וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמי ארד: "טקסים לא יכפרו על הפקרת חטופים, ישראל תתרוקן מממדענים ואקדמאיים"

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 9:21

אשתו של הטייס רון ארד ביקרה באופן חריף את ממשלת ישראל על הפקרת החטופים בשבי חמאס. "אין דרך אחרת להחזיר את כולם אלא בעסקה מהירה", כתבה. "מי יכול היה להאמין שערך פדיון שבויים יהפוך לפולמוס פוליטי שנקשר לסמולנים"

בווידאו: בנט חושף במליאת הכנסת מבצע של המוסד לאיתור מידע על רון ארד/צילום: ערוץ הכנסת

תמי ארד, אשתו של הטייס רון ארד, ביקרה באופן חריף את ממשלת ישראל על הפקרת החטופים בשבי חמאס. בפוסט שהעלתה לרשתות החברתיות תקפה את ממשלת ישראל ואמרה כי במידה והברית בין המדינה לאזרחיה תופר - ישראל תתרוקן מהנושאים בנטל.

"38 שנים אחרי נפילתו של רון בשבי חי, מתגעגע, חולם לשוב הביתה... למשפט הזה כידוע לא רק שאין סוף טוב, אין לו סוף", כתבה תמי. "בימים ההם הדרג המדיני קבל החלטה שגויה. אז עוד לא נולדה קונספציית ההפקרה במודע. משך שנים נעשו ניסיונות "לתקן את השגיאה", הושקעו מאמצים עליונים בחיפושים אחרי רון אבל התוצאה הטרגית לא השתנתה. רון לא נמצא. הנחמה היחידה שלי במהלך השנים הייתה המחשבה שהתובנה נצרבה באתוס הישראלי והטעות שנעשתה עם רון לא תחזור. לפני כעשור אברה מניגיסטו ננטש בעזה. הציבור בישראל נותר אדיש, מקבלי ההחלטות לא חשבו שהם צריכים להתאמץ להחזיר אותו או את הישאם א- סייד, שני פגועי נפש, אזרחים סוג ב', שלא לומר האתיופי והבדואי".

רון ארד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הרגשנו כל השנים את התמיכה של הציבור הרחב". רון ארד בתמונה שהעלתה תמי לרשתות החברתיות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארד אמרה כי לא חשבה ש-101 חטופים ינטשו בעזה על ידי הממשלה. "ב-7 באוקטובר 2023, נפלו השמיים. 250 תינוקות, ילדות וילדים, נשים וגברים, חיילות וחיילים נחטפו לעזה במקביל לטבח מבעית שביצע החמאס בעוטף", כתבה. "מעטים העלו אז בדעתם שב-7 לאוקטובר 2024, 101 מהחטופות והחטופים יהפכו לאברה והישאם מנקודת המבט של ממשלת ישראל. דור יהוד חוגגת היום, 16.10, יום הולדת שנה בלי אבא דולב שלא זכה להכירה. בבוקר ה-7 באוקטובר, סיגל בסוף החודש התשיעי להריונה, הסתגרה בממ"ד עם שלושת ילדיהם בניר עוז. דולב, חובש בהכשרתו, יצא מהבית להעניק סיוע רפואי לחברים שנלחמו על הבית. כשמונה חודשים האמינו בני משפחת יהוד שדולב נחטף לעזה כמו אחותו ארבל. בתחילת יוני התברר שדולב נרצח ב-7 באוקטובר".

"שנה אחרי, ארבל ואריאל קוניו, בן זוגה, נמנים על המספר הבלתי נתפס של 101 חטופות וחטופים שמופקרים בעזה לגורלם על ידי ממשלת ישראל", תקפה ארד. "רק לפני שנה מי יכול היה להעלות בדעתו שראש ממשלת ישראל יטרפד את העסקה שהוא עצמו יציע, ושתפילות לשחרור החטופים בראשות רעיית ראש הממשלה יהפכו לזרוע היחידה של העשייה המדינית למען שחרורם. מי יכול היה להעלות בדעתו שה"ביחד ננצח" יהפוך ל'ביחד בלי החטופים' ומי יכול היה להאמין שערך פדיון שבויים יהפוך לפולמוס פוליטי שנקשר לסמולנים".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
תמי ארד,הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
"מי יכול היה להאמין שערך פדיון שבויים יהפוך לפולמוס פוליטי שנקשר לסמולנים". תמי ארד/שלומי גבאי

"טקסים וימי אבל לא יכפרו על הפקרת החטופים"

תמי סיפרה כי לעולם לא נתקלה בכאלה שזלזלו בסיפורו של רון ארד, והתמיכה הגיעה מכל קצוות הקשת הפוליטית "בשונה ממשפחות החטופים, אנחנו, משפחתו של רון זוכרים את התקופה שבה ערבות הדדית לא נחשבה מילה גסה. להיפך. הרגשנו כל השנים את התמיכה של הציבור הרחב", כתבה. "מעולם לא נתקלנו במגדפים ויורקים, במזלזלים ושונאים. גם אם הבנו בחלוף השנים ששבויים הם נטל על כתפי המדינה, הרגשנו שההחמצה של רון נוגעת לליבו של כל ישראלי באשר הוא. ימני או שמאלני, חילוני או דתי".

"רון מונצח במיזמים שונים בארץ מבלי שהיינו כמשפחה מעורבים ביוזמות", המשיכה ארד. "לתחושתי זה קרה כי ההיעלמות של רון לא התקבלה אף פעם כגזירת גורל. מי שהנציח את רון הנציח את שבריריות חייו של השבוי כתמרור אזהרה. ומהמקום הזה אני מרשה לעצמי לכתוב ברוח הדברים של רייצ'ל, אימו האמיצה ומעוררת ההשראה של הרש גולדברג - פולין ז"ל. אל תבואו לבקש סליחה, יש לכם 101 הזדמנויות לעשות תשובה. רייצ'ל כיוונה למקבלי ההחלטות שביודעין סרבו להציל את ששת הצעירים ששרדו כמעט שנה בתנאים מחרידים".

ארד טענה כי במידה והחטופים לא יחזרו מהשבי, הברית בין הממשלה לאזרחיה תופר - והנושאים בנטל יעזבו. "טקסים וימי אבל לא יכפרו על הפקרת החטופים", כתבה. "אין דרך אחרת להחזיר את כולם אלא בעסקה מהירה. מי שיפר את הברית שבין המדינה לאזרחיה, מי שיקרע את חוט השני מהרקמה המיוחדת המחברת את חלקי החברה הישראלית, שלא יופתע כאשר מדינת ישראל תתרוקן מטובי בניה ובנותיה, ממדענים רופאים ואקדמאיים, מאנשי הייטק, משכבה של צעירים, שהיום עוד נושכים שפתיים, נושאים בנטל בסדיר ובמילואים, במקומות עבודה חיוניים למשק, ומחזיקים על כתפיהם הצרות את ראשה של המדינה מעל המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully