וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בדקות האחרונות בחייו של סינוואר: נאבק ברחפן צה"ל

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 23:45

לאחר ההודעה על חיסול מנהיג חמאס, תא"ל הגרי מסר הצהרה לתקשורת והדגיש כי הכוחות לא זיהו אותו תחילה. בסרטון שהציג, נראה סינוואר לאחר שידו נפצעה משליך חתיכת עץ לעבר הרחפן. גופתו נמצאה עם עשרות אלפי שקלים במזומן, ונמצא דנ"א שלו מאות מטרים ליד מנהרת 6 החטופים

בווידאו: תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו/דוצ

משליך מקלות על רחפן צה"ל - כך העביר מנהיג חמאס יחייא סינוואר את רגעיו האחרונים לפני שחוסל, כפי שתועד בסרטון שהפיץ הערב (חמישי) דובר צה"ל דניאל הגרי.

"אתמול בתל סולטן חוסל סינוואר על ידי חיילי צה"ל. פעלנו במשך חודשים לאיתור מודיעין כדי לחסלו. הוא תכנן והוציא לפועל את טבח 7 באוקטובר. הוא התחבא במרחב בו כוחותינו כיתרו. לא ידענו שהוא שם. כוחות ביסל"ח חתרו למגע לאחר שזיהו כמה מחבלים", סיפר הגרי. "יחיא סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. הוא נפצע ביד תחילה והשליך קרש עץ אל עבר הרחפן. זיהינו אותו כמחבל. רק כשנכנסו פנימה מצאנו אותו עם 40,000 אלף שקל מזומן ביד. לא היו לצידו חטופים".

"צה"ל ושב"כ פעלו בנחישות למצוא אותו. סגרנו מעגל. היום ניתן לומר כי אפשר לאשר כי הדנ"א של סינוואר נמצא במנהרה תת קרקעית כמה מאות מטרים למנהרה בה נרצחו ששת החטופים. אנחנו פועלים בכל המאמצים להשיבם. זהו יעד מרכזי ונמשיך לעשות הכל להשיגו", הוסיף הגרי.

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל/דוצ
תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו. דובר צהל, צילום מסך
"הוא נפצע ביד תחילה והשליך קרש עץ אל עבר הרחפן". סינוואר/צילום מסך, דובר צהל
הגופה שנחשדת כגופתו של יחיא סינוואר. 17 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הדנ"א שלו נמצא במנהרה תת קרקעית כמה מאות מטרים למנהרה בה נרצחו ששת החטופים". גופתו של סינוואר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כנשאל האם אחיו של סינוואר והמיועד לרשת את תפקידו, מוחמד סינוואר נמצא עכשיו ברשימת החיסול של צה"ל אמר כי "אנחנו עוקבים אחריהם מתחללת המלחמה וממשיכים לעקוב. נמשיך במאמץ הזה, להגיע ולסגור מגעל עם כל מי שיש לו דם על הידיים ולקח חלק ב-7 באוקטובר.

עוד התייחס הגרי לשאלה מדוע סינוואר עלה מלכתחילה מעל האדמה ומסר כי הוא ככל הנראה שהה בקומפלקס התת קרקעי והיה בהימלטות, במנוסה, זז וניסה לברוח צפונה למרחבים יותר בטוחים. "המשכנו בנחישות בלי שידענו שהוא שם על מנת לראות שמחבלים לא בורחים. המאמץ הוכיח את עצמו היום", אמר.

דובר צה"ל פתח את דבריו והתייחס לנפילתם של 5 לוחמי סיירת גולני בדרום לבנון במהלך היתקלות עם מחבלי חיזבאללה. "הם נכנסו למבנה רב קומות ובמהלך הפעילות נתקלו במחבלים". הוא מסר כי חלק מהמחבלים נכנעו והלוחמים עצרו אותם. "אלה לוחמים עזי רוח ואמיצים. נפלו בקרב על ביטחון מדינת ישראל", אמר הגרי.

תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו. דובר צהל, צילום מסך
תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו/צילום מסך, דובר צהל

כשנשאל על מהן מטרות המלחמה כעת ענה כי הורה לצה"ל על ידי הדרג המדיני להשמיד את היכולת הצבאיות של חמאס ולהשיב את החטופים ולכן ימשיכו לפעול למען מטרות אלו. הוא התייחס גם למטרות בצפון ואמר שיש הישגים רבים, לצד המחירים הכואבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully