וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שגילו הלוחמים ברצועה חושף: ביום הטבח בדרום, סינוואר דאג בעיקר למחסה לעצמו

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 18:31

ביום בו הטבח שתכנן יצא לפועל, סינוואר תועד מכין עבורו מקלט תת קרקעי בחאן יונס. בסרטון, שטרם פורסם, הוא נכנס ויוצא מפתח המנהרה כדי להעביר לעצמו טלוויזיה וציוד אישי, בהיערכות לשהייה ארוכה במיוחד. "הפלסטינים צריכים לראות כמה סינוואר דאג לעצמו ולא להם"

תיעוד מירי פגז הטנק על המבנה בו שהה יחיא סינוואר:/דובר צה"ל

בצה"ל איתרו סרטון המתעד את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינואר, שחוסל בדרום הרצועה, ביום טבח ה-7 באוקטובר. לאורכו, נראה אדריכל הטבח מכין מקלט תת קרקעי בחאן יונס, כשהוא נכנס ויוצא כמה פעמים מפתח המנהרה כדי להעביר טלוויזיה ציוד אישי בהיערכות לשהייה ארוכה במיוחד.

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי הפעילות של אוגדה 98 מעל ומתחת לקרקע במרחב יונס כפו עליו לצאת מהמנהרה בה היה ולעבור לרפיח. הסרטון טרם פורסם, אך בצבא טוענים שבעקבותיו הפלסטינים צריכים לראות כמה סינוואר דאג לעצמו ולא להם.

יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019. עבד א-רחים ח'טיב, פלאש 90
יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019/פלאש 90, עבד א-רחים ח'טיב

אתמול הותר לפרסום כי סינוואר חוסל ברצועת עזה, בהיתקלות מול כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) ברפיח שאירעה יום קודם לכן. "בסיום של מצוד שנערך כשנה, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תיכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים. לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה, כעת ניתן לאשר כי הוא חוסל", מסר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עם הפרסום.

עוד נמסר כי מנהיג ארגון הטרור חוסל לאחר שהסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. "בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל ושב"כ בהובלת פיקוד הדרום, ובהם אוגדה 162 ואוגדת עזה, בדרום רצועת עזה, על בסיס מודיעין של שב"כ ואמ"ן, אשר הצביע על מרחבים חשודים בהם ישנו חשד להימצאות בכירי חמאס", נמסר מדובר צה"ל.

עם האישור על החיסול, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לתושבי עזה: "סינוואר הרס לכם את החיים. הוא סיפר לכם שהוא אריה, אבל בפועל הוא הסתתר במאורה חשוכה - והוא חוסל כשהוא נמלט בבהלה מחיילינו. חיסולו הוא ציון דרך חשוב בשקיעת שלטון הרשע של חמאס. אני מבקש לומר שוב, בצורה הכי ברורה: חמאס לא ישלוט יותר בעזה. זוהי תחילתו של היום שאחרי חמאס, וזוהי הזדמנות בשבילכם, תושבי עזה, להשתחרר סוף-סוף מעריצותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully