וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו הכשרה על ידי איראן, מפעילים כלים קשים לזיהוי: יחידת הכטב"מים של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 11:30

יחידה 127 של חיזבאללה אמונה על הכטב"מים שגורמים לישראל כאב ראש לא קטן במלחמה. פעילי היחידה עברו הכשרות ואימונים על ידי כוח קודס האיראני ורשמו קפיצת מדרגה משמעותית בלחימה לצד אסד במלחמת האזרחים בסוריה. "מפעילים כלים קשים לזיהוי שיכולים לטוס נמוך"

כטב"ם שחדר מלבנון פגע בבית בקיסריה. 19 באוקטבור 2024/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

בשנים האחרונות בחיזבאללה שקדו על פיתוח מערך אווירי משלהם שכולל בעיקר כטב"מים. יכולת זו הוסיפה לארגון הטרור את היכולת לפגוע באופן מדויק במבנים בישראל תוך כדי שהם מקשים על הגילוי ויירוט של כלי הטיס הבלתי מאוישים. יכולות הארגון באוויר הוכיחו את עצמם בכמה מקרים כמו הפגיעה בבא"ח גולני שגרמה לנפילתם של ארבע חיילים ועשרות פצועים או השיגור לעבר מעון ראש הממשלה.

פעילי הארגון שאחראים על הכלים הללו משתייכים ליחידה 127 שפועלת תחת היחידה האווירית של חיזבאללה. היחידה שמבוססת על כטב"מים מסוגים שונים תוצרת טכנולוגיה איראנית, רשמה קפיצה מבצעית בזמן הלחימה של הארגון השיעי לצד צבא סוריה, איראן ורוסיה, נגד המורדים ופעילי הג'יהאד העולמי בסוריה. פעילי היחידה שמפוזרת ברחבי לבנון, עברו הכשרות ואימונים על ידי כוח קודס האיראני במטרה להרחיב את יכולות היחידה.

חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמה של היחידה עלה שוב עם הפגיעה של הכטב״ם בחדר האוכל בבא"ח גולני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שמה של היחידה עלה שוב במערכת עם הפגיעה של הכטב"ם בדיוק רב בחדר אוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני. מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר הנחה להציב את הפגיעה ביחידה בראש סדר העדיפויות לתקיפה.

כאמור, היחידה הצליחה בשנים האחרונות להרחיב את אתרי האחסון, משגרים ומסלולי שיגור לכטב"מים גדולים מאזור הבקעא בלבנון לאתרים נוספים. לדברי גורמי ביטחון, "הפעלה של כטב"ם מסוג ציאד 107 היא קלה מאוד והתצורה שלו והחומרים מהם הוא מורכב קשים מאוד לזיהוי, מעקב ויירוט. במיוחד בגלל היכולת לטוס נמוך".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
יחידה 127 רשמה קפיצה מבצעית בזמן הלחימה בסוריה/רויטרס

חשוב להדגיש כי הכטב"מים של חיזבאללה מבוססי יכולת אופטית (מתבייתי תמונה) או מונחי GPS ובחלק מהמקרים נשלטים מרחוק או בעלי תוכנית טיסה ידועה מראש. כמו כן, ראש הנפץ הקרבי תלוי בגודל הכטב"ם ובטווח הטיסה. יש בחיזבאללה כטב"מים שיכולים לפגוע במטרה ברדיוס של עשרות מטרים בודדים.

בחיל האוויר פיתחו מגוון שיטות לזהות, לעקוב וליירט אך חיזבאללה מנסה לרוב להערים על צה"ל ולשגר את הכטב"מים בהיקף גדול במקביל, או לשגר אותם בנוסף לשיגורי רקטות כדי להסיח אץ הדעת או להקשות על מערכות הגילוי.

יצוין, כי חיל האוויר ואמ"ן פגעו קשות בפעילי היחידה ובתשתיות שלה אך חיזבאללה ואיראן מתאמצים להעביר כטב"מים מאיראן דרך גבול סוריה ללבנון וגם שם מבצע צה"ל תקיפות במעברי הגבול כמו הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully