וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון שעלה בחיי אדם: משפחות טבח הגמלאים בשדרות תובעות את העירייה ב-12 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 6:58

קרובי הקשישים שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בדרכם לנופש בבוקר השבת השחורה, טוענות לרשלנות חמורה. דלתות המיגונית היו אמורות להיפתח אוטומטית בהישמע אזעקה, אך נותרו סגורות: "אנחנו לא רוצים כסף, אנחנו רוצים צדק. איך זה שמחסה שנועד להציל חיים הפך למלכודת מוות?"

מחבלים שחדרו לעיר שדרות/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

משפחות הקשישים שנרצחו בבוקר 7 באוקטובר בשדרות בעת שהיו בדרכם ליום ספא הגישו היום (שני) תביעה נגד עיריית שדרות וחברת מוטורולה, בגובה של 12 מליון שקלים. התביעה הוגשה על ידי עו"ד עומר חרל"פ, ובסיסה טוענת לכשל חמור במערכת המיגונית החכמה שהוביל למותם.

על פי התביעה, הגילמאים, שנסעו במיניבוס שעצר במקום להחליף גלגל, שמעו אזעקת צבע אדום וניסו להימלט המיגונית חכמה, המיועדת להגן על אזרחים מפני התקפות. אולם, דווקא המקום שהיה אמור לשמש להם מחסה הפך לקברם. המיגונית, כך נטען, כשלה באופן קריטי. הדלתות שנועדו להיפתח אוטומטית בעת אזעקה, נותרו נעולות, והם נשארו בחוץ ללא יכולת להימלט. מחבלי חמאס הגיעו למקום וירו בהם ללא רחם.

איריס זרבאילוב, שאימה היא אחת מ-13 הנרצחים באירוע סיפרה לוואלה כי "השיחה האחרונה שלי עם אימי היקרה ז"ל בבוקר 7 לאוקטובר בשעה 6:57 המחישו לי עד כמה הם היו מופקרים בשטח מופצץ. הדבר שהיא הדגישה זה שהם מחוץ למיגונית סגורה ויש אזעקות ופיצוצים בלי סוף. הלחץ שהיא הייתה בו הורגש והיא הספיקה לצלם תמונות כדי לתבוע את מי שאחראי על המיגונית הזו. אך נרצחה באכזריות ולא הספיקה לספר על מה שעברו".

"לכן, אנחנו החלטנו לעשות את זה עבור אותם נשמות טהורות שנרצחו והופקרו ונשארו תחת אש כבדה בגלל רשלנות! ה-7 לאוקטובר זה יום שלא ישכח מזיכרוני לעולם. יום טבח נוראי. יום אבל על כל העם היהודי ולא רק על תושבי מדינת ישראל", אמרה זרביאלוב.

קורבנות טבח הגימלאים בשדרות. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מחבלי חמאס הגיעו למקום וירו בהם ללא רחם". קורבנות הטבח מחוץ למיגונית בשדרות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

אחר התובעים ממשפחות הקורבנות, ששון יעקובוב, אומר לוואלה כי "היום אחרי שנה מיום הרצח
שנה שלמה בין אובדן לתקווה, בין שכול להמשך החיים, אין מי שיחזיר את החוסר העמוק שנוצר כאן בלב שלי ובלבבות רבים בעם שלנו".

"אני קרוע מבפנים, מבחינתי הזמן עצר. מנסה לאסוף את השברים ולהתחיל מחדש, מאחל לעצמי ולכל משפחות השכול שאיבדו את יקיריהם שתהיה תגובה ויהיה ניצחון, ושכל החטופים יחזרו וכל ההקרבה הזו לא יהיה לשווא. שתהיה פה מדינה לעם יהודי חופשי ובטוח בארצו", אמר יעקובוב.

שמותיהם של הנרצחים:
מיכל זרבאילוב, ליליה גילר, ולרי פרידמן, יעקב מורטוב, ולדימיר פופוב ואשתו סופיה פופוב, לודמילה פורמן, איגור קורצר, ברטה בטסיין שמיאייב, טטיאנה שטינמן, זינה ביילין, נדז'דה ספרבצ'יקוב ואחותה נטליה טומייב.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
קורבנות טבח הגמלאים בשדרות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היום אחרי שנה מיום הרצח אין מי שיחזיר את החוסר העמוק שנוצר כאן בלב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עו"ד עומר חרל"פ. לפי סעיף27א',
"חברי הקבוצה לחסות במיגונית ולנעול את דלתה במנעול הפנימי שהותקן בדלת ובכך חייהם היו ניצלים". עו"ד עומר חרל"פ/לפי סעיף27א'

עו"ד עומר חרל"פ המייצג את המשפחות השכולות מאסון המיגונית בשדרות אמר כי "מדובר במיגונית חכמה שהייתה אמורה להיפתח אוטומטית במקרה של אזעקת צבע אדום, אך ברגע האמת כשלה ודלתה נותרה נעולה. אילו הייתה נפתחת כמצופה, היו יכולים חברי הקבוצה לחסות במיגונית ולנעול את דלתה במנעול הפנימי שהותקן בדלת ובכך חייהם היו ניצלים".

עוד הוסיף כי "יש להצטער שעיריית שדרות וחברת מוטורולה לא טרחו לדאוג לתקינות המערכת כנדרש וכמצופה, שכן כשלונן עלה בחיי אנשים חפים מפשע. אנו ציפייה שפסיקת בית המשפט תסייע למנוע מאירוע דומה להישנות, חס וחלילה, בעתיד לבוא".

כאמור, התביעה צפויה לעורר סערה ציבורית ולעורר שאלות קשות על מוכנותה של ישראל לאירועי חירום. האם כשל במערכת המיגון הוביל למותם של 13 קשישים? האם העירייה והחברה האחראית ייקחו אחריות על הטעות הקשה? התשובות לשאלות הללו יינתנו ככל הנראה בבתי המשפט.

מעיריית שדרות נמסר: "העירייה משתתפת בצערן של המשפחות. כתב התביעה טרם נמסר לעירייה. לאחר שתלמד את פרטי כתב התביעה, העירייה תמסור את תגובתה לבית המשפט". ממוטורולה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully