וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחדל חקירתי": ביהמ"ש שחרר את החשודים באונס קבוצתי בת"א

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 19:46

ההחלטה התקבלה בין היתר כי החשודים לא נחקרו בזמן מעצרם. השופט עלאא מסארווה, קבע בהחלטתו: "המחדל באי חקירת העוררים הוא מחדל מהותי בעיניי". עו"ד שוש חיון, המייצגת את החשודים, מסרה בתום הדיון: "המשטרה מיהרה לצאת בכותרות כשהאמת נמצאת ברשתות החברתיות"

תיעוד: מעצר אחד החשודים/דוברות משטרת ישראל

בית משפט המחוזי בתל אביב שחרר היום (חמישי) למעצר בית את עבד אלרחמן הלסי ומגד אסעד, החשודים באונס קבוצתי של צעירה, בשבוע שעבר בתל אביב. ההחלטה התקבלה בעקבות "מחדל חקירתי" שכלל בין היתר אי חקירת החשודים בזמן מעצרם. השופט עלאא מסארווה, קבע בהחלטתו: "המחדל באי חקירת העוררים הוא מחדל מהותי בעיניי".

האירוע התרחש לכאורה לאחר בילוי משותף של הצעירה והחשודים, שלקחו אותה לבית מלון ולטענת התביעה אנסו אותה בכוח. נציג המשטרה תיאר בדיון הקודם תמונה קשה של תקיפה מינית, הכוללת התנגדות עזה מצד המתלוננת והמשך ביצוע העבירות למרות שהתנגדה.

עם זאת, הסנגורית, עורך הדין שוש חיון, הטילה ספק בטענות התביעה ודרשה בדיקה יסודית של מצלמות האבטחה במלון. "תפתחו מצלמות, אנו לא בסמטה צדדית או בפרדס, אנחנו בלובי של מלון, אני עדיין מחכה ל-DNA", טענה.

שחרור החשודים מעורר תהיות לגבי התנהלות החקירה בשל העובדה שלא נחקרו במהלך מעצרם. זאת, על אף החשדות החמורים נגדם, ואף מעלה שאלות בנוגע ליעילות החקירה ולחוסר היערכות של המשטרה להתמודד עם תיקים מהסוג הזה.

תיעוד: מעצר אחד החשודים. דוברות משטרת ישראל
החשודים שוחרו בשל "מחדל חקירתי". תיעוד המעצר/דוברות משטרת ישראל

עורכת הדין שוש חיון, שמייצגת את החשודים, מסרה: "אני מברכת על החלטת בית המשפט המחוזי שקבע את אשר אמרנו מהרגע הראשון. מחדלי חקירה קיצוניים הובילו להארכות מעצר מיותרות. המשטרה מיהרה לצאת בכותרות על פעולות מודיעיניות, כשהאמת נמצאת באינסטגרם וברשתות החברתיות כבר חצי שנה".

לדבריה, "ללקוחות שלי יש תשובות לכל השאלות וראיות ברורות, המשטרה בחרה להימנע מבירור האמת, ולשמחתי בית המשפט המחוזי התרשם כמוני והורה על שחרורם המיידי. מדובר באנשים נורמטיביים שמצאו את עצמם במעצר לא מוצדק. היום הם כבר חוזרים למשפחתם ובימים הקרובים נציג את כל הראיות שבידינו ואני מאמינה שהפרקליטות תיישר קו עם החלטת ביהמ"ש, ותורה על סגירת התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully