וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש טוען: כריסטופור קולומבוס היה יהודי ספרדי

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 10:32

חוקרים בספרד בחנו דגימות DNA של מגלה הארצות, שלפי התיאוריה הרווחת מוצאו היה מאיטליה, ושל צאצאיו. לדבריהם, הממצאים מראים שמוצאו היה למעשה יהודי ספרדי

פסל של כריסטופר קולומבוס במדריד, ספרד. רויטרס
פסל של כריסטופר קולומבוס במדריד, ספרד/רויטרס

מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס היה יהודי מספרד - כך נטען בתחקיר ששודר בספרד, שבחן דגימות DNA כדי לפתור את התעלומה בת מאות השנים סביב זהותו של קולומבוס.

הממצאים שודרו בתכנית "ה-DNA של קולומבוס: מוצאו האמיתי", לרגל יומה הלאומי של ספרד ולציון הגעתו של קולומבוס ל"עולם החדש" במסעותיו במאה ה-15.

חוקרים, בהובלתו של המומחה הפורנזי מיגל לורנטה, בחנו דגימות זעירות שהיו קבורות בקתדרלה של סביליה. הקתדרלה נחשבת למקום קבורתו האחרון של קולומבוס, אף שיש לכך גרסאות אחרות. הצוות השווה אותן לאלו של קרובי משפחה וצאצאים אחרים של קולומבוס.

התיאוריה הרווחת היא שמקורו של קולומבוס, שמסעותיו סללו את הדרך לכיבושה של אמריקה בידי האדם הלבן, הוא בגנואה שבאיטליה, אך היסטוריונים רבים הטילו בה ספק. אחרים העריכו שהוא יהודי ספרדי, יווני, באסקי או פורטוגלי.

לורנטה, המומחה הפורנזי, תדרך כתבים על ממצאי המחקר ביום חמישי. המחקר, שהשתמש בטכנולוגית חדשות, אישר לדבריו ששרידיו של מגלה הארצות אכן נמצאים בסביליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully