וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפגיעת הבסיס בבנימינה קדמה שורה של פגיעות כטב"מים - שהיו תמרור אזהרה לאסון

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 9:03

רק בערב כיפור, שני כטב"מים ששוגרו מלבנון הגיעו עד שמי המרכז, ונפילה בהרצליה גרמה נזק לבניין. זאת לאחר שיישובים רבים בצפון ספגו מתקפות דומות. יכולות חיזבאללה לא מסתכמות רק בפגיעה - אלא גם בריגול, כשבחודשים האחרונים הארגון פרסם תיעודים שצולמו בשמי הגולן

זירת פגיעת הכטב"ם בהרצליה בערב כיפור, 11 באוקטובר 2024/ללא

לפגיעת הבסיס בבנימינה קדמה שורת פגיעות כטב"מים - שהיו סימן אזהרה לאסון בו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו 63 - בעת שסעדו בחדר האוכל.

רק בסוף השבוע, ערב כיפור, שני כטב"מים ששוגרו מלבנון הגיעו עד שמי המרכז, והפעילו שורת אזעקות ביישובי גוש דן, בהם רמת השרון והוד השרון. נזק נגרם לבניין בית אבות בהרצליה, למרבה המזל ללא נפגעים - לאחר שדרי וצוות המוסד התפנו למרחב המוגן בעת הישמע ההתרעות.

בחודש שעבר, יישובי הצפון היו תחת מתקפת כטב"מים. בניין בעיר נפגע באופן ישיר, אך ללא נפגעים בנפש. כבאות והצלה דיווחו כי לאחר סריקות של לוחמי האש לא דווח על נפגעים או שריפה ויש שליטה באירוע.

זירת פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. מד"א
זירת פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024/מד"א
כטבם בת ים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כטב"ם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כלי הטיס חדרו ליישובים בגליל המערבי, ביניהם עברון, בן עמי, גשר הזיו, אזור תעשייה אכזיב מילואות, סער, נהריה, גשר הזיו, לימן, שלומי ובצת. המשטרה דיווחה כי היא טיפלה בזירת נפילה של בנהריה. הכטב"ם פגע בבית מגורים, ללא נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז חוף בודדו את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. כ-40 דקות לאחר תחילת המתקפה, בפיקוד העורף הודיעו כי האירוע הסתיים.

ב-6 באוגוסט, נהרג בצומת מזרעה הדוקטורנט מיכאיל סמארה בן ה-27 מכפר יאסיף משברי מיירט, בעת שכטב"ם נוסף של חיזבאללה התפוצץ לא הרחק משם בחדר אוכל של בסיס שרגא של גולני ולמרבה המזל ללא נפגעים בנפש, למרות שהשעה היתה 12:06 שעת ארוחת צהריים. חיזבאללה טען אז כי התקיפה בוצעה בתגובה להתנקשות יום קודם בעלי ג'מאל אלדין ג'ואד, מפקד מכוח רדואן.

היכולות של חיזבאללה לא מסתכמות רק בפגיעה, אלא גם בריגול. ביולי, פרסם ארגון הטרור תיעוד כלי טיס שחדר לישראל, עם תמונות בשמי רמת הגולן. בסרטון שפורסם ראו, לטענת ארגון הטרור, נקודות אסטרטגיות צבאיות ברחבי הגולן הכוללות מחנות צבאיים, שטחי כינוס, פריסת כוחות, נקודות אבטחה בגבול וגם סוללות של כיפת ברזל.

זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב. 19 ביולי 2024. אביחי חיים
זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב. 19 ביולי 2024/אביחי חיים

האיום לא מגיע רק מצפון: ביולי, יבגני פרדר בן ה-50 נהרג לאחר שכטב"ם ששלחו החות'ים ופגע בבניין במרכז תל אביב. באותו הלילה תושבים מגוש דן דיווחו הלילה על פיצוץ עז שנשמע במרכז הארץ מבלי שהושמעה התרעה.

שלושה חודשים לפני, שני כטב"מים פגעו, יום אחר יום, באזור אילת. כלי טיס בלתי מאויש פגע אמש בבסיס חיל הים. במקרה הזה, מערכות מערכות ההתרעה מפני חדירה עוינת אווירית הופעלו, כשלאחר מכן הד פיצוץ עז באזור. תחילה לא היה ידוע על המקרה, אך לאחר זמן קצר הופצו של תמונות ברשתות החברתיות של מתחם בתוך בסיס צבאי שנפגע. סמוך לשעה 02:24 לפנות בוקר החליט דובר צה"ל להוציא הודעה בנושא אך לא לפרסם כי בסיס צבאי נפגע. "בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בעיר אילת ובחבל אילות, כוחות צה"ל זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה מכיוון מזרח לעבר שטח מדינת ישראל, המטרה נפלה במרחב מפרץ אילת, אין נפגעים ונגרם נזק קל למבנה", נכתב בהודעה הראשונית.

יום לאחר מכן, כלי טיס התרסק סמוך לשדה התעופה רמון צפונית לאילת. בדוברות אילת עדכנו כי מדובר בנפילת כלי טיס עוין מחוץ למרחב אילת, במרחק 200 מטרים מהגבול. לא הופעלה אזעקה באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully