וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל סובלת ממחסור בטילים מיירטים

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 9:32

לפי דיווח בעיתון הבריטי "הפיינשל טיימס", ישראל פועלת להשלים את הפערים במערכות ההגנה האווירית על רקע איומי איראן ובעלי בריתה באזור. "זו בעיה רצינית"

שיגורי כיפת ברזל .23 בספטמבר 2024/עסיף 27 א

ישראל עומדת בפני מחסור בטילים מיירטים - כך דווח היום (שלישי) בעיתון הפייננשל טיימס, בעודה נערכת לחזק את מערכות ההגנה האווירית מפני מתקפות מאיראן ובעלי בריתה. הדיווח מתבסס על בכירים בתעשייה האווירית, גורמי צבא לשעבר ומומחים.

לאור המחסור, ארצות הברית הודיעה ביום ראשון שהיא תפרוס בישראל את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת Thaad, לקראת התגובה הצפויה של ישראל למתקפת הטילים של איראן בתחילת החודש.

"בעיית החימושים של ישראל היא רצינית", אמרה דאנה סטרול, בכירה לשעבר במשרד ההגנה האמריקני שהייתה אחראית על המזרח התיכון. לדבריה, "אם איראן תגיב להתקפה ישראלית, וחיזבאללה יצטרף, מערכות ההגנה האווירית של ישראל יימתחו".

היא הוסיפה שגם המלאים של ארצות הברית מוגבלים. "ארצות הברית לא יכולה להמשיך לספק את אוקראינה וישראל באותו קצב. אנחנו מגיעים לנקודת מפנה".

טילי כיפת ברזל מעל שמי חיפה.23 בספטמבר 2024. רויטרס
טילי כיפת ברזל מעל שמי חיפה/רויטרס

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר לעיתון שהחברה מקיימת שלוש משמרות כדי לשמור על קווי האספקה.

"חלק מהקווים שלנו עובדים 24 שעות שבעה ימים בשבוע. המטרה שלנו היא לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו", אמר לוי. הוא הוסיף כי הזמן הדרוש לייצור טיל מיירט הוא "לא עניין של ימים". בעוד שישראל לא חושפת את גודל המלאים שלה, הוא הודה: "זה לא סוד שאנחנו צריכים לחדש את המלאי".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully