וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להם נגמר הזמן ולך נגמרו התירוצים": הצהרה לתקשורת של נציגי משפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 18:45

לאחר הפרסום על חיסול מנהיג חמאס, משפחות חטופים התכנסו בקריאה לעסקה שתשיב את יקיריהם. שלי שם טוב, אימו של החטוף עומר שם טוב: "כל פעם הייתה סיבה למה אי אפשר עכשיו". גלעד קורנגולד, אביו של החטוף טל שהם פנה לרה"מ: "אם אין באפשרותך להחזירם, גלה אומץ ותגיד לעם"

הצהרת מטה משפחות החטופים לחיסולו של סינוואר/טל אנגלנדר

מטה משפחות החטופים מסר היום (ראשון) הצהרה לתקשורת. טרם ההצהרה נמסר מטעמם כי "שלושה ימים לאחר חיסולו של מנהיג החמאס, יחיא סינואר, ובטרם יכנס ראש הממשלה את הקבינט המדיני-ביטחוני, נציגי משפחות החטופים דורשים לשמוע מנתניהו כיצד הוא מתכנן למנף את ההישג הצבאי ולהחזיר את החטופים משבי החמאס לאחר למעלה משנה.

הנואמים בהודעה התקשורתית היו שרון שרעבי, אחיהם של יוסי שרעבי שנחטף וגופתו בשבי החמאס והחטוף אלי שרעבי, שלי שם טוב, אמו של החטוף עומר שם טוב וגלעד קורנגולד, אביו של החטוף טל שהם.

בפתחה, שרון שרעבי אמר כי "לאור ההתפתחויות האחרונות נוצרה הזדמנות אמיתי להשיב את החטופים. תמיד אמרו שסינוואר מקשה ולא רוצה עסקה. כעת כשאבן הנגף הוסרה יש היתכנות לקיים את רצון הציבור הישראלי ולפעול לפי המצפן המוסרי שנדם לשנה שלמה".

"לצה"ל הישגים משמעותיים. יש מי שמתהדר בהישגים המרשימים של צה"ל וכוחות הביטחון. אבל צריך לזכור שנמטרה המרכזית עדיין לא הושגה. ראש הממשלה הבטיח להשיב את כולם. עכשיו נותר לקיים. הגיע זמן החטופים. אנחנו קרבים לחג שמחת תורה, בו נלקחו מאיתנו. השמחה לא תוכל להתמשש אם לא נקיים את התורה ונציל נפשות. כשכולנו נתגייס לקיים את התורה השמחה שלנו תחזור", אמר שרעבי.

"יש מושג שרה"מ הטביע מהרגע הראשון - הניצחון המוחלט. הוא מורכב משני דברים - מיטוט חמאס והשבת החטופים. צמרת חמאס הוכרעה. עכשיו הזמן להנחות את צוות המו"מ שיכריע בהשבת חטופים".

שרון שרעבי , שלי שם טוב , גלעד קורנגולד באירוע "מספיק עם התירוצים- הגיע זמן חטופים" , אודיטוריום מטה המשפחות , 20 באוקטובר 2024. אורי סלע
"יש היתכנות לקיים את רצון הציבור הישראלי ולפעול לפי המצפן המוסרי שנדם לשנה שלמה". הצהרת מטה משפחות החטופים/אורי סלע
שרון שרעבי , שלי שם טוב , גלעד קורנגולד באירוע "מספיק עם התירוצים- הגיע זמן חטופים" , אודיטוריום מטה המשפחות , 20 באוקטובר 2024. אורי סלע
"אם אין באפשרותך להחזיר אותם גלה אומץ ותגיד לעם שזאת החלטתך". הצהרת מטה משפחות החטופים/אורי סלע

גלעד קורנגולד, אביו של החטוף טל שהם אמר כי "380 יום מאז שטל שלי נחטף לעזה עם יתר בני המשפחה. שלושה בני משפחה נרצחו. לא יהיה ניצחון חלקי ובטח לא מוחלט עד שאחרון החטופים יחזור. לכן, הניצחון יימדד רק במבחן המוסרי העליון של השבתם".

"צה"ל השיג הישגים חסרי תקדים בעזה. כעת נותר לקיים את חובתך המוסרית ראש הממשלה להחזיר את כל החטופים. אחרי החיסול אמרת שעכשיו המשימה המרכזית להחזיר אותם. אנו דורשים מראש הממשלה לדעת מה אתה מתכוון לעשות באופן קונקרטי כדי להשיב את 101 החטופים ארצה. עכשיו יותר מתמיד נגמר להם הזמן. אם אין באפשרותך להחזיר אותם גלה אומץ ותגיד לעם שזאת החלטתך. אנו תובעים תשובות ומעשה עכשיו. להם נגמר הזמן ולך נגמרו התירוצים", אמר.

בהמשך, פנה לציבור ואמר: "עם ישראל, אני מבקש מכם - כשתשבו על המשפחות שלכם ותשמחו בסוכות, תחשבו על מה שאנחנו אומרים עכשיו. לא יהיה שום סיכוי לשום דבר במדינת ישראל ללא החזרת החטופים. על ראש הממשלה להיכנס מיד למשא ומתן ולהחזיר את החטופים. עם ישראל, זה הזמן שלכם להחליט שאלם איתנו וללחוץ על כל מי שאתם יכולים".

גלעד קורנגולד באירוע "מספיק עם התירוצים- הגיע זמן חטופים" , אודיטוריום מטה המשפחות , 20 באוקטובר 2024. אורי סלע
"כשתשבו על המשפחות שלכם ותשמחו בסוכות, תחשבו על מה שאנחנו אומרים עכשיו". גלעד קורנגולד/אורי סלע

שלי שם טוב: "בהתחלה ספרנו שבתות והתפללנו שהשבת הבאה האהובים שלנו יהיו איתנו. סגרנו שנה ואוטוטו הסמל של כל הסיוט הזה מתקרב. בכל פעם הייתה סיבה אחרת למה אי אפשר עכשיו לעשות עסקה - זה התחיל ברפיח ועבר לפילדלפי, לבנון, איראן. כל פעם הרמנו את עצמנו כדי להמשיך להילחם. בחודש וחצי האחרון צה"ל הגיע להישגים בלתי רגילים בכל הגזרות. האחרון שבהם הוא סינוואר, שבכל פעם ששמענו את ראש הממשלה מדבר ואומר שהוא רוצה לעשות עסקה אבל אין עם מי לדבר, עכשיו כשהמכשול הגדול כבר לא נמצא הגיעה העת להשיב את האהובים שלנו הביתה".

שלי שם טוב  באירוע "מספיק עם התירוצים- הגיע זמן חטופים" , אודיטוריום מטה המשפחות , 20 באוקטובר 2024. אורי סלע
"כל פעם הרמנו את עצמנו כדי להמשיך להילחם". שלי שם טוב/אורי סלע

"אם יש משהו שעכשיו ברור הוא שהרוע האמיתי חוסל. אני מבקשת מראש הממשלה והשרים, זאת העת. ואמן שנזכה לסגור את המעגל עוד בחג שמחת התורה הקרוב. החיים לשיקום והנרצחים לקבורה", מסרה שם טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully