וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם צאת כיפור: משפחות חטופים חוסמות את איילון, המשטרה עצרה 5 מפגינים

עודכן לאחרונה: 12.10.2024 / 21:44

על רקע התקיעות במו"מ לשחרור החטופים, משפחות נשאו הערב הצהרה: "כל חבר ממשלה שעשה חשבון נפש אמיתי יודע שהם יכלו להיות כאן מזמן". עם צאת הצום משפחות ופעילים למען עסקה רשמו את שמות החטופים על איילון וחסמו את הכביש, המשטרה החלה לעצור מפגינים

משפחות החטופים מפגינים באיילון, 13 באוקטובר 2024/מטה משפחות החטופים

גם הערב (שבת) עם צאת יום הכיפורים יצאו משפחות חטופים להפגין בצומת בגין, על רקע התקיעות במגעים לעסקה והסלמת הלחץ הצבאי מול לבנון.

עם צאת הצום משפחות חטופים ופעילים למען עסקה כתבו את שמות החטופים על איילון בסמוך למחלף השלום. המשפחות הדליקו כתובת אש בשם החטופים, "סליחה שנחטפנו".

לפני זמן קצר הודיעה המשטרה כי עצרה חמישה בני אדם באיילון על "הפרת סדר". "המשטרה וצוותי רשות הדרך פועלים לפינוי המפגעים שהושארו על הכביש ע"י המפגינים, בכדי להסיר סכנה לציבור הנהגים", נמסר בהודעת המשטרה. ארבעת העצורות והעצור נחקרו במשטרת לב תל אביב ולבסוף שוחררו בהרחקה 15 יום מ"הפגנות בלתי חוקיות".

משפחות החטופים מפגינים באיילון, 13 באוקטובר 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות החטופים מפגינים באיילון, 13 באוקטובר 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

במהלך העצרת, אמרה ויקי, אימו של החטוף נמרוד כהן: "כבר שנה לא ראיתי את הבן שלי נמרוד או שמעתי את הקול שלו. עשינו הרבה דברים בתקווה שהוא ישמע אותנו ועד עכשיו לא הצלחנו. סליחה שאתה במנהרות של החמאס סובל, סליחה שיש לנו ממשלה שמפקירה אותך. המדינה שלחה אותו להגן על האזרחים, בושה שהיא ממשיכה להפקיר אותך".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
משפחות החטופים חוסמות את איילון בצאת כיפור, 12 באוקטובר 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות החטופים חוסמות את איילון בצאת כיפור, 12 באוקטובר 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

עינב צנגאוקר אמרה בהצהרת המשפחות: זהו היום ה- 372 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. מוצאי יום כיפור, כל חבר ממשלה שעשה חשבון נפש אמיתי יודע שהם יכלו להיות כאן מזמן. הצלת החטופים היא הדבר הדחוף ביותר, עשו את המעשה היהודי והחזירו אותם. מתן שלי, סליחה ששנה עברה, ועדיין לא הצלחנו לגרום לממשלה להביא עסקה. אבל אנחנו לא נפסיק להילחם עליכם, עד שתחזרו. בזמן שאתה נמק במנהרות שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש הממשלה, אומרים מעל כל במה כי הכרענו את הזרוע הצבאית של חמאס. אבל הם לא מוכנים לסיים את המלחמה בעזה ולהחזיר אתכם".

"אסור למדינה להיות באופוריה מההצלחות בצפון, ולחשוב שאפשר לחכות עם החטופים בדרום. על מדינת ישראל לנצל את ההישגים כדי להחזיר את החטופים. החטופים נמצאים במנהרות בתנאים בלתי אנושיים: בלי אוויר, מים, מזון, פצועים ומעונים. מתן שלי, בשמך אני נלחמת וזועקת: אין זמן! חייבים להציל אתכם עכשיו. ולנתניהו הפושע, מטרפד העסקאות אני אומרת: נגמר הזמן! קבל את העקרונות שחמאס קיבל בתחילת יולי או שתניח מיד הצעה ישראלית חדשה על השולחן".

בווידאו: הצהרה והפגנה חטופים. 12.10.24/מערכת ואללה

יהודה כהן אמר: "גורמי הביטחון מדווחים שאתם נמצאים במצב קשה מאד. הם אומרים שכולכם נמצאים במצב הומניטרי ואין לכם זמן. נמרוד אהובנו, שמענו שהרעו לכם את התנאים בשבי, תחזיק מעמד. גורמי ביטחון מסרו שהשובים קיבלו הנחיות ברורות להוציא להורג חטופים אם הם מרגישים שכוחות צה"ל מתקרבים, כפי שכבר קרה. היום ברור יותר מתמיד: הלחץ הצבאי לא מחזיר את החטופים, הוא הורג אותם. בשמך נמרוד, אני דורש גם היום מהממשלה: אין מערכה עצימה בדרום - סיימו את המלחמה כחלק מעסקה, החזירו את החטופים עכשיו".

דני אלגרט אמר: "אחי האהוב איציק, סליחה שאתם עדיין שם. אני לא יודע איך לספר לך איך מתנהלת הממשלה שהפקירה אותך בשבעה באוקטובר לפני שנה, וממשיכה להפקיר אותך גם עכשיו. חודש לא התקיים דיון בנושא החטופים. חודש! השבוע נתניהו ערך דיון - כחלק מהצגה כאילו אכפת לו מהחטופים. אבל נתניהו לא רוצה עסקת שתחזיר אתכם. נתניהו רוצה לשמור על שלטונו והוא מוכן להקריב אתכם עבור האינטרסים האישיים שלו. אנחנו לא ישנים כבר שנה שלמה מרוב דאגה, וככל שעובר הזמן אנחנו מקבלים פחות ופחות מודיעין עליכם. נתניהו, אין סליחה ואין מחילה על הפקרת החטופים".

יפעת קלדרון אמרה: "עופר בן דודי האהוב, סליחה שאתם עדיין שם. תיכף בנך ארז, שחזר מהשבי לאחר 52 יום, יציין בר מצווה. איך נער יכול לציין בר מצווה כשאבא שלו עדיין במנהרות בעזה?
איך נער שיצא מהשבי יכול להשתקם כשאבא שלו עדיין שם? עופר אהוב, שמענו השבוע שוב על התנאים המחרידים שבהם נמצאו החטופים שנרצחו במנהרת המוות, ועל התנאים שבהם אתם מוחזקים. אין לנו שנייה לבזבז - צריכים להוציא אתכם מהגהינום בעסקה עכשיו! ולציבור אנחנו שוב קוראים: אתם הכוח שלנו. לחטופים אין זמן, המשיכו להילחם איתנו עד שנחזיר את כולם".

הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין. אביחי חיים
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין/אביחי חיים
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין. אביחי חיים
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין/אביחי חיים
מעצרים של מפגינים באיילון, 13 באוקטובר 2024. ללא, אתר רשמי
מעצרים של מפגינים באיילון, 13 באוקטובר 2024/אתר רשמי, ללא

בתחילת השבוע ציינו שנה ל-7 באוקטובר ולשבי 101 החטופים בידי חמאס. משפחות החטופים נפגשו עם שר הביטחון, יואב גלנט, ולפי שני גורמים שנכחו בשיחה עם המשפחות, גלנט נשאל במהלכה על ידי אחד מקרובי המשפחה מתי בפעם האחרונה דיברו בקבינט על החטופים, והשיב - לפני שבועיים.

במהלך השיחה, כך מסרו במטה המשפחות, המשפחות הביעו בפני השר את הכאב הרב שהן חוות בימים קשים אלו, וביקשו שיזכיר לכל שרי הקבינט והממשלה כי המטרה העליונה של המלחמה היא השבת 101 החטופים. בנוסף, הביעו המשפחות חשש כבד מחזרתו של צה"ל להילחם בצפון הרצועה - שכן, כך הדגישו, לחץ צבאי הורג חטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully