וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו שוחרי שלום": טייבה בתדהמה לאחר הדיווח על סיכול הפיגוע בעזריאלי

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 20:38

לאחר שנמסר שהחשודים בתכנון הפשע הם תושבי המקום, ראש העיר שבמשולש השרון יחיא חאג' יחיא התקשה להסתיר את הפתעתו: "מרוצים מהחיים שלנו במדינה ורק רוצים שקט". ראש הוועד העממי של העיר: "המדינה צריכה להיות של כל אזרחיה, העליהום על הערבים עלול להצמיח קיצוניות"

סיכול פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב/דוברות משטרת ישראל

בעיר טייבה שבמשולש התקבלה הידיעה על סיכול פיגוע התופת בקניון עזריאלי בתל אביב בהלם גדול, לאחר שנודע שעל פי החשד תוכנן על ידי תושבי העיר הערבית. "אנשים פה לא מאמינים בכלל שיכול להיות דבר כזה", אמרה לוואלה תושבת העיר שביקשה להישאר בעילום שם, "ממש מופתעים, כי זה לא מאפיין משהו שבן העיר הזו יעשה"

"אנחנו, תושבי טייבה, לא רק שלא בקטע כזה אלא, שאנחנו נגד-נגד-נגד דברים כאלה", אומר לוואלה ראש העיר, יחיא חאג' יחיא, "אנחנו חלק מהמדינה הזאת ותופעות כאלה אין אצלנו. אני אישית לא מכיר את האנשים המדוברים, אמרו לי שאלה תושבי טייבה אבל באותה מידה חריג כזה יכול היה להיות בכל מקום. אנחנו אנשים שאוהבים לחיות בשלום, אנחנו שוחרי שלום, אנחנו מרוצים מהחיים שלנו פה במדינה, אנחנו רוצים שקט ורוגע, אנחנו אוהבים את החיים ואנחנו רוצים לחיות.

יחיא חאג' יחיא, ראש העיר טייבה. עריית טייבה, אתר רשמי
"אנחנו חלק מהמדינה הזאת ותופעות כאלה אין אצלנו". יחיא חאג' יחיא/אתר רשמי, עריית טייבה

לא זכור לי שבתקופה האחרונה היה משהו על רקע כזה. מפקד המשטרה פה מעדכן אותי אם יש חשש למשהו. דווקא אמרו תמיד שיש חשש לחזית מבפנים במלחמה הבאה וכל מי שאמר את זה התבדה וגם המקרה הזה לא משנה את זה. בכלל בציבור הערבי במדינת ישראל. זה מסתמן שאיזה עניין נקודתי".

גם ראש הועד העממי של טייבה, עו"ד שאכר בלעום, אומר לוואלה שהוא עדיין בהלם ראשוני מהפרסומים, "קבוצות הווטסאפ של תושבים בעיר בשיח ער על זה", הוא אומר, "אנחנו בהלם. מתקשים להאמין אבל יודעים שהכול יכול לקרות ולא ממש יודעים מה להגיד. אנחנו בימים האלה רק רוצים לרפא את מה שעבר על כולנו בשנה האחרונה, רוצים שיח, מחפשים איך לאחות את הסדקים בחברה הישראלית באופן כללי, בין ערבים ליהודים ובין ישראלים לישראלים והנה זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האסון שסוכל, מגדלי עזריאלי. צילום: Miriam Alster/Flash90, עיבוד תמונה
"אנחנו חלק מהמדינה הזאת ותופעות כאלה אין אצלנו". מגדלי עזריאלי/עיבוד תמונה, צילום: Miriam Alster/Flash90

"אני אחד האנשים המאמינים שאפשר, ושיש תקווה כזו לחיים ביחד ובכבוד הדדי, זו עדיין הדרך שלי וכל דבר כזה על הדרך זה מתיש אותך. קיצונים יש פה ויש שם וכל דבר קיצוני זה דבר פסול מבחינתי. וגם ספציפית לא שמענו את הפרטים אבל אם הדברים נכונים אז כל דבר כזה או מה שהיה אתמול בחדרה אני מגנה קבוצות קיצון כאל כמו דאע"ש עם הדברים בלתי אנושיים אני סולד ממנו. עם זאת צריך גם להגיד שבמדינת ישראל שצריכה להיות מדינת כל אזרחיה, בעת האחרונה הערבים מרגישים שזעקתם נופלת על אוזניים ערלות ולא נשמעת. וכשעושים עליהם עלייהום בצורה קיצונית אז זה עלול להצמיח קיצוניות מגונה כזו גם מנגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully