וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 14:01

החשודים, תושבי טייבה, נשבעו אמונים לדעאש ואף קיימו קשרים עם פעילי הארגון בחו"ל. החולייה תכננה פיגוע משולב של ירי ופיצוץ מכוניות תופת. בחקירה עלה כי הם דנו בכמות חומר הנפץ הנדרשת למיטוט המגדלים

סיכול פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב/דוברות משטרת ישראל

הותר לפרסום היום (חמישי) כי במבצע משולב של שב"כ ומשטרת ישראל, חוסלה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע התאבדות בקניון עזריאלי בתל אביב. חמישה תושבי טייבה, רובם בשנות העשרים לחייהם, נעצרו בחשד לתכנון הפיגוע, לאחר חקירה סמויה שנמשכה מספר שבועות.

על פי החשד, החוליה נשבעה אמונים לדעא"ש. מובילי התשתית- מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף - הם תושבי טייבה שמחזיקים באידיאולוגיה של ארגון הטרור ואף התכוונו לצאת לזירת לחימה של דעאש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאעש זרים. השניים גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים- סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי. בעת מעצרם נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים.

בעת חקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי.

מגדלי עזריאלי בתל אביב. Omer Fichman, פלאש 90
מגדלי עזריאלי בתל אביב/פלאש 90, Omer Fichman

החוליה התארגנה לביצוע פיגוע משולב, שכלל פיצוץ מכונית תופת וירי. החברים בחוליה, שלא היו מוכרים בשירות הביטחון, למדו כיצד לייצר חומר נפץ והכינו תוכנית מפורטת לביצוע הפיגוע. בתוך כך, בחקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי.

החקירה העלתה כי החוליה בחרה בקניון עזריאלי כמטרה בשל היותו מוקד משיכה המושך קהל רב. החברים בחוליה התאמנו על ביצוע הפיגוע וערכו סיורים במקום.

כוחות הביטחון הצליחו לחשוף את התוכנית ולעצור את החוליה בשלב מוקדם, לפני שהצליחה לבצע את זממה. במבצע המעצר נתפסו אמצעי לחימה וחומרי נפץ.

בקרוב יוגש נגד החשודים כתב אישום חמור בבית המשפט בגין חשד לעבירות ביטחוניות.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מגדלי עזריאלי בתל אביב, פברואר 2019. ארז מיכאלי
מגדלי עזריאלי בתל אביב, פברואר 2019/ארז מיכאלי

ממ"ז מרכז- ניצב יאיר חצרוני מסר: "מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בנחישות בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו, כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בגוש עציון, 31 באוגוסט 2024. כיבוי והצלה, אתר רשמי
מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בגוש עציון, 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, כיבוי והצלה

בספטמבר של 2001, שני פעילים של החזית העממית תיכננו לפוצץ את קניון עזריאלי באמצעות שתי מכוניות תופת. השניים עברו אימונים בסוריה, בידיעת המודיעין הסורי, ונעצרו על ידי כוחות הביטחון כשחצו את מעבר הגבול בגשר אלנבי.

השניים, מחמוד סלים ג'יבריל וראמי פוזי בן-סעיד קאטוני, תושבי מחנה פליטים ליד שכם, עבדו בעבר בקניון עזריאלי מטעם חברת "קריסטל" והכירו את הבניין היטב. הם גוייסו לחזית העממית על ידי מפקד הארגון בשכם, מחמד ג'יבריל, והחלו לעבור אימונים צבאיים.

בשלב מסויים הם זומנו לסוריה באמצעות איש קשר בדמשק. בהמשך נסעו לירדן, וכשהגיעו למעבר הגבול עם סוריה, הופנו על ידי שומרי הגבול לנציגי המודיעין. אלה הפנו אותם לבסיס החזית העממית, שם נפגשו השניים עם בנו של ראש החזית, גי'האד אחמד ג'יבריל, המכונה אבו ג'עפר.

לאחר הפגישה הם החלו בסדרת אימונים מפרכת של שלושה שבועות, שכללה הכנת מטען חבלה באמצעות טלפון סלולרי, הכנת מנגנון השהייה, ייצור מזוודות נפץ וירי ברובים. בסיום האימונים הם זומנו למשרדו של אבו ג'עפר, וסיפרו לו על הפיגועים שהם מתכננים.

כשחזרו לישראל הם נעצרו. בחקירתם חשפו את התוכנית לפגוע בקניון וסיפרו שאיש הקשר שלהם בדמשק תידרך אותם והבטיח להם לספק את כל חומרי הנפץ ושאר הציוד לביצוע הפיגוע, כולל מצלמת וידאו לתיעוד המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully