וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף בחריפות את מקרון: "קריאתו לאמברגו נשק על ישראל - מבישה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 12:36

רה"מ ביקר את את הנשיא הצרפתי בראיון לעיתון "לה פיגארו" ואמר כי הוא מצפה ממדינות החולקות ערכים משותפים לעמוד לצד ישראל. בנוסף, לאחר שמקרון טען כי "האו"ם יצר את ישראל", נתניהו הגיב ואמר כי מדובר בעיוות היסטורי: "הניצחון הגיבורים במלחמת העצמאות הביא להקמתנו"

בווידאו: נשיא צרפת מקרון בביקור בישראל נפגש עם משפחות החטופים והנרצחים/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באופן חריף את נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר כי "הקריאה לאמברגו על אספקת הנשק לישראל היא מבישה". בריאיון שפורסם היום (חמישי) בעיתון הצרפתי "לה-פיגארו" תקף את אמירותיו של מקרון וטען כי הוא "מעוות את ההיסטוריה" לאחר שהנשיא הצרפתי אמר כי האו"ם יצר את מדינת ישראל.

נתניהו אמר שישראל לא מקבלת נשק מצרפת, אך למרות זאת הוא מצפה שמדינות כמו צרפת, בדומה למדינות אחרות באירופה, יעמדו לצד ישראל כיוון שהן חולקות את אותה ציוויליזציה וערכים משותפים. "מצפה שצרפת תשנה את גישתה כדי שנוכל לעבוד יחד על החזרת היציבות ללבנון ובנושאים אזוריים נוספים", אמר ראש הממשלה.

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, 2 בפברואר 2023. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"אמירותיו מבישות, הוא מעוות את ההיסטוריה". מקרון ונתניהו/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

לאחר שמקרון תקף את נתניהו והצהיר כי "זה לא הזמן להתעלם מהחלטות האו"ם" ו-"האו"ם יצר את מדינת ישראל", נתניהו הגיב בחריפות. "זה עיוות היסטורי", טען ראש הממשלה. "לא החלטת האו"ם הקימה את מדינת ישראל, אלא הניצחון שהושג במלחמת העצמאות בדמם של לוחמים גיבורים, שרבים מהם היו ניצולי שואה - כולל ממשטר וישי בצרפת".

בנוגע למבצע בלבנון, אמר נתניהו כי ישראל צריכה להבטיח את ביטחון תושביה לאורך הגבול הצפוני. הוא הביע תקווה שפגיעה חיזבאללה תאפשר לתושבים בלבנון להשתחרר מארגון הטרור שמופעל על ידי איראן. נתניהו אמר כי מטרת המבצע היא להרחיק את חיזבאללה מצפון ישראל ולחסל את תשתיות הטרור שהקים באזור. בנוסף, ציין כי מצאו בדרום לבנון "יחידות מתקדמות מאוד של נשק רוסי".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בדרום לבנון. דובר צה"ל
"מצאנו יחידות מתקדמות מאוד של נשק רוסי". פעילות צה"ל בדרום לבנון/דובר צה"ל

ראש הממשלה דיבר בהרחבה על המערכה בלבנון, מדינה שקרובה מאוד לאינטרסים של צרפת במזרח התיכון. נתניהו "הביע תקווה" כי החלשת הארגון תאפשר לעם הלבנוני להשתחרר מאחיזתו של חיזבאללה, שאותו הגדיר כארגון טרור המופעל מטהראן. נתניהו הבהיר כי בכוונה ישראל רק להבטיח את ביטחון אזרחיה לאורך הגבול. הוא ציין את המטרה להרחקת חיזבאללה מצפון ישראל, לחסל את תשתיות הטרור שהקים באזור והדגיש: "ישראל לעולם לא תאפשר עוד מתקפה ג'נוסיידית כמו זו של חמאס ב-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully