וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: חמאס ניסה לשדל את איראן וחיזבאללה להצטרף למתקפת 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 12.10.2024 / 19:30

שיחות שפורסמו בניו יורק טיימס חושפות כי חמאס תכנן לבצע את התקיפה עוד ב-2022, אך החליט להמתין לתשובה מבנות בריתה. אלו "תמכו" בתוכנית, אך טענו שיזדקקו לזמן נוסף כדי לקחת בה חלק. בחמאס בטחו בתמיכתן, אך לא יכלו להמתין עוד עם מועד התקיפה

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

הניו יורק טיימס דיווח היום (שבת) כי על פי פרוטוקולים סודיים מפגישות מנהיגי חמאס בכירים שהגיעו לידיהם עולה כי ארגון הטרור נמנע מהסלמות מאז שנת 2021 כדי לתת אשליה כי הם מורתעים - בעודם מחפשים תמיכה איראנית למתקפה גדולה.

במשך יותר משנתיים, יחיא סינוואר ובכירי חמאס תכננו את מה שקיוו שתהיה המתקפה ההרסנית ביותר בהיסטוריה של ישראל. המסמכים מפגישות אלו מספקים תיעוד מפורט של התכנון למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, כמו גם את הנחישות של סינוואר לשכנע את איראן וחיזבאללה להצטרף לתקיפה, או לפחות להתחייב למאבק רחב יותר עם ישראל במידה וחמאס יבצע חדירה מעבר לגבול.

הפרוטוקולים מראים מאמצים נרחבים מצד חמאס להונות את ישראל לגבי כוונותיהם, בזמן שהכינו את הבסיס למתקפה ולהתלקחות האזורית, שסינוואר קיווה שתגרום לישראל "להתמוטט".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בתערוכה האווירית. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בתערוכה האווירית/רויטרס
  • המסמכים, אשר אומתו על ידי הטיימס, מציגים את האסטרטגיות וההערכות העיקריות של חמאס:
  • בחמאס תכננו תחילה לבצע את התקיפה, שאותה כינו "הפרויקט הגדול", בסתיו 2022, אך הוחלט לעכב אותה על מנת לשכנע את איראן וחיזבאללה להצטרף.
  • מנהיגי חמאס ניסו לשכנע את חיזבאללה להצטרף למלחמה בטענה שהמצב הפנימי בישראל, על רקע ההפיכה המשפטית השנויה במחלוקת, מהווה הזדמנות טובה לתקיפה.
  • בקיץ 2023 נסע בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה, ללבנון, שם נפגש עם בכיר בכוח קודס במשמרות המהפכה, מוחמד סעיד איזאדי, וביקש ממנו עזרה בהפצצת אתרים רגישים בישראל בתחילת המתקפה. איזאדי אמר לאל-חיה כי איראן וחיזבאללה תומכות במתקפה באופן עקרוני, אך זקוקות לזמן נוסף להיערך אליה.
  • בחמאס החליטו לצאת למתקפה לפני שישראל תחל להפעיל מערכת הגנה אווירית חדשה ליירוט טילים ורקטות המבוססת קרני לייזר - בידיעה שאיראן וחיזבאללה עשויות שלא להצטרף.
  • ההחלטה לתקוף הושפעה גם מרצון חמאס לשבש את מהלך הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה.
  • המסמכים הבהירו כי מנהיגי חמאס בעזה עדכנו את איסמעיל הנייה בקטאר על התוכנית למתקפה מראש, דבר שלא היה ברור לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully