וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכננו להמיס את יסודות המגדלים ולמוטט אותם": כתב אישום נגד חשודים בתכנון פיגוע בעזריאלי

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 11:11

על פי החשד, החמישה הזדהו עם אידיאולוגיית דעאש, ותכננו פיגוע משולב של ירי ושימוש במכוניות תופת, ואף דנו בכמות חומר הנפץ הדרושה על מנת למוטט על המבנה. עו"ד שועאע מנסור: "הם הופתעו מהחשדות נגדם - מדובר באנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי שעובדים לפרנסתם"

סיכול פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב/דוברות משטרת ישראל

הבוקר (שישי) הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד חמישה תושבי טייבה שעל פי החשד תכננו לבצע פיגוע תופת במגדלי עזריאלי בתל אביב. הפרשה הותרה לפרסום אתמול, לאחר חקירה סמויה שנמשכה מספר שבועות.

הנאשמים הם סאג'ד מסארווה (27), מחמוד עאזם (24), אברהים שייח יוסף (34), עבדוללה בראנסי (26) ועבד אל כרים בראנסי (27). על פי החשד, מובילי הקבוצה עאזם ושייך יוסף - מחזיקים באידיאולוגיה של ארגון הטרור דעאש, וגייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים- סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי. בעת מעצרם נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים. בעת חקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי.

דיון ל5 תושבי טייבה החשודים בניסיון הפיגוע בעזריאלי, ביהמ״שׁ לוד. 11 באוקטובר 2024. הודיה רן, אתר רשמי
דיון ל5 תושבי טייבה החשודים בניסיון הפיגוע בעזריאלי, ביהמ״שׁ לוד. 11 באוקטובר 2024/אתר רשמי, הודיה רן

בין עו"ד של החשודים והפרקליטות התפתח דיון בדבר חלק מסעיפי כתב האישום, הדנים בהזדהותם של החשודים עם הארגון. "הם הכירו במסגד והתפללו יחד. הוא שוחח עימם על להצטרף לארגון דעאש. איזו התארגנות יש כאן?"

"החשוד רק חשב להצטרף" אמר עו"ד שועאע מנסור, מייצג שניים מהחשודים. עו"ד נדב אוחנה מפרקליטות מרכז הגיב: "מה בתיק הזה הופך את זה לחריג?"

עו"ד מנסור: "לפי כתב האישום הוא לא ביצע עבירה של ארגון טרור אלא רק חשב, שימו לב לסעיף 5. לאחר שחשב על הרעיון הוא הודיע שהוא לא מעוניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דיון ל5 תושבי טייבה החשודים בניסיון הפיגוע בעזריאלי, ביהמ״שׁ לוד. 11 באוקטובר 2024. הודיה רן, צילום מסך
החשודים (נוכחים מרחוק)/צילום מסך, הודיה רן

בהודעת הפרקליטות נכתב: "במסגרת פעילותם של הנאשמים בארגון, הם צפו בפרסומי דאעש ברשתות החברתיות, צרכו את חדשות הארגון, העבירו תכנים, הביעו תמיכה בארגון ובאידיאולוגיה שלו וחלקם נשבעו אמונים לארגון דאעש".

"הנאשמים צפו בסרטונים שתכנם בין היתר יצור מטעני חבלה, הכנת חומרי נפץ ואחד מהם התבטא כי 'יפוצץ את עזריאלי' באמצעות מכונית תופת, על רקע כעסו על אמירה של השר איתמר בן גביר כי יבנה את בית המקדש השלישי באל-אקצא", טענה הפרקליטות.

"במהלך חודש יוני 2024, החליט אחד הנאשמים להקים חולייה צבאית אשר מטרתה לבצע פיגועים במדינת ישראל, תוך הסוואת החולייה תחת הכותרת של קבוצה ללימוד דת האסלאם. במסגרת זו, קשרו שני נאשמים קשר לבצע בישראל פיגוע בשם ארגון דאעש, תוך מטרה להביא למותם של כמה שיותר אזרחים. הם שוחחו על כמויות חומר הנפץ הדרושות כדי להפיל את המגדלים, ועל האופן שבו משאית התופת תעמוד בצמוד לעמודי התווך של המגדלים בחניון, כדי שהפיצוץ והטמפרטורה הגבוהה שייווצרו יביאו להמסת העמודים שתוביל למיטוט המגדלים, ובכך להעצמת הנזק שייגרם מהפיגוע". נכתב.

דיון ל5 תושבי טייבה החשודים בניסיון הפיגוע בעזריאלי, ביהמ״שׁ לוד. 11 באוקטובר 2024. הודיה רן, אתר רשמי
דיון ל5 תושבי טייבה החשודים בניסיון הפיגוע בעזריאלי, ביהמ״שׁ לוד. 11 באוקטובר 2024/אתר רשמי, הודיה רן

עו"ד שועאע מנסור המייצג את החשודים מספר לוואלה: "ניסו לייצר עליהום שכל החברה הערבית עושה פיגועים ולספר סיפור שמדובר במגה פיגוע".

"מדובר בחשדות שמפתיעות את החשודים, כי מדובר באנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי שעובדים לפרנסתם באתרי בנייה. החשוד העיקרי שאני מייצג התחרט חצי שעה אחרי שהוצג בפניו הרעיון ואמר - אני לא בתמונה".

"אחרי המעצר פגשתי את בראנסי. הוא היה תחת שוק, היה בהלם טוטאלי. במיוחד שהיה תחת חקירות שב"כ במתקני השב"כ. היום יוגש כתב האישום, אינני יודע אילו עבירות מייחסים להם. נלמד את הראיות וניתן תגובה מפורטת, אבל מה שבטוח - לא היה לשניים שאני מייצג כל קשר עם אף איש מחוץ לגבולות המדינה מאנשי דעאש. בבקשות המעצר לא הייתה התייחסות של מגע עם גורם זר או עוין, כלומר לא היה מגע עם אנשי דעאש מחוץ לגבולות המדינה", אמר.

"הם מגיעים ממשפחות מכובדות, אין להם אידיולוגיה דעאשית. מיד שעלה הרעיון בראנסי אמר שהוא מחוץ לתמונה. לא הייתה שום התארגנות של הוצאה לפועל של פיגוע במדינה כמו שהתקשורת רוצה לספר- זה בולשיט".

לגבי הנשק שפורסם שנמצא על ידי החשודים אמר: "אם ונמצא - מדובר אולי בהחזקת נשק, אבל לא כפי שפורסם. היה היגוי של רעיון וחרטה לבצע אותו".

אחד מבני המשפחה של החשודים אמר לוואלה: "הכל שקר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully