וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמז שהסגיר את המחבלים, והאזהרה הנואשת של השוטר: בחזרה לקרב על שדרות

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 18:21

ההכרזה על "פרש פלשת". ההחלטה לפצל את הלוחמים לשני כוחות. הפינוי של לוחמי ימ"מ שנפגעו. והאומץ של סגן ניצב אבי לוי, שהקפיץ כוחות, נפצע וחזר להילחם. כך התנהל הקרב על שדרות, דקה אחר דקה | פרויקט מיוחד, חלק ב'

מפקד יחידת יואב, סנ"צ אבי לוי, בשדרות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

רבות נכתב על גילויי הגבורה של שוטרי שדרות במהלך השבת השחורה ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו 52 שוטרים ואזרחים תושבי העיר. אולם נדמה שמעט מאוד היה ידוע על פרטי הקרבות עצמם והשתלשלותם לאורך אותו יום נורא ובימים שאחריו - עד עכשיו. בשבוע שעבר חשפנו כאן מסמך המגולל, בדיוק מצמרר, את הקרב על תחנת המשטרה בשדרות, וכעת אנחנו חושפים את חלקו השני. במוקד חלק זה עומד סיפור גבורתו של מפקד יחידת יואב, סגן ניצב אבי לוי, שנפצע בקרבות אך סירב להתפנות וחזר להילחם, בשעה שהמחבלים טבחו בתושבי העיר ללא רחמים. כך זה קרה - דקה אחר דקה:

מפקד יחידת יואב, סנ"צ אבי לוי, ומפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, בשדרות ב-7 באוקטובר. ללא, אתר רשמי
יצא לצומת שדרות כדי להגיע לתחנה המותקפת. סגן ניצב אבי לוי עם מפקד מחוז דרום אמיר כהן ב-7 באוקטובר/אתר רשמי, ללא

07:15 | רחוב מנחם בגין - צוות סיור של תחנת אשקלון מגיע לעיר

  • צוות סיור של תחנת אשקלון ולוחמת מג"ב מוזעקים לשדרות לסייע לשוטרים שנתקלו במחבלים בתוך התחנה.
  • הצוות נוסע נגד כיוון התנועה ברחוב, מבחין בטנדר של מחבלים, שפותח עליהם בירי מסיבי של מאות קליעים שפוצע שוטרת ביד ובראש. צוות בפיקוד סגן מפקד תחנת אשקלון, עדי בוחבוט, יוצא מאשקלון לכיוון השוטרים שנפגעו וחובר אליהם במיגונית.
  • השוטרים ממשיכים בסריקות בתוך העיר עם מתנדב מד"א, ולאחר כשלוש שעות מאתרים את השוטרים הפצועים.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
טנדר מחבלים נטוש בעיר שדרות 07 באוקטובר 2023. Jamal Awad, פלאש 90
הצוות נסע נגד כיוון התנועה וזיהה את רכב המחבלים. טנדר נטוש בשדרות ב-7 באוקטובר/פלאש 90, Jamal Awad

07:25 | הקרב של מפקד יחידת יואב

מפקד יחידת יואב, סגן ניצב אבי לוי, מקפיץ את היחידה עקב פקודת "פרש פלשת", ומבין שיש שתי זירות מרכזיות באופקים ובשדרות, ומנחה את שוטריו להתפצל. סגן ניצב לוי מגיע לצומת שדרות בניסיון להגיע לזירת התחנה.

טנק של צה"ל באזור שדרות, 8 באוקטובר 2023. רויטרס
בלבול בגלל המחבלים שלבשו מדי צה"ל. טנק סמוך לשדרות ב-8 באוקטובר/רויטרס

07:37 | סגן ניצב לוי פוגש לוחמי ימ"מ בעיר

  • סגן ניצב לוי מגיע לעיר ונעצר על ידי לוחם ימ"מ שמסמן לו לעצור, ולא להיכנס כי יש מחבלים ממש בכניסה. בזירה נשמעים קולות ירי.
  • סגן ניצב לוי מזהה שני לוחמי ימ"מ פצועים ומחלץ אותם למרכז הרפואי ברזילי באשקלון תוך כדי לחימה, ולאחר מכן חוזר לזירה.

08:02 | סגן ניצב לוי חוזר לצומת שדרות

  • מפקד יחידת יואב חוזר לעיר ומזהה כוחות של יס"מ לכיש, מג"ב דרום וכן את לוחמיו. לאחר מכן הוא שמתחוללים קרבות במתחם הקניות שבכניסה לעיר ובסמוך לרכבת, ומחליט לפצל הכוח לשתי קבוצות.
  • כוח נוסף בפיקודו של סגן ניצב לוי שנוסע לכיוון מתחם הקניות, וכוח נוסף בפיקוד של מפקד אחר שנכנס למתחם הרכבת. בדרך למתחם הקניות הכוח של סגן ניצב לוי נתקל במחבל שיורה לעברם ופוגע שלושה קליעים בקת הנשק, באפוד ובמחסנית. הכוח הסתתר מתחת לשלט של העיר בכניסה, והשיב אש למקור הירי.
  • לאחר זמן מה, הירי בכניסה פסק ונשמעו קולות ירי בעומק מתחם הרכבת. סגן ניצב לוי נפצע אך לוחמיו המשיכו לכיוון תחנת הרכבת שמבחינים במחבל שמנסה לבצע ירי נ"ט לעברם, אך ברגע האחרון הם מחסלים אותו.
  • מפקד יס"מ לכיש מבקש מסגן ניצב לוי לקחת לוחמים ולהתחיל לבצע סריקה נוספת במתחם הקניות והרכבת עקב שמיעת קולות ירי. הכוח בפיקודו של מפקד היס"מ מקבל אישור, יוצא לסריקה במתחם הקניות ומבחין באזרחים לכודים בתחנת הדלק תפוז ומחלץ אותם.
תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
הצוות שהוזעק למבנה נתקל במחבלים. הרס בתחנת משטרת שדרות ב-8 באוקטובר/אתר רשמי, סעיף 27 א'

08:20 | רחוב ירמיהו 3 - לוחמי ימ"מ מחסלים 3 מחבלים, ופוצעים אחד שמועבר לחקירה בשב"כ

  • חוקר משטרה מוקפץ מביתו בשדרות לתחנת אשקלון לבוש מדים וחמוש באקדח. בדרכו לתחנה, השוטר מבחין ברכב נטוש בניגוד לנתיב הנסיעה, נעצר ומזהה בכיכר מולו בסמוך לספרייה העירונית בין 8-7 מחבלים חמושים על טנדר לבן כשהם לבושים מדי צה"ל.
  • אזרח מגיח מאחוריו והשוטר שולף לעברו אקדח אך הוא מזדהה כלוחם ימ"מ שאומר לו שצריך להמשיך לכיוון המחבלים בכיכר. אולם, בשלב הזה השוטר מסביר לו שאי אפשר לעבור שם בשל הימצאות המחבלים. המחבלים פותחים לעברם באש לכיוונם שמשיבים ירי. לאחר מכן, מספר שניות של הפסקה המחבלים חולפים על פניי השוטר בנתיב הנגדי, מבלי לבצע ירי.
  • לוחם ימ"מ נכנס לרכב לאחר שנפצע, המחבלים חולפים על פניו ומבצעים לכיוונו ירי נוסף. השוטר משיב אש עד לגמר תחמושת ונפצע בזרוע ימין ומחלץ עם הרכב עד לצומת ברור חיל, שם שניהם מפונים על ידי מד"א לסורוקה.

08:37 | מפקד יחידת יואב נפצע

  • בסיום סריקת מתחם הקניות, הכוח עובר לסרוק את מתחם הרכבת ולא זיהו מחבלים באזור. במהלך הסריקות בחניית הרכבת הכוח מבחין באפוד לחימה שחור עם כיתוב בערבית.
  • הכוח מבין שמחבלים מסתתרים בשטח ומפקד יס"מ לכיש מחליט להיכנס לשטח החקלאי לבצע סריקה. כשהחלו לרדת לשטח לכיוון כביש 34, נפתחת לעברם אש שפוצעת את המפקד ולוחם מיס"מ לכיש.
  • שני שוטרים נוספים שהיו בכוח, מנהלים קרב פנים אל פנים במרחק של מטרים בודדים. בשלב הזה, החלו להיזרק רימונים על הכוח שפצעו שוטרים והחלו להצית את שדה הקוצים שהיה סביבם.
  • שני שוטרים מצליחים לחסל שני מחבלים ומחלצים את הפצועים תחת אש לכיוון חניית הרכבת. בהמשך, אחד השוטרים מדווח לסגן ניצב לוי כי מחבל אחד נוסף רץ לעברם מהשיח בו בוצע הירי, וכי הוא ושוטר נוסף חיסלו אותו במקביל לכביש. בסך הכול חוסלו באירוע הזה שלושה מחבלים.
תחנת המשטרה בשדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל  08 באוקטובר 2023. רויטרס
מחבל ניסה לירות נ"ט על הכוחות - ונוטרל בשנייה האחרונה. כוחות ליד תחנת המשטרה בשדרות ב-8 באוקטובר/רויטרס
  • יומיים לאחר מכן, סגן ניצב אבי לוי ולוחמיו עדיין היו בשדרות, ובשעה 04:58 התקבל דיווח במשטרה על רכב חשוד עם דלת פתוחה שנוסע לכיוון מכללת ספיר. הוא שולח את צוות לוחמים מהיחידה הטקטית עם רכב ממוגן לטפל באירוע. בהגעתו של אחד לוחם לרכב, הוא חושד שיש שם מחבלים. מפקד היחידה שולח כוחות נוספים אל המקום ופתאום נפתחת עליהם אש כבדה. הכוחות משיבים באש ומצליחים לחסל מחבל, אחד השוטרים נפצע מכדור בחזה.
  • המפקדים בשטח מבקשים סיוע ממסוק קרב על מנת לחסל את המחבלים שנעים על ציר שדרות-יכיני. הכוחות מבינים שאלו שני מחבלים שנמלטו לאחר חיסול המחבל הראשון. בינתיים, מגיע טנק צבאי למקום.
  • מפקד היחידה מבקש מהמסוק לבצע ירי, עם זאת יש חשש שהשוטר הפצוע ששוכב מהמקום יפצע מהירי. לכן, הוא שולח כוחות לאזור ההיתקלות ומפנים את הפצוע. לאחר מכן, הוא מנחה לבצע ירי על המחבלים אך הטייסים במסוק מדווח כי הוא לא יכול לבצע ירי עקב הקירבה של השוטרים ביכיני.

מפקד יחידה מבקש מהשוטרים לסגת לאחור לתוך היישוב ואז המסוק מבצע ירי. מיד לאחר מכן, ישנה התקלות נוספת מצד מזרח לכיוון צומת שער הנגב. בתום סריקות על הצירים, מזהים שוב ירי מחבלים וכוחות הביטחון מסתערים לעברם. שלושה חיילים נופלים בלחימה והמחבלים מחוסלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully