וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סמ"ר אופיר ברקוביץ' וסמל אלישי יונג נפלו בקרב בצפון הרצועה

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 23:33

השניים לחמו בחטיבת השריון בגדוד 52 ונהרגו בקרב בצפון רצועת עזה. ברקוביץ', בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות ויונג, בן 19 מדימונה. משפחתו של אופיר: "הקפיד להרגיע את הוריו ואחיו בכל פעם שחזר כדי למנוע דאגות". חבר מקהילת העבריים על אלישי: "ילד מקסים, זו טרגדיה"

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה/דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) כי סמ"ר אופיר ברקוביץ' וסמל אלישי יונג נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. ברקוביץ', בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות וסמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה. שניהם היו לוחמי שריון בגדוד 52 של עוצבת "עקבות הברזל". באירוע שבו נפלו נפצע קצין לוחם מגדוד שריון 52 באורח קשה. כמו כן, קצין לוחם בגדוד 53 של עוצבת "ברק", נפצע היום באורח קשה בלחימה בצפון.

משפחתו של אופיר ברקוביץ' פרסמה הודעה מטעמם בה נכתב כי "אחד הסימנים הכי מוכרים של אופיר הוא החיוך התמידי על פניו והאופי האופטימי שלו. הוא ראה תמיד את הצד החיובי של הדברים, אדם ששם את טובת הסובבים אותו לפניו. אופיר, בן הזקונים לסימונה וברוך, אח צעיר לאורן ולאביב, נולד ברעות ואת שנות חייו הראשונות עשה בחו"ל (בשליחות עם הוריו). בגיל 5 המשפחה חזרה לארץ, לרעות, המקום בו היא מתגוררת גם היום. הוא התחנך בבית הספר "עמית" ובהמשך בתיכון מכבים רעות".

"כשהיה בכיתה ט' הכיר אופיר את חברתו, רוני ומאותו הרגע היו השניים יחד באהבה גדולה. משפחתו מספרת כי אופיר היה ילד מאוד חברותי, מוקף תמיד בחברים ששיקפו את אופיו הטוב. תמיד הסתובב עם חיוך על הפנים, דרך החיים שאימץ לעצמו הייתה: "צריך לתת לדברים לחלוף כי הכל זה לטובה".
כנער היה אופיר פעיל מאוד בשבט הצופים ברעות, שבט "אופק". הוא אהב לטייל, בעיקר אהב ללכת לים. הוא אהב ספורט אתגרי, רכיבה על סקייטבורד, סקי וסנואובורד"
.
"בצבא שירת אופיר בשריון, בגדוד 52 של חטיבה 401. הוא היה תותחן מ"פ, תפקיד יוקרתי ביותר שהגיע אליו בזכות איכות הביצועים שלו בתפקיד. מ-7 באוקטובר היה אופיר בלחימה ברצועת עזה, אך הקפיד להרגיע את הוריו ואחיו בכל פעם שחזר כדי למנוע מהם דאגות. כך היה אופיר, חברותי וטוב לב הדואג קודם כל למשפחה והחברים ורק אחר כך חושב על עצמו. שם את טובת האחרים לפניו".

אופיר ברקוביץ ואלישי יונג. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
שניהם היו לוחמי שריון בגדוד 52 של עוצבת 'עקבות הברזל'. סמ"ר אופיר ברקוביץ' וסמל אלישי יונג/עיבוד תמונה, דובר צה"ל
אופיר ברקוביץ עם אחיו. דובר צה"ל
"הדבר שהכי אפיין אותו זו שמחת החיים שלו". אופיר ואחיו/דובר צה"ל

אופיר היה צפוי להשתחרר מהצבא בעוד כחצי שנה וכבר התחיל לתכנן עם אחיו הגדולים את הטיול של אחרי הצבא. ביום ראשון הוא היה אמור להגיע הביתה לחופשה מהשירות.

"הדבר שהכי אפיין אותו זו שמחת החיים שלו", סיפרו בני המשפחה, "הוא היה אדם אופטימי עם רוח חיובית שלא נתן לקשיים להפריע לו בדרכו הטובה, הצחוק והחיוך שלו ילוו אותנו לעד. גם במותו המשיך אופיר להעניק מטוב ליבו. איבריו נתרמו ויצילו חיים".

אופיר ברקוביץ עם בת זוגתו רוני. דובר צה"ל
"כשהיה בכיתה ט' הכיר אופיר את חברתו, רוני ומאותו הרגע היו השניים יחד באהבה גדולה"/דובר צה"ל
אופיר ברקוביץ. דובר צה"ל
אופיר ברקוביץ/דובר צה"ל

בני ביטון, ראש העיר דימונה ספד לאלישי יונג ואמר כי "בשם כל תושבי העיר דימונה אני משתתף בצערה של משפחת יונג על נפילת בנה אלישי גיבור ישראל. אנחנו כואבים את כאב המשפחה, מחבקים ומחזקים אותה. אלישי משתייך לקהילת העבריים בעיר, שהיא קהילה מגובשת, תורמת ומתנדבת. בקרב הקהילה נרשם גיוס של 100%, מה שמעיד על אהבתם למדינה ועל רצונם להשתלב בה, בעיקר בהגנה עליה. מי ייתן והקהילה לא תדע עוד צער. כך או אחרת, עיריית דימונה בראשותי עומדת לרשות המשפחה בכל עת".

ראש העיר חיים ביבס ספד לברקוביץ': "בלב כבד ובצער רב, התבשרנו במהלך השבת על נפילתו של סמל ראשון אופיר ברקוביץ ז"ל, לוחם בגדוד 52 של חטיבה 401, חיל השריון, שנהרג בלחימה בעזה. ליבי עם ההורים, סימונה וברוך ועם בני משפחתו וחבריו של אופיר בשעה קשה זו. בשם תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים ותמיכה למשפחה האבלה".

יאיר ישראל, חבר בקהילת העבריים מדימונה אמר לוואלה על אלישי יונג כי הוא "ילד מקסים, אביו נפטר לפני כמה שנים והוא הבן הקטן של אמו מתוך שניים. הוא הילד הראשון שנפל מהקהילה למרות שיש עוד הרבה ילדים שלנו בצבא. אפשר לדבר על טובית וויטקלף שהייתה לפני הרבה שנים, זו טרגדיה שאמרו שהיא התאבדה. אם מדובר בבן הקהילה הוא הראשון שנפל מהקהילה. כולם בהלם טוטאלי כי אם אנחנו מספיק טובים להילחם בשביל המדינה וגם אני בוכה כי קשה לראות את הילדים שלנו נלחמים למען מדינה שלא מכבדת אותנו, לא היתה לו אזרחות, כאילו הוא לוחם בשביל המדינה וכשהוא מסיים הוא צריך לבקש אזרחות? זה אבסורד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully