וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר מושך בחוטים מהמחבוא - לא בטוח שהזהירות שלו תציל אותו

15.10.2024 / 6:00

מנהיג חמאס ממעט לצאת מהמחבוא ומעביר מסרים למפקדיו, מבלי לנהל את המערכה הצבאית אלא רק בקווי מדיניות כלליים. ההערכה: סינוואר תולה את תקוותיו בעימות ישיר בין ישראל ואיראן שיגרום להורדת הלחץ הצבאי ברצועה וירוויח לו זמן

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר, קיבל החלטה להסתתר בממוצע במשך כחודש ברציפות ואז "להוציא את הראש החוצה", להעביר מסרים למפקדים שנותרו, ולחזור למסתור.

ההחלטה שלו מאתגרת את הניסיונות בישראל ושל המתווכים לקדם מו"מ לשחרור החטופים. הגורמים מעריכים כי סינוואר תולה תקוות בעימות הישיר בין איראן וחיזבאללה לישראל שימנעו מצה"ל לרכז כוחות גדולים יותר ברצועת עזה ובכך להרוויח זמן ולשרוד.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון אומרים כי בשונה מחסן נסראללה, שהיה מנהל את המערכה הצבאית נגד ישראל בצורה ריכוזית תוך מתן פקודות ומשמעת גבוהה, יחיא סינוואר רק מתווה מדיניות כללית וקווים אדומים, ולרוב לא מעביר פקודות. את החלל המבצעי שנוצר כתוצאה מסדרת סיכולים ממלאים אחרים, ביניהם מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס, אשר מוגדר כיותר מנוסה ואכזרי ממנו.

כפי שפורסם בוואלה לאחרונה, כוחות צה"ל היו קרובים במהלך התמרון ברצועת עזה לסינוואר, כך לפי גורמי ביטחון. בנוסף ישנן הערכות שסינוואר שהה בקרבת חטופים. בכיר ישראלי אישר כי הגיע לישראל מידע לפיו סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר עם נציגי הארגון בקטאר והעביר מסרים. הבכיר הישראלי ציין כי לא ברור מתי בדיוק נשלחו המסרים, אך הדגיש כי לא היה ניכר בהם כי שינה או הגמיש את עמדותיו בנוגע לעסקת החטופים. גם בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דווח כי סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר בקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully