וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אל"מ אחסאן דקסה, מח"ט 401 נפל בקרב בג'באליה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 19:36

דקסה, בן 41 מדליית אל כרמל, נהרג בג'באליה לאחר שהטנק שלו עלה על מטען. הוא המפקד הבכיר ביותר שנפל בתמרון קרקעי מתחילת המלחמה. צה"ל: "הושגה שליטה מבצעית באירוע"

בווידאו: השמדת תוואי תת-קרקע מרכזי של יחידת 'כוח רדואן'/דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום היום () כי מח"ט 401 אחסאן דקסה נהרג בג'באליה שברצועת עזה.

באירוע הקשה עלה הטנק על מטען בעיר שבצפון רצועת עזה, כשבתוכו המח"ט. נבדקת האפשרות ששולב ירי נ"ט בתקרית. דקסה הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג בתמרון הקרקעי מתחילת הלחימה.

מ-7 באוקטובר, נהרגו חמישה אלופי משנה. בצה"ל אומרים שהושגה שליטה מבצעית, וכי מאו"ג 162, תא"ל איציק כהן, נמצא כעת בשטח ומפקד על האירוע.

אל"מ אחסאן דקסה,מפקד עוצבת הגולן, 23 במאי 2023. דובר צה"ל
"המפקד הבכיר ביותר שנהרג בתמרון הקרקעי מתחילת הלחימה". אחאסן דקסה/דובר צה"ל
מינוי אחאסן דקסה למח"ט 401 ברפיח על ידי מפקד פיקוד דרום. דובר צה"ל
"באירוע הקשה שני טנקים עלו על מטען בעיר שבצפון רצועת עזה". מינוי דקסה למח"ט 401 ברפיח/דובר צה"ל

דקסה, בן העדה הדרוזית, נולד וגדל בדליית אל כרמל, והפך לאחד ממפקדי השדה הבולטים והמובילים של זרוע היבשה. הוא שירת כמפקד פלוגת טנקים בגדוד 75 בחטיבה 7, ובהמשך נהיה מג"ד שריון, קצין המבצעים של פיקוד הצפון, ומפקד על עוצבת הגולן בגבול סוריה.

לקראת השעה 18.30 נציגי צה"ל הגיעו לבית משפחתו של דקסה והודיעו על נפילתו. בשעה זו רבים מגיעים לבית המשפחה בדאלית אל כרמל. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים וארבעה אחים ואחיות.

דקסה מילא שורת תפקידים בצה"ל, מפקד גדוד 82 , מפקד גדוד 532, וקצין המבצעים של פיקוד הצפון, מפקד עוצבת הגולן, מפקד חטיבה 401. ביוני האחרון מונה לתפקיד מח"ט 401.

במלחמת לבנון השנייה שימש מפקד פלוגה בגדוד 75 של חטיבה 7, ופיקד על כוח שריון שסופח לחטיבת הצנחנים ועסק בין השאר בחילוץ נפגעים. במהלך קרב עייתא א-שעב זיהה מקור ירי שפגע בכוח צנחנים, נכנס עם הטנק שלו לבדו לכפר, פגע במקור הירי ופינה את הפצועים. על פועלו עוטר בצל"ש אלוף ממפקד פיקוד הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully