וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצא מהטנק ונהרג במקום ממטען": פרטים חדשים על התקרית בה נפל אל"מ אחסאן דקסה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 21:08

צה"ל התיר לפרסום כי באירוע נפצע קשה מג"ד גדוד 52, ושניים נוספים. המפקדים נסעו בטנקים לנקודת תצפית באזור שנחשב "כואב לחמאס", וכשירדו מהכלים מטען עם חוט תיל התפוצץ. בתוך כך, צה"ל אישר את הדיווח כי שלושה חיילי צבא לבנון נהרגו היום מכוחותינו | כל הפרטים

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה/דובר צה"ל

פרטים חדשים על האירוע הקשה בצפון רצועת עזה בו נפל מח"ט 401 אל"מ אחסאן דקסה ונפצע קשה מג"ד גדוד 52. השניים הגיעו עם טנקים נפרדים לנקודה בעיר ג'באליה ברצועה, אליה הגיעו כחלק מקווי הפעילות. הם ירדו מהטנקים לנקודת תצפית, וכעשרים מטרים משני צידי הטנק ותוך כדי תנועה, הוטמן מטען חבלה עם חוט תיל.

המטען הופעל וכתוצאה ממנו דקסה נהרג, ומותו נקבע בשטח על ידי הרופא הגדודי. בתוך כך, נפצעו שלושה נוספים - מג"ד 52 באורח קשה, והשניים האחרים בינוני וקל. הפינוי מבוצע באמצעות יחידת 669 וחיל האוויר.

בעקבות התקרית, סגן מפקד אוגדה 162 אל"מ מאיר בידרמן, מונה לממלא מקום מח"ט 401, ודניאל אלה מג"ד 52 הקודם חוזר לפקד על הגדוד. אל"מ בני אהרון, שהיה מח"ט 401 לפני אחסאן דקסה, יחזור לשרת בתפקיד סגן מפקד אוגדה 162 עד להודעה חדשה.

אל"מ אחסאן דקסה,מפקד עוצבת הגולן, 23 במאי 2023. דובר צה"ל
"מותו נקבע בשטח על ידי הרופא הגדודי". מח"ט 401, אל"מ אחסאן דקסה/דובר צה"ל

בתוך כך, נמסר כי בפעולה בה חוסל מנהיג חמאס יחיא סינוואר בשכונת תל סולטן בעזה ישנם ארבעה מחבלים נוספים שנהרגן. הבית בו שהה סינוואר יפוצץ.

בנוסף, צה"ל מאשר את הדיווח הלבנוני כי שלושה חיילי צבא לבנון נהרגו היום. נמסר כי באירוע נסעה משאית שאינה רכב צבאי לעבר כוחות צה"ל, ולכן היא הותקפה. לאחר מכן הגיעו כמה רכבים של צבא לבנון שלא נפגעו. הודגש כי המשאית שהותקפה הייתה ללא סימן היכר. צה"ל מסר כי הוא לא תוקף את חיילי צבא לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully