות שהוקמה יחד עם גרעיני התיישבות כהערכות להתיישבות בעזה/אבי רוקח

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן, וחברי כנסת בליכוד פרסמו אתמול הודעה רשמית לפיה יקיימו כנס בדרום בסימן. לפי ההודעה, באירוע יתארחו גרעיני ההתשייבות, משפחות חטופים, משפחות לוחמים ומשפחות שכולות ב"סוכת הליכוד".

עוד נכתב בהודעה כי "שנה לאחר הפרעות, נתייצב כולנו, חברי ליכוד, ראשי סניפים, שרים וחברי כסת ונקרא יחד - עזה שלנו. לתמיד!"

חברי הכנסת החתומים על ההודעה: חבר הכנסת אביחי בוארון, חבר הכנסת ששון גואטה, חברת הכנסת טלי גוטליב, חבר הכנסת אלי דלל, חבר הנכסת ניסים ואטורי, חבר הכנסת חנוך מליבצקי, חבר הכנסת אריאל קלנר, חברת הכנסת קטי שטרית וחבר הכנסת קטי שטרית.

הודעת הליכוד על כנסת התיישבות בעזה, 21 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הודעת הליכוד על כנסת התיישבות בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חכ טלי גוטליב אמרה באירוע: "הגעתי לכאן כדי להגיד שהדרך להכניע את האוייב זה לא רק באלטילריה זה לקחת את אדמתו". לדבריה, "אומרים פה בפה מלא את מה שהיה צריך להגדיר כמטרות המלחמה. ראש הממשלה, מבחינתו לא יכול להיות פה. אבל המצע של המפלגה זו ארץ ישראל השלמה". 

פעילת הימין וההתיישבות היהודית, דניאלה וייס אמרה: "אני מודה לראש המשלה שאמר שזה לא ריאלי, אנחנו נוכיח שזה ראילי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "אני בדרכי לכנס גרעיני ההתיישבות של תנועת נחלה בחבל התקומה. כנס שנועד להביע את השאיפה והחתירה להקמת התיישבות יהודית, ציונית וחלוצית ברצועת עזה לאחר שחרורה משלטון הנאצים של חמאס-דעאש. קודם כל כי זה חלק מארץ ישראל, ושנית, כי בלי התיישבות לא יהיה ביטחון".

סמוטריץ הוסיף: "זה אחד הלקחים הברורים של ה-7 לאוקטובר ושל מלחמת חרבות ברזל שאנחנו מנהלים בשנה האחרונה ברצועת עזה ובלבנון. המציאות מלמדת שכל מקום שאנחנו עוזבים הופך לבסיס טרור קדמי של איראן ומשמש להתעצמות גורמי הטרור כדי לפגוע בנו".

עיר סוכות שהוקמה יחד עם גרעיני התיישבות כהערכות להתיישבות בעזה, 21 באוקטובר 2024. אבי רוקח
עיר סוכות שהוקמה יחד עם גרעיני התיישבות כהערכות להתיישבות בעזה/אבי רוקח

על רקע אירועי הקמת ההתנחלויות בעזה היום ומחר בעוטף ולאור החשש מחדירה לשטח הרצועה והקמת מאחזים לא חוקיים, תנועת שלום עכשיו פנו בפנייה דחופה לרמטכ"ל, "מנע כל ניסיון של מתנחלים ופעילי ימין קיצוני, לחצות את הגבול ולהסתנן לתוך רצועת עזה"

בתנועת השמאל הוסיפו: "מדובר בעבריינות מסוכנת שתביא בהכרח לסיכון חיילים ואנשי כוחות הביטחון, ולפגיעה בישראל בזירה הבינלאומית. דורשים אפס סובלנות, יד קשה ובפרט נגד מי שיעז לנצל את חסינותו כפי שאירע בשדה תימן ובבית ליד".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "כנס ההתיישבות בעזה היום הוא ההוכחה שהבנגבירים השתלטו על הליכוד, ושמפלגת הציונות הדתית הופכת את הליכוד לסניף שלה", אמר.

לפיד המשיך, "החזון היחיד שלהם הוא מלחמה נצחית בשביל ההזיות המשיחיות שלהם. הכנס הזה מעמיד בסכנה את צה"ל ואת מדיניות החוץ של ישראל , ואין ראש ממשלה שיגיד להם השתגעתם לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully