וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הטילה סנקציות על ארגון להב"ה ו-4 מתנחלים נוספים בשל אלימות כלפי פלסטינים

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 16:28

משרד החוץ הבריטי הודיע על הטלת סנקציות חדשות על "קבוצות ואינדיבידואלים קיצוניים" בגין אלימות מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. האישים שעליהם מטילה בריטניה סנקציות הם נעם פדרמן, אלישע ירד, עדן לוי ונריה בן פזי, וכן נגד ארגוני להב"ה ונוער הגבעות

בווידאו: יו"ר להב"ה בני גפשטיין הורשע בהסתה לגזענות/שלומי הלר

בריטניה הודיעה היום (שישי) כי היא מטילה סנקציות על קבוצות קיצוניות ואינדיבידואלים קיצוניים בגין אלימות מתנחלים בגדה המערבית. חבילת הסנקציות כוללת שתי קבוצות שידוע שתמכו, הסיתו וקידמו אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית, וכן ארבעה אינדיבידואלים שאחראים להפרות זכויות אדם של קהילות אלה.

אלי פרקש לובש חולצת ארגון להבה, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
פעיל בארגון להב"ה/ראובן קסטרו

חבילת הסנקציות הנוכחית של ממשלת בריטניה היא השנייה שמתמקדת בגורמים המעורבים באלימות מתנחלים בגדה המערבית. הראשונה פורסמה על ידי משרד החוץ הבריטי ב-12 בפברואר. משרד החוץ הבריטי מסר כי "לא יהסס לנקוט פעולות נוספות" אם הרשויות הישראליות לא יפעלו בנושא ויתנו מענה לצורך להגן על אזרחים פלסטינים חפים מפשע.

שר החוץ הבריטי לורד דיוויד קמרון אמר: "מתנחלים קיצוניים חותרים תחת הביטחון והיציבות ומאיימים על האפשרות העתידית של שלום. חבילת הסנקציות הנוכחית מתמקדת בשתי קבוצות שמובילות את המתקפות הללו, וארבעה אינדיבידואלים שאחראים ישירות לאלימות חמורה נגד אזרחים פלסטינים. הרשויות בישראל חייבות לפעול נגד האחראים למעשים הללו. בריטניה לא תהסס לנקוט פעולות נוספות במידת הצורך, לרבות באמצעות סנקציות נוספות".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

על מי הוטלו סנקציות?

  • נעם פדרמן - פעיל קיצוני, מתנחל, ובעבר הדובר של תנועת כך ומראשיה בטרם הפסיקה את פעילותה, בשעה שהתנועה הפיצה קריאות למדיניות גזענית בוטה ואלימה. הוא אימן מספר קבוצות של מתנחלים לבצע פעולות אלימות נגד פלסטינים ולימד אותם כיצד להימנע מההשלכות האפשריות של מעשיהם על ידי הרשויות הישראליות.
  • אלישע ירד - הדובר הבלתי רשמי של נוער הגבעות. יש לו עבר עשיר של הצהרות וקריאות מתסיסות שמסיתות לשנאה דתית ולאלימות, לרבות הצדקה של הרג פלסטינים על רקע דתי, וקריאות להשתלטות על אדמות פלסטיניות ולגירוש פלסטינים מהגדה המערבית.
  • נריה בן פזי - אחראי לבנייה בלתי חוקית של שלושה מאחזים בלתי חוקיים בין 2015-2023, שתמך והשתתף במתקפות אלימות ובעקירה של קהילות בדואיות ופלסטיניות בגדה המערבית.
  • עדן לוי - תועד במקרים רבים משתתף במתקפות ובניסיונות להטיל אימה על פלסטינים, כחלק מקמפיין נרחב יותר להטלת אימה שנועד להרחיק אוכלוסייה פלסטינית מהאזור. ב-12 באוקטובר 2023 הוא היה מעורב בתקרית שבמהלכה תושבי כפר פלסטיני הוכו והותקפו מינית.
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הדובר הבלתי רשמי של נוער הגבעות. אלישע ירד/פלאש 90, יונתן זינדל
נועם פדרמן פעיל ימין. מגד גוזני
אימן מתנחלים לבצע פעולות אלימות נגד פלסטינים. נעם פדרמן/מגד גוזני

בתגובה לסנקציות צייץ אלישע ירד בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "מסתבר שיש כפל מבצעים", והוסיף אימוג'י קורץ.

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בתגובה לסנקציות הבריטיות: "הבריטים האנטישמים שניסו למנוע את הקמתה של המדינה היהודית מנסים כעת לפגוע במי שפועל לשמר ולחזק את זהותה היהודית של המדינה - זה לא יעזור להם, נמשיך לפעול על אפם וחמתם. בוז לספר הלבן, תחי המדינה היהודית העצמאית".

מה המשמעות?

  • הקפאת נכסים מונעת מכל אזרח בריטי או מכל עסק הפועל בבריטניה מלסחור או להעביר כספים כלשהם או כל משאב כלכלי שבבעלותם, שהם מחזיקים בהם או שהם שולטים בהם לזכות הגורמים שעליהם הוטלו הסנקציות. הסנקציות הכלכליות של בריטניה חלות על כל הגורמים שבשטח בריטי בים וביבשה, ועל כל אזרחי בריטניה, בכל מקום שהם נמצאים בו בעולם.
  • משמעות איסורי המסע היא שהגורמים שעליהם הוטלו הסנקציות הוצאו מהגנת חוק ההגירה הבריטי 1971 (סעיף 8B) וחובה לאסור עליהם לצאת, להיכנס או לשהות בשטחי הממלכה המאוחדת (וכל אישור אחר שניתן להם - פקע תוקפו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully