וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי ניר עוז מזמינים את נתניהו: בוא ביום האבל לבקר בקיבוץ בפעם הראשונה

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 23:26

קיבוץ ניר עוז שיגר הזמנה אישית לרה''מ להגיע לביקור אצלם ביום האבל הלאומי של 7 באוקטובר. מחבלי חמאס הצליחו לרצוח ולחטוף מעל רבע מהאוכלוסיה של הקיבוץ, כש-29 מתושביו עדיין בשבי בעזה. "חברי הקהילה יהיו שם כדי לקבל את פניך - זקוקים למנהיגותך"

ציון שנה לשבעה באוקטובר, קיבוץ ניר עוז/satview.tv

קיבוץ ניר עוז שלח היום (שלישי) הזמנה אישית לראש הממשלה בנימין נתניהו, להגיע ולבקר לראשונה בקיבוץ ניר עוז ביום האבל הלאומי לאירועי ה-7 באוקטובר.

בשבעה באוקטובר, קיבוץ ניר עוז היה הקיבוץ היחיד אליו לא הגיעו כוחות הביטחון בשעות בהן המחבלים שהו בקיבוץ ועל כן הספיקו לעשות כרצונם, לרצוח ולחטוף מעל רבע מהאוכלוסיה של ניר עוז ולהכנס לכל בית בקיבוץ למעט שישה בלבד. ההשלכות הקשות של אותו יום נמשכות כאשר 29 מאנשי הקיבוץ עדיין בשבי החמאס בעזה.

בכתב לנתניהו כתבו: "מאז השבעה באוקטובר, חיינו כתושבי ניר עוז השתנו מן היסוד. רבע מהקהילה שלנו נרצחה או נחטפה, והיממה הארוכה ההיא, בה איש לא נחלץ לעזרתנו, נמשכת עד היום. עבורנו, אין צורך ביום אבל לאומי. בקהילה שלנו, האבל הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית כבר למעלה משנה".

טקס לציון שנה לאירועי שבעה באוקטובר, ניר עוז, 7 באוקטובר 2024. אוהד שחר, אתר רשמי
טקס לציון שנה לאירועי שבעה באוקטובר, ניר עוז/אתר רשמי, אוהד שחר

בקהילה הוסיפה במכתב: "עם זאת, אם ממשלת ישראל בוחרת בכל זאת לציין יום אבל לאומי, אנו מזמינים אותך, ראש הממשלה, להגיע ביום זה לביקורך הראשון בקיבוץ ניר עוז - המקום שבו מתגלמות ההשלכות הקשות של אותו יום. ניר עוז הפך לסמל של אובדן ושבר, אך גם של עמידה איתנה וגבורת יחידים, שנטלו על עצמם את המשימה שהמדינה כשלה בה - משימת ההגנה על אזרחיה", כתבו.

בהזמנה פנו בניר עוז בלב פתוח לראש הממשלה: "ביום כזה, תושבי ניר עוז ואזרחי ישראל זקוקים למנהיגותך. לצד טקסים וסמלים, אנו מזמינים אותך להגיע למקום בו התרחש האסון,
מקום שבו החיים והמוות שכנים - בין החורבות שנותרו מהבתים, מהם זעקותינו לא נשמעו. חברי
הקהילה יהיו שם כדי לקבל את פניך", רשמו.

לבסיום המכתב כתבו לנתניהו: "נוכחותך בקיבוץ תעביר מסר ברור שממשלת ישראל נחושה לפעול כדי להבטיח שתושבי ניר עוז ואזרחי המדינה לא ימשיכו לשלם מחירים כבדים, ומחויבתך לפעול בראש ובראשונה להשבת 101 החטופים והחטופות ולאחר מכן לשיקום הנגב המערבי וקהילותיו, לצד חיזוק האמון בין הציבור להנהגתו", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully