וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הטבח: כ-46% מהמפונים מדווחים על פגיעה נפשית קשה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 14:12

מסקר חדש שערכה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית עולים נתונים מדאיגים לגבי מספר תחומים בחיים של המפונים מהצפון ומהעוטף. כ-50% מהמשיבים ציינו כי הם מרגישים פגיעה קשה בתחושת העצמאות שלהם ו-29% מדווחים על פגיעה במצב הבריאותי

להב 433 עצרו חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים.20 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

סקר חדש שערכה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית בקרב מפוני הצפון והדרום חושף את הפגיעה הקשה שחוו במגוון תחומים של החיים. כ-51% מהמשיבים בסקר ציינו כי חוו פגיעה קשה בנושא הדיור, כ-51% מההורים סיפרו על פגיעה קשה ברמת החינוך של ילדיהם ו-50% דיווחו על פגיעה קשה בתחושת העצמאות שלהם.

נתון מדאיג במיוחד הוא ש-46% מהמפונים דיווחו על פגיעה קשה בחוסן הנפשי שלהם. תחומים נוספים בהם מדווחים המפונים כי חוו פגיעה קשה, הם הפרנסה והמצב הבריאותי. הסקר שנערך באמצעות מכון רושינק נועד לבחון את הצרכים של תושבי העוטף בדרום וקו העימות בצפון שנאלצו להתפנות מבתיהם עקב המצב הביטחוני, על מנת לאפשר לקרן לנפגעי טרור לגבש תוכניות שיתנו מענה לצרכים שונים של נפגעי הטרור מאז השבת השחורה של שמחת תורה.

מפונים מקריית שמונה. אייל מרגולין, פלאש 90
חצי מהנשאלים דיווחו על פגיעה קשה בתחושת העצמאות שלהם/פלאש 90, אייל מרגולין

ממצאי הסקר מצביעים על כך שמרבית המפונים זקוקים לסיוע כלכלי מאז ה-7 באוקטובר. כך למשל, 62% מהנשאלים בסקר ציינו כי הסיוע הכלכלי הוא המשמעותי ביותר שקיבלו בשנה האחרונה. גם במבט לעתיד, הצורך בסיוע כלכלי מדורג בראש סדר העדיפויות בקרב 58% מהמפונים, זאת לצד סיוע נפשי, סיוע בפרנסה ותעסוקה, תמיכה בפעילות חינוכית לילדים ודיור
.
עוד עולה מהסקר כי המשפחה היא המשענת החזקה ביותר בימים אלה. במענה לשאלה מה מחזק אותך רגשית בימים אלה כ-76% ציינו את המשפחה, 30% ציינו את הקהילה שלהם כמחזקת ו-13% ציינו את תמיכת הציבור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully