וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעביר ציוד ממנהרה ובורח עם משפחתו: צה"ל פרסם סרטונים של סינוואר מהלילה לפני 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 21:49

דובר צה"ל פרסם סרטונים בהם רואים את מנהיג חמאס מעביר במשך שעות ציוד עם אשתו וילדיו ממנהרה למנהרה, בהם טלוויזיה, מזון ושתייה: "דאג רק לעצמו. הסרטונים הובילו בין היתר לצמצום המרדף אחריו". בתוך כך נחשף תוואי מנהרות מרכזי בו שהה: "רוב הזמן היה מתחת לקרקע"

בווידאו: דוצ. הצהרת דוצ. 19.10.24/דוצ

דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) הצהרה לתקשורת בשעה 20:30, וכחלק ממנה הציג תיעודים של מנהיג חמאס שחוסל, יחיא סינוואר, מהלילה שקדם לטבח השבת השחורה, ה-6 באוקטובר 2023.

דובר צה"ל פתח את דבריו ואמר כי "בשעות האחרונות תקפנו 5 מבנים של ארגון הטרור חיזבאללה בדאחייה. יותר מ-1,500 מחבלי חיזבאללה חוסלו מתחילת הלחימה. אנחנו לא עוצרים". עוד הוסיף כי הבוקר חדרו מלבנון 3 כטבמ"ים כשאחד מהם פגע במבנה בקיסריה, תוך ניסיון לפגיעה בראש הממשלה. "רה"מ ומשפחת לא היו במקום"'.

הגרי מסר כי הלוחמים מצאו תיעוד של סינוואר בלילה שלפני התקיפה. בסרטון רואים את יחיא סינוואר, אשתו ובני משפחתו נמלטים במנהרה, שעות בודדות לפני התקיפה. "במשך שעות הם עולים ויורדים, מצטיידים במזון, טלוויזיה ומוצרים נוספים לשהייה ארוכה. הוא דאג רק לשרידותו האישית".

עוד הוסיף כי "הסרטונים האלה בין היתר הובילו לצמצום המרדף אחר סינוואר. הוא בנה מבצר תת קרקעי מתחת לאוכלוסייה אזרחית. היו שם שירותים, מקלחת, כספות, מסמכים ומודיעין. מספר פעמים היינו קרובים אליו מאוד. הפעילות בחאן יונס הובילה את סינוואר לברוח לרפיח. סינוואר שהה רוב הזמן בין ח'אן יונס לרפיח".

המנהרה בה שהה יחיא סינוואר במרחב תל סולטאן. דובר צה"ל
המנהרה בה שהה יחיא סינוואר במרחב תל סולטאן/דובר צה"ל
בווידאו: תיעוד מה-6.10.23 בו נראה יחיא סינוואר ומשפחתו במנהרה תת-קרקעית/דוצ
המנהרה בה שהה יחיא סינוואר במרחב תל סולטאן. דובר צה"ל
"תיעודים של מנהיג חמאס שחוסל, מהלילה שקדם לטבח השבת השחורה". המנהרה בה חי/דובר צה"ל

"סינוואר הסתתר בשעה שפעמים רבות המלחמה התרחשה לידו ומעליו. מנהיגי חמאס מתחבאים במקביל ועושים כל מאמץ כדי לברוח. לא היו לידו חטופים בעת חיסולו". הרגע בו חוסל סינוואר הוא הרגע בו פגש לראשונה את הלוחמים בשטח", אמר דובר צה"ל.

בתוך כך, הוסיף כי "סינוואר בנה בחאן יונס מבצר תת-קרקעי, שם התחבא והורה לצאת למתקפה. בחודש פברואר כוחות צה"ל נכנסו לחאן יונס ושם איתרנו את התוואי שבו שהה מתחת לאדמה. שם מצאנו מתחם לשהות ארוכה, שירותים ומקלחת, מיטות, מדים, כספות. כמה פעמים כוחותינו היו קרובים אליו מאוד והגיעו אליו זמן קצר לאחר שהספיק לברוח. במתחם היה כל מה שהוא צריך - טלוויזיה, אוכל, ספות, אמצעי קשר ושליטה".

"נמצאו דגימות דנ"א של סינוואר על טישו שאיתו הוא קינח את האף. הנקודה שבה שהה נמצאת כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו החטופים הירש, עדן, אורי, אלכס, אלמוג וכרמל, אמר הגרי. "על פי המודיעין שלנו סינוואר התחבא רובו המוחלט של הזמן מתחת לפני הקרקע במרחב שבין חאן יונס לרפיח ויצא רק לטובת בריחה", הדגיש.

עוד התייחס הגרי לחרושת השמועות בנוגע לשחרור החטופים ומסר כי בעיקר בנושא החטופים יש לשמור על שתיקה ולא להעביר שמועות, והדגיש שהפצת שמועות מהווה "פשע".

דגימת DNA של יחיא סינוואר אשר נמצאה במנהרה,  במרחב תל סולטאן. דובר צה"ל
דגימת DNA של יחיא סינוואר אשר נמצאה במנהרה, במרחב תל סולטאן/דובר צה"ל
אילוסטרציה של תת קרקע בחאן יונס. דובר צה"ל
"סינוואר שהה רוב הזמן בין ח'אן יונס לרפיח". חלק מהתוואי בו שהה שנחשף ע"י צה"ל/דובר צה"ל
יחיא סינוואר נמלט. דובר צה"ל
יחיא סינוואר נמלט/דובר צה"ל

ביום חמישי פרסם דובר צה"ל תיעוד של סינוואר משליך מקל עץ על רחפן של צה"ל, לאחר שנפצע בידו והיה במנוסה. כוחות ביסל"ח חתרו למגע לאחר שזיהו כמה מחבלים", סיפר הגרי. "יחיא סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. הוא נפצע ביד תחילה והשליך קרש עץ אל עבר הרחפן. זיהינו אותו כמחבל. רק כשנכנסו פנימה מצאנו אותו עם 40,000 אלף שקל מזומן ביד. לא היו לצידו חטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully