וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאיים: אם המלחמה בלבנון תימשך - דין חיפה כדין קריית שמונה

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 7:47

האיום שהפיץ ארגון הטרור מגיע שעות לפני שורת אזעקות בעיר. בהודעה הם התייחסו לאירוע פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני בבנימינה, בו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו עשרות. בתוך כך, ובהמשך לימים האחרונים, ישראל לא פעלה בביירות גם הלילה

חיסול מחבלי חיזבאללה במהלך הפעילות הקרקעית בלבנון/דובר צה"ל

דין חיפה כדין קריית שמונה - כך מאיים היום (שני) חיזבאללה, אם, לדבריו, ההודעה בלבנון תימשך. האיום שהפיץ ארגון הטרור מגיע שעות לפני שורת אזעקות בעיר.

בהודעה הם התייחסו לאירוע פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני בבנימינה, בו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו עשרות.

בתוך כך ובהמשך לימים האחרונים, ישראל לא פעלה בביירות גם הלילה.

תמונת חסן נסראללה ברחובות ביירות, 4 באוקטובר 2024. רויטרס
תמונת חסן נסראללה ברחובות ביירות, 4 באוקטובר 2024/רויטרס

באירוע נפילת הכטב"ם נפצעו עשרות בני אדם, ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה. הכטב"ם חדר מתקרת חדר האוכל, והיה רסס.

לפי הערכות מדובר בכטב"ם מסוג ציאד - 107. מתחקיר ראשוני עולה כי שני כטב"מים הגיעו מהמרחב הימי, ואחד מהם יורט על ידי חיל הים מול נהריה. עם הכטב"ם השני אבד מגע - מסיבה שאינה ידועה בשלב זה אך מתוחקרת. גם השאלה מדוע לא הופעלו אזעקות במרחב נמצאת בבדיקת צה"ל

מגן דוד אדום מסר אמש כי 67 בני אדם נפגעו לאחר נפילת הכטב"ם. אמבולנסים וכוחות חירום רבים הגיעו לזירה. מנכ"ל מד"א מסר כי ישנם 4 פצועים במצב אנוש - וכעת הותר לפרסום מותם. חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וטען ששוגרו כמה כטב"מים. תחקיר ראשוני של צה"ל אישר: שני כטב"מים שוגרו ואחד יורט. השני 'נעלם' מהמפה, ואז התפוצץ. הסיבה להיעלמות עדיין בבדיקה.

"אנחנו נלמד כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התראה ופוגע בבסיס", אמר הערב דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שהגיע לזירת האירוע. "איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הוא איום שאנחנו מתמודדים אתו מתחילת המלחמה. אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר. אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד ונשתפר. התפקיד שלנו להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל", מסר.

הבוקר, נמסר עדכון מהמרכז הרפואי הלל יפה על 30 נפגעי הכטב''מ המאושפזים כעת בבית החולים, כי 4 מהם במצב קשה, 1 במצב בינוני ולא נשקפת סכנה לחיו וכל שאר המטופלים במצב קל.

מדוברות בילינסון נמסר מהאירוע כי הפצוע שהגיע מבית החולים הלל יפה, עבר במהלך הלילה מספר טיפולים ומצבו ממשיך להיות קשה אך יציב.
פצוע נוסף נותח ומצבו בינוני.
מצבו של פצוע נוסף השתפר ומצבו כעת קל.
עוד פצוע אחר שהגיע במצב קל נמצא כעת בהשגחה והוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully