וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נתניהו אמר לי שהוא לא מקשיב לביידן

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 8:01

המועמד הרפובליקני לנשיאות טען שראש הממשלה אמר לו שהוא אינו מקשיב לנשיא: "כל מה שהוא אמר לישראל זה בדיוק ההיפך". האריס תועדה מסכימה לכאורה עם מפגין שאמר שבעזה מתבצע "רצח עם", אך בקמפיין שלה הבהירו: "זו לא העמדה שלה"

פגישת נתניהו-טראמפ/לע"מ, רועי אברהם

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לו שהוא "לא מקשיב" לנשיא ג'ו ביידן.

"כל מה שהוא אמר לישראל זה בדיוק ההיפך - הוא המומחה הגדול ביותר למדיניות חוץ בהיסטוריה: אם אתה עושה את ההיפך ממה שהוא אומר בכל פעם, אתה תהיה הנשיא עם מדיניות החוץ הטובה ביותר בהיסטוריה", תקף טראמפ את ביידן בעצרת בחירות בפנסילבניה.

טראמפ הוסיף: "ביידן אומר לביבי נתניהו 'אל תעשה ככה, אל תעשה את זה, אל תעשה שום דבר מהדברים האלו'. ביבי לא מקשיב לו, והם במצב חזק בהרבה ממה שהם היו לפני שלושה חודשים".

לדברי המועמד הרפובליקני, נתניהו אמר לו שהסיבה להצלחות האחרונות של ישראל היא משום שהוא התעלם מבקשותיו של נשיא ארצות הברית.

"אף אחד מעולם לא ראה משהו כזה. ביבי התקשר אליי היום ואמר 'זה מדהים', אבל הוא לא יקשיב לביידן משום שאם כן, הם לא היו במצב הזה", טען טראמפ.

המועמד הרפובליקני גם תקף את יריבתו בבחירות בחודש הבא, סגנית הנשיאה קמלה האריס. הוא אמר שהיא "גרועה" מביידן. "היא לא חכמה כמוהו. אני לא אומר שהוא האדם החכם ביותר, אבל היא לא חכמה כמוהו".

במקביל, האריס ספגה ביקורת חריפה אחרי שהופץ סרטון שבו נראה שהיא מסכימה עם מפגין שהתפרץ לדבריה והאשים את ישראל בביצוע רצח עם ברצועת עזה.

האירוע התרחש באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי ביום חמישי, כשמפגין חבוש כפיה הפריע לנאומה של המועמדת הדמוקרטית שאמרה: "אני כל כך מושקעת בכולכם, בכל מובן".

"וגם ברצח עם, נכון?" אמר המפגין. "מיליארדי דולרים ברצח עם. מיליארדי דולרים ברצח עם". מישהו נשמע לוחש לעברו "שתוק", אבל הוא המשיך.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

"אני מדברת עכשיו", ניסתה האריס להשתיקו והמשיכה: "אני יודעת על מה אתה מדבר. אני רוצה את הפסקת האש. אני רוצה שהמלחמה תסתיים. ואני מכבדת את זכותך לדבר, אבל אני מדברת עכשיו".

"אבל מה עם רצח העם? אבל מה עם רצח העם?", צעק המפגין, שהוצא מחוץ לאולם תוך שהוא צועק: "19,000 ילדים מתים, ולא תקראו לזה רצח עם".

לאחר יציאתו, פנתה האריס בחזרה אל הקהל: "הקשיבו, מה שהוא דיבר, זה אמיתי. זה לא הנושא שבאתי לדון בו היום, אבל זה אמיתי ואני מכבדת את קולו", אמרה האריס.

עם זאת, בקמפיין של האריס ניסו להבהיר שסגנית הנשיאה לא הסכימה עם הקביעה שמדובר ברצח עם, אלא עם הצורך לסיים את המלחמה באופן כללי. "זו לא הדעה של ממשל ביידן-האריס או של סגנית הנשיא", אמר בכיר בקמפיין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully