וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים תכננו לפוצץ את קניון עזריאלי

21.9.2001 / 8:43

"מעריב" חושף כי אנשי החזית העממית תכננו להחדיר שתי מכוניות תופת לקניון; עברו אימונים רבים בסוריה, בידיעת המודיעין הסורי; כשחזרו לארץ לפני כחודש נעצרו על ידי כוחות הביטחון

שני פעילים של החזית העממית תיכננו לפוצץ את קניון עזריאלי בתל אביב באמצעות החדרת שתי מכוניות תופת. השניים עברו אימונים בסוריה, בידיעת המודיעין הסורי, ונעצרו על ידי כוחות הביטחון כשחצו את מעבר הגבול בגשר אלנבי לפני כחודש. כעת הוגש נגדם כתב אישום בבית הדין הצבאי בשומרון.

מכתב האישום עולה שמחמוד סלים ג'יבריל וראמי פוזי בן-סעיד קאטוני, תושבי מחנה פליטים ליד שכם, עבדו בעבר בקניון עזריאלי מטעם חברת "קריסטל" והכירו את הבניין היטב. הם גוייסו לחזית העממית על ידי מפקד הארגון בשכם, מחמד ג'יבריל, והחלו לעבור אימונים צבאיים.

בשלב מסויים הם זומנו לסוריה באמצעות איש קשר בדמשק. בחודש יולי הם נסעו לירדן, וכשהגיעו למעבר הגבול עם סוריה, הופנו על ידי שומרי הגבול לנציגי המודיעין. אלה הפנו אותם לבסיס החזית העממית, שם נפגשו השניים עם בנו של ראש החזית, גי'האד אחמד ג'יבריל, המכונה אבו ג'עפר.

לאחר הפגישה הם החלו בסדרת אימונים מפרכת של שלושה שבועות, שכללה הכנת מטען חבלה באמצעות טלפון סלולרי, הכנת מנגנון השהייה, ייצור מזוודות נפץ וירי ברובים. בסיום האימונים הם זומנו למשרדו של אבו ג'עפר, וסיפרו לו על הפיגועים שהם מתכננים.

לפני כחודש הם חזרו לישראל ונעצרו, כאמור. בחקירתם הם חשפו את התוכנית לפגוע בקניון וסיפרו שאיש הקשר שלהם בדמשק תידרך אותם והבטיח להם שיזכו לסיוע מערבים-ישראלים. בנוסף, הוא הבטיח להם לספק את כל חומרי הנפץ ושאר הציוד לביצוע הפיגוע, כולל מצלמת וידאו לתיעוד המבצע.

כתב האישום מצביע על מעורבות סורית בתכנון הפיגוע וגורם צבאי אמר ל"מעריב" ש"אם ארה"ב רוצה להילחם בטרור, היא צריכה להתחיל מ'החזית' בסוריה – ובסוריה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully