וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה: שוקלים סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 16:56

"הם השמיעו התבטאויות מתועבות", אמר ראש הממשלה סטרמר על עמדותיהם של סמוטריץ' ובן גביר סביב המלחמה בעזה. אתמול הודיע משרד החוץ הבריטי על סבב שלישי של עיצומים על ארגונים המעורבים בבנייה בהתנחלויות ובאלימות נגד פלסטינים

בווידאו: שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה 23.01.24/ללא

ראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר אמר היום (רביעי) בדיון בפרלמנט בלונדון כי ממשלת בריטניה שוקלת הטלת סנקציות על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר על רקע עמדותיהם סביב המלחמה בעזה ואלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. "הם השמיעו התבטאויות מתועבות", אמר.

מנהיג הלייבור קיר סטארמר בעצרת בחירות בקרו, בריטניה, 13 ביוני 2024. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר/רויטרס

ביום שלישי הודיע משרד החוץ הבריטי על הטלת סבב שלישי של סנקציות נגד ארגונים שמעורבים בבניה בהתנחלויות ואלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית ושמקורבים לסמוטריץ' ובן גביר. במסגרת זו הוטלו סנקציות על חברת "אמנה" שנחשבת לאחד הגופים המרכזיים שעוסקים בבניה של מאחזים בלתי חוקיים.

"אמנה הובילה להקמת מאחזים בלתי חוקיים ומעניקה מימון ומשאבים כלכליים אחרים למתנחלים ישראל שמעורבים באיומים וביוזמות של פעולות תוקפניות ואלימות כלפי פלסטינים בגדה המערבית", נמסר ממשרד החוץ הבריטי.

עוד הוטלו סנקציות על ישיבת עוד יוסף חי שממוקמת בהתנחלות יצהר ושלפי משרד החוץ הבריטי "מקדמת אלימות נגד לא-יהודים", על ארגון "השומר יו"ש" על רקע מעורבותו באספקת מתנדבים למאחזים בלתי חוקיים בגדה וכן על ארגון "תורת לחימה" שלפי משרד החוץ הבריטי קיים תיעוד "לתמיכה כלכלית שלו במאחזים בלתי חוקיים הקשורים לפעולות אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית".

כמו כן הטיל משרד החוץ הבריטי ביום שלישי סנקציות נגד חוות עמק תרצה, חוות מיתרים וחוות שובי ארץ - מאחזים בלתי חוקיים שהיו מעורבים בהפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה-השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה-השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשרד החוץ הבריטי נמסר כי במידה שלגופים ולארגונים עליהם הוטלו סנקציות יש נכסים בבריטניה, אלו יוקפאו. בנוסף, על כל אזרח בריטי או עסק הפועל בבריטניה ייאסר לסחור או להעביר כספים כלשהם לגורמים שעליהם הוטלו הסנקציות.

"חוסר הפעולה של ממשלת ישראל גרם לאווירה מתירנית לשגשג, שבמסגרתה אלימות מתנחלים קיבלה רשות להתפשט ללא כל בקרה", אמר שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי. "ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של המאחזים. כל עוד הקיצונים האלימים אינם נושאים באחריות, ממשלת בריטניה והקהילה הבינלאומית יוסיפו לפעול".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

מבן גביר נמסר בתגובה: "כפי שלפני הקמת המדינה היהודית הבריטים פעלו לסיכולה, כעת הם ממשיכים לעשות זאת לאחר תקומתה בעיצומה של מלחמת קיום. הים אותו ים, והבריטים אותם בריטים. על הבריטים להפנים שימי המנדט הסתיימו. מכל מקום, הם לא מפחידים אותי, ואני אמשיך לפעול בהתאם לאינטרסים הלאומיים העליונים של מדינת ישראל בלבד ולמען תושבי המדינה, חיילנו שוטרנו וסוהרנו. בוז לספר הלבן!".

מבצלאל סמוטריץ' נמסר בתגובה: "המנדט הבריטי הסתיים ואיתו הספר הלבן, אבל החד צדדיות והצביעות נשארו אותם חד צדדיות וצביעות. אמשיך בע"ה לעשות כל שלאל ידי כדי לקדם מדיניות של חיסול הטרור הנאצי מעזה, מלבנון ומאיראן ולמנוע הקמת מדינת טרור פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ביטחון העם היהודי. שום איום לא ימנע ממני לעשות את המעשה הנכון והמוסרי למען אזרחי ישראל, ואם הבריטים רוצים לעקם את אפם אל מול המדיניות הציונית שלי, אז יהיה להם אף עקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully