וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד המערך האווירי לשעבר על התקיפה באיראן: "השמיים הם רק מימד אחד, יש עוד דרכים לתקיפה"

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 8:35

מפקד המערך האווירי לשעבר, תא''ל צביקה חיימוביץ התייחס בראיון ברדיו 103FM להרחבת הירי של חיזבאללה, על איום הכטב"מים וכיצד צפויה להיראות התקיפה הישראלית באיראן. "ככל שהשמיים יותר עמוסים, התמונה האווירית לא יציבה"

בוויאדו: תקיפת מחסני אמלח ומפקדת מודיעין של חיזבאללה בדאחייה שבביירות/דוצ

מפקד המערך האווירי לשעבר, תא''ל צביקה חיימוביץ התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ברדיו 103FM להרחבת הירי של חיזבאללה לעומק ישראל, על איום הכטב"מים שצה''ל מתמודד איתו וכיצד צפויה להיראות התקיפה הישראלית באיראן.

בתשובה לאיום הכטב"מים שלצה''ל עוד אין מענה שלם לכך, אמר חיימוביץ: "רק בשבוע האחרון אנחנו סופרים כ-30 כלים כאלה, מרביתם מלבנון, אבל גם 7 מעיראק ואחד מתימן. יש פה צדדים שניים שמזהים את הפוטנציאל, ושמבינים שאין לנו מענה מיטבי מלא ומספק. אנחנו מדברים פה על בודדים, אבל התודעה שזה מייצר וגם האפקט שזה מייצר לפעמים יותר טובה מ-180 טילים מאיראן", טען.

חיימוביץ הוסיף: "נעשים הרבה מאוד מאמצים לגשר על הפער הזה, גם בעניין של טכנולוגיה גם במערכות וגם בתפיסות לחימה. בעולם של ביטחון אין הרמטיות, אין 100%, תמיד יהיו המקרים הבודדים האלה שעליהם נצטרך להמשיך ולרכז מאמץ".

מפקד המערך האווירי לשעבר הסביר: "אחרי לא מעט מקרים, אפשר לצייר את המגמה, ולצייר את דפוסי הפעולה שחיזבאללה משתמש בהם. אחד מהם הוא לייצר חבילה של ירי תלול מסלול יחד עם כטב"מים, גם לייצר הרוויה וגם הונאה, ובתוך זה להצליח להחדיר את הבודד שיגיע למטרה שלו. כל הסנסורים שיודעים לעשות גם וגם, אין ספק שככל שהשמים הרבה יותר עמוסים, יש כלים שלנו, יש טילים ורקטות, יש מיירטים שלנו באוויר, יש הרבה מאוד חפצים. ככל שיש יותר חפצים התמונה האווירית יותר מורכבת, יותר דינמית ולא יציבה, וכמה שיש יותר הם מוסיפים לנו אתגרים".

"ככל שהשמיים יותר עמוסים, התמונה האווירית יותר לא יציבה"

על רקע אירוע פגיעת הכטב''ם אתמול בקיסריה וצילומי מסוק הקרב שטס ליד כלי הטיס אמר חיימוביץ: "צריך הסתכלות תלת ממדית להבין מי רודף אחרי מי. ניסו לשייך את הסרטון הזה לאירוע בקיסריה, זה לא היה בסרטון שם. אני יודע להגיד בוודאות שזה צולם באזור עכו-נהריה לפני שאבד המגע איתו, יכול להיות שזה היה כטב"ם שיורט. זה מביא לידי ביטוי את זמינות הכוח האווירי. נראה לנו טריוויאלי שמסוקי קרב לא על קו הגבול מייצרים מרדף אחרי כזה כלי. בסוף הגנת שמי המדינה היא משימה ערכית ראשונה במעלה, שחיל האוויר משקיע בה הרבה מאוד אמצעים ומשאבים", טען והסביר, "זה מראה את הא-סימטריה מול כלים קטנים ואיטיים מנמיכי טוס, שאיתם אתה מתמודד עם F35 או מסוקי קרב. צריך לדעת לעקוב אחריהם, וגם לייצר מגע, וגם להוסיף את זה שיקול של בטיחות. אתה לא רוצה שהטיל, אם יפספס יפגע בבית עם תושבים או בכביש. יש הרבה מורכבויות ב-אסימטריה הזאת".

על האפשרות להכנסת מערכות יירוט מבוססות לייזר שיעזרו להגן על שמי הארץ, אמר: "זה אף פעם לא מרכיב אחד. זה תמיד מצרף של יכולות שישבו על אותה פלטפורמה, יחד יוכלו לייצר את מקסום היכולות. אין ספק שהלייזר, לא ביום הראשון שלו, יש לו אבולוציה, יוכל להוסיף עוד ממד שיגשר על הפערים שיש היום, בזמינות. הלייזר יהיה עוד מרכיב חשוב שיצטרף, לא במקום, גם מהקרקע וגם מהאוויר".

בנוגע לתקיפה הישראלית הצפויה באיראן הסביר חיימוביץ: "אין עוד מערך הגנה אווירית, אני לא אומר את זה ביהירות או בשחצנות, כמו מה שמדינת ישראל בנתה פה בעשורים האחרים. אין עוד מדינה שבשמשך שנה יורים עליה 27,000 חימושים מהאוויר", אמר וטען כי "לאיראן יש מערכות, מרביתן בייצור מקומי, חלקן בסיוע רוסיה. צה"ל וחיל האוויר מכירים את המערכות. היתה לנו הזדמנות בסוריה, חיל האוויר ניצל את ההזדמנות הזאת. יש עוד ממדים שאפשר להגיע אליהם לאיראן. לישראל יש יכולות קטלניות ואיכותיות שיכולות להגיע לאיראן גם באוויר וגם בדרכים אחרות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully