וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדת איו''ש לשעבר: "אם לא ננצל את המומנטום בחיסול סינוואר להסדרה בדרום - ההישג ישחק"

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 9:04

מפקד אוגדת איו''ש לשעבר אלוף במיל' נעם תיבון התייחס בראיון ברדיו 103FM על יחסי ישראל ארה''ב, על המשך המלחמה לאחר חיסול מנהיג חמאס סינוואר וכיצד הדרך הנכונה לסיים את המלחמה לאחר למעלה משנה. "שמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כל כך עכורה, זה לא טוב לנו"

כניסת כוחות אוגדה 162 לרצועת עזה/מעריב

מפקד אוגדת איו''ש לשעבר אלוף במיל' נעם תיבון התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ברדיו 103FM על יחסי ישראל-ארה''ב, על המשך המלחמה לאחר חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר וכיצד הדרך הנכונה לסיים את המלחמה לאחר למעלה משנה. תיבון שבתפקידו האחרון פיקד על הגיס הצפוני, אמר על הפעולה של צה''ל בלבנון, ש"בצפון יהיה ניצחון כאשר תושבי מטולה ומנרה יחזרו לבתיהם".

על יחסי ישראל-ארה"ב בעת הזו ורגע לפני הבחירות בעוד כשבועיים אמר תיבון: "אני יכול להגיד שממשל ביידן מאז 7 באוקטובר הושיט יד יוצאת דופן למדינת ישראל בהזזת כוחות לפה, ובכמויות תחמושת יוצאות דופן שאפשרו לנו להילחם. התקופה היא תקופה רגישה, תקופת בחירות בארצות הברית. מסורתית ישראל מעולם לא נקטה עמדה האם היא לטובת הרפובליקנים או לטובת הדמוקרטים. מתבצעת כאן מבחינתי תקלה כשנתניהו פוזל כל הזמן לטובתו של דונלד טראמפ, ומתערב במערכת בחירות האמריקנית", טען והוסיף, "ברגע שמערכת היחסים בין ישראל לארצות הברית היא כל כך עכורה, זה לא טוב למדינת ישראל. אנחנו צריכים את העזרה האמריקנית, בין אם זה ממשל דמוקרטי, ובין אם זה ממשל רפובליקני".

בהקשר של התנהלות המלחמה לאחר חיסול מנהניג החמאס סינוואר, השיב: "טוב שהוא חוסל, ואני לא רואה בזה נקמה, אני רואה בזה צדק. חשוב מאוד שהאיש שאחראי לרצח של כל כך הרבה ישראלים, לסבל הגדול ולאונס, וכמובן גם לחטופים מצא את מותו, וכל הכבוד לגדוד 450 ולגדוד בי"ס להכשרת השריון שעשו עבודה יוצאת מן הכלל. ועכשיו קדימה - אם לא ננצל את המומנטום של חיסול סינוואר להשיג הסדרה בדרום שתכלול גם את החזרת החטופים וגם את החלפת שלטון החמאס, ההישג הזה יישחק", טען והסביר, "ראינו מה קרה בצפון - חיסלנו את נסראללה, הישג יפה מאוד, אבל מהרגע שאתה לא הופך הישג צבאי להישג מדיני, הוא נשחק. אנחנו רואים שבלבנון אנחנו שקועים במלחמת התשה, שהיא פחות טובה למדינת ישראל ויותר טובה לחיזבאללה".

"כשמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כל כך עכורה, זה לא טוב"

html error

בתור מפקד הגיס הצפוני לשעבר, התייחס תיבון לפעולות של צה''ל בלבנון:
"בתור בוגר לבנון, ואני מכיר את הביצה הלבנונית. אנשי צבא, בדרך כלל יש להם את הנטייה להגיד: תנו לי עוד שבוע ועוד חודש, אני פותר את הבעיה. זה לא עובד ככה. ניצחון בדרום יהיה החזרת החטופים, ושתושבי העוטף וכל היישובים יוכלו לחזור הביתה, לשים את הילדים בבוקר בגן בביטחון ולחיות בביטחון. לא יהיה שקט באזורנו, אבל חייב להיות ביטחון, זה צריך להיות הניצחון. אותו הדבר בצפון - בצפון יהיה ניצחון כאשר תושבי מטולה ומנרה יחזרו לבתיהם, יש שם גם הרבה עבודה לשקם והממשלה כבר עכשיו צריכה להשקיע בשיקום, ולשם צריך לחתור", אמר והוסיף "לא איזו מלחמה נצחית שמשרתת בעיקר שיקולים פוליטיים של נתניהו, אבל פחות טובה למדינת ישראל. צריך לנסות לסגור את האירוע הזה, כי יש לזה המון השלכות כלכליות, וגם על הצבא".

על הדרך לדעתו להביא לסיום המלחמה אחרי למעלה משנה, אמר: "אנחנו צריכים הסדר עם מדינת לבנון. היה לנו שם 'פתחלנד', נשארנו שם עשרים שנה. מ'פתחלנד' זה הפך להיות 'חיזבאללה-לנד', ואנחנו צריכים להחזיר לשם את מדינת לבנון, שמי שיהיה על גבולנו יהיה צבא לבנון. יש להם כוחות מאומנים. עם מדינת לבנון - שם צריך לחתור, שכל דרום לבנון יהיה מפורז מחיזבאללה, ובכלל נעשים תהליכים בלבנון להפוך את חיזבאללה מכוח צבאי לכוח פוליטי",

לגבי הפתרון לדרום הוסיף: "ברצועת עזה אנחנו צריכים לדאוג שיגיע לשם שלטון אחר שהוא לא שלטון חמאס. את זה צריך לתאם עם מדינות ערב המתונות כחלק מתהליך. זה צריך להיות פלסטינים, בליווי של מדינות ערב. כל עוד אנחנו לא עושים את זה, החמאס הוא זה ששולט בעזה, וזה אומר שאנחנו לא עומדים ביעדי המלחמה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully